חוזרים למספרים טרם משבר הקורונה?

כך על פי ניתוח שביצעה חברת אלדר שיווק בכ-90 פרויקטים ברחבי הארץ • פרשקובסקי מכרה ביוני 42 דירות, לעומת 17 במאי ו-6 בלבד באפריל

שיתוף הכתבה
רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק. "מעריכים שמגמת העלייה תימשך גם ביולי" (אוראל כהן)רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק. "מעריכים שמגמת העלייה תימשך גם ביולי" (אוראל כהן)

האם שוק הנדל"ן שב לקצב המכירות שאפיין אותו בתקופה שלפני משבר הקורונה? על רקע החשש מסגר נוסף, או לכל הפחות מהגבלות נוספות, על רקע העלייה המשמעותית בתחלואה מנגיף הקורונה, מדווחות חברות בנייה רבות על עלייה משמעותית בקצב המכירות לאורך חודש יוני, "חודש שחרור המשק", עד כדי חזרה לרמות שאפיינו אותו בחודשים שלפני המשבר.

כך, חברת אלדר שיווק מדווחת על זינוק של כ-30% ברכישת דירות בחודש יוני לעומת חודש מאי, זאת מניתוח נתוני כ-90 פרויקטים ברחבי הארץ. הנתונים מתייחסים לדירות שנמכרות בשוק החופשי בלבד ולא לדירות שנמכרו לזכאים במסגרת מחיר למשתכן . רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק, מציין כי היקף המכירות בחודש יוני זהה להיקפי המכירות בתקופה טרום המשבר. 

משבר הקורונה תפס את ענף הנדל"ן בתקופה טובה עם ביקושים גבוהים. בחודש מרץ, כשהמגבלות על האוכלוסייה נכנסו לתוקפן, נחתמו בעיקר עסקאות שהמו"מ עליהן החל בפברואר. בחודש אפריל כמעט לא היו מכירות"

לדבריו, "משבר הקורונה תפס את ענף הנדל"ן בתקופה טובה עם ביקושים גבוהים. בחודש מרץ, כשהמגבלות על האוכלוסייה נכנסו לתוקפן, נחתמו בעיקר עסקאות שהמו"מ עליהן החל בפברואר. בחודש אפריל כמעט לא היו מכירות, בשל השילוב של הסגר וימי חג הפסח. מייד אחרי פסח החלה תנועה באתרים והחלו להיחתם עסקאות, ואנו מעריכים שמגמת העלייה תימשך גם ביולי".

עדות לזינוק במכירות ניתן לראות בדיווחי החברות המסכמים את פעילותן בחודש יוני. חברת אזורים דיווחה כי ברבעון השני של השנה מכרה 210 יחידות דיור, בהיקף כולל של כ-347 מיליון שקל, לעומת 153 יחידות דיור שנמכרו ברבעון הראשון, תמורת כ-315 מיליון שקל. "מכירת סך יחידות הדיור ברבעון השני לשנת 2020 התפלגה באופן שבו שש יחידות דיור נמכרו במהלך חודש אפריל, ו-204 יחידות דיור נמכרו במהלך החודשים מאי ויוני", פירטה החברה והצביעה על ההבדל הגדול בקצב המכירה.

נתונים דומים אפשר לראות גם בדיווח חברת פרשקובסקי , לפיו מכרה בחודש יוני 42 דירות חדשות, תמורת כ-82 מיליון שקל, זאת לעומת 17 דירות שנמכרו על ידה במאי, ושש דירות בלבד בחודש אפריל. חברת בריגה מדווחת כי מכרה ביוני 18 דירות - 15 בפרויקט "בריגה בכפר" בכפר יונה ועוד שלוש בפרויקט בריגה טאוורס .

חברת אפריקה ישראל מגורים הצליחה לתרגם מבצע שהשיקה, " משכנתא מתחשבת", להצלחה במכירות: בתוך 45 ימים, רובם לאורך חודש יוני, שיווקה בהצלחה 110 דירות, בהיקף כולל של כ-235 מיליון שקל. מתוך אלו, נחתמו עד כה 51 חוזי מכירה.

גם משקיעים רכשו דירות החודש – בהם משקיעים שהוציאו כספים משוק ההון ובהם משקיעים שהחליטו לרכוש דירות למגורים בישראל במקום להשקיע במשרדים או במסחר. מבחינת המחירים, ברוב העסקאות רמת המחירים נותרה יציבה"

"אנחנו מזהים כמה סיבות לגידול במכירות", מציין כהן, מנכ"ל אלדר שיווק. "ראשית אנו רואים הרבה משפרי דיור שהקורונה האיצה אצלם את ההחלטה לעבור לדירות חדשות; אנחנו מזהים זוגות צעירים שהבינו שתוכנית מחיר למשתכן דועכת והחליטו 'לרדת מהגדר'; גם משקיעים רכשו דירות החודש – בהם משקיעים שהוציאו כספים משוק ההון ובהם משקיעים שהחליטו לרכוש דירות למגורים בישראל במקום להשקיע במשרדים או במסחר. מבחינת המחירים, ברוב העסקאות רמת המחירים נותרה יציבה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אפריקה ישראלאזוריםפרשקובסקימשבר הקורונהמכירת דירותאלדררוני כהןבריגה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...