קנדה ישראל רוכשת מדורסל קרקע בנתניה תמורת 134 מיליון שקל

דורסל רכשה את הקרקע ב-2005 ב-54 מיליון שקל • בקרקע בשטח של 54 דונם יש כיום מבני תעשייה המושכרים לצדדים שלישיים

שיתוף הכתבה
צילום אווירי - נתניהצילום אווירי - נתניה

עסקת נדל"ן מסחרי גדולה בנתניה בין החברות דורסל וקנדה ישראל. חברת הנדל"ן המניב דורסל שבשליטת סינאל מלל מכרה לקנדה ישראל שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר את זכויותיה בקרקע באזור התעשייה הצפוני נתניה תמורת 134 מיליון שקל (לפני מע"מ). 10 מיליון שקל שולמו במעמד חתימת ההסכם ועוד 124 מיליון שקל ישולמו ב-31 בינואר 2019 כנגד מסירת ההחזקה במקרקעין.

מדובר בנכס המשתרע על שטח של 54 דונם, שעליו מבנים המיועדים לשימושי תעשייה המושכרים לצדדים שלישיים. קנדה ישראל מתכננת לפעול להשבחת המקרקעין על-ידי תוספת משמעותית של זכויות בנייה בשימושים מעורבים באמצעות קידום תכנית מפורטת בוועדות התכנון, ובהמשך למכור את הזכויות או השטחים שייווצרו מהגדלת הזכויות וההשבחה. דורסל מתכננת להשתמש בכספי התמורה לרכישת נכסים מניבים נוספים.

הנכס הנרכש הוא בעל ייעוד למסחר ותעשייה וכולל מבנים ישנים וסככות בתפזורת, רובם חד קומתיים, בשטח בנוי כולל של 21,426 מ"ר. זכויות הבנייה בקרקע הן 120% עיקרי + 30% שטחי שרות משטח של כ-54 דונם (סה"כ כ-81,000 מ"ר). דמי השכירות השנתיים שמניב הנכס עומדים על 1.35 מיליון דולר. קנדה ישראל מתכוונת לממן את הרכישה ממימון חיצוני, או גיוס הון/חוב, או צירוף שותפים לחברת הפרויקט או מכירת חלקים ממנו.

דורסל רכשה את הזכויות על הקרקע מחברת אורדן בשנת 2005 תמורת 54 מיליון שקל, וכיום השווי הכספי שלה מוצג בדוחות הכספיים לפי כ-85 מיליון שקל. כתוצאה מהמכירה דורסל תכיר ברווח לפני מס של כ-48 מיליון שקל (לאחר הוצאות עסקה). תשלום המס הצפוי בעסקה עומד על כ-16 מיליון שקל. לדברי דורסל, המחיר של הקרקע בעסקה משקף תשואה שנתית של 30% לאורך התקופה מאז רכשה את הנכס.

מנכ"ל דורסל הוא גבי בוגנים ויו"ר הדירקטוריון הוא אייל בוגנים. החברה עוסקת בנדל"ן מניב – רכישת נכסים ותפעולם וכן יזום ופיתוח פרויקטים בתחום הנדל"ן המניב. קנדה ישראל מנוהלת בידי ברק רוזן ויו"ר הדירקטוריון הוא אסי טוכמאייר. החברה פועלת בעיקר בייזום והקמה של פרויקטי נדל"ן למגורים ובניהול קבוצות רכישה. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דורסלקנדה ישראלסינאל מללברק רוזןאסי טוכמאיירזכויות בנייהאורדןגבי בוגניםאייל בוגנים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...