הוועדה המחוזית תל אביב הפקידה שתי תוכנית חדשות בבת ים ובחולון

תוכנית אחת, עם 532 יחידות דיור, משתרעת על פני 60 דונם באזור העסקים החדש של בת ים • השנייה, להקמת מגדל בן 26 קומות בקריית שרת בחולון

שיתוף הכתבה
ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, על רקע הדמיית אזור העסקים החדש בעיר (נעמה מליס אדריכלים)ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, על רקע הדמיית אזור העסקים החדש בעיר (נעמה מליס אדריכלים)

מנהל התכנון מודיע היום (ב') על הפקדת שתי תוכניות בגוש דן על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז תל אביב: תוכנית אחת היא תוכנית להקמת מתחם שישלב מגורים, תעסוקה, מסחר ומבני ציבור באזור העסקים החדש של בת-ים; השנייה היא תוכנית להקמת מגדל מעורב שימושים בקריית שרת שבחולון.

באשר למתחם בבת ים, זה כולל למעשה שתי תוכניות על חטיבת שטח אחת של כ-60 דונם, בין הרחובות הקוממיות בצפון ומנחם בגין במערב, בסמוך לקאנטרי העירוני ולתחנה הדרומית ביותר של הקו האדום של הרכבת הקלה, המוקם בימים אלו. תוכנית למתחם אחד הוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל ונערכה על ידי משרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים, והתוכנית למתחם השני הוגשה על ידי חברת אביסרור ונערכה על ידי משרד טיטו אומן אדריכלים.

שתי התוכניות ממשיכות את המגמה של הפיכת אזור העסקים של בת ים מאזור תעשייה לאזור אורבני חדשני מעורב שימושים, הנותן מענה לשלל אוכלוסיות ומקדם את העיר בת ים"

התוכנית כוללת הקמה של מתחם מעורב שימושים - תעסוקה, מגורים, מסחר ומוסדות ציבור, ובה 532 יחידות דיור שיוקמו בשמונה מבני מגורים, בני 40-6 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 213 יהיו דירות קטנות, כדי "לאפשר דיור בר השגה בהיקף נרחב", כך על פי הודעת המנהל. נוסף על יחידות הדיור, התוכנית כוללת 14 מבני תעסוקה, ובסך הכול כ-140,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה וכ-8,540 מ"ר עבור שטחי מסחר. כמו כן, התוכנית כוללת כחמישה דונמים עבור שטחים ציבוריים פתוחים, בהם כאלו לאורך רחוב הקוממיות, כציר ירוק, ובהם כאלו בתוך המתחם, וכן כחמישה דונמים עבור מבנים ומוסדות ציבור.  

במסגרת הקמת המתחם החדש יוקמו שני רחובות חדשים, המתחברים לרחוב הקוממיות, לרחוב מנחם בגין ולשכונת המגורים החדשה "פארק הים" הנבנית מדרום למתחם. הרחובות יהיו בעלי חזית מסחרית פעילה ומדרכות רחבות. רוחב המדרכות, בשילוב עם שבילי אופניים וקרבה לקו האדום של הרכבת הקלה, ייצרו מרחב שיעודד תנועה לא ממונעת על פני שימוש ברכב הפרטי.

"שתי התוכניות ממשיכות את המגמה של הפיכת אזור העסקים של בת ים מאזור תעשייה לאזור אורבני חדשני מעורב שימושים", נכתב בהודעת המנהל, "הנותן מענה לשלל אוכלוסיות ומקדם את העיר בת ים, וכל זאת תוך השענות על תחבורה ציבורית".

בתוכניות הושם דגש על אזור מעורב שימושים עם הקצאות משמעותיות לשטחים ציבוריים, ופיתוח סביבתי מוטה הולכי רגל. פיתוח המתחם יחזק את חוסנה הכלכלי של העיר וייצר רובע עירוני שוקק"

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, אדריכלית דניאלה פוסק, ציינה כי "מדובר בשתי תוכניות משלימות בשטח משמעותי, אשר יחד מהוות חטיבת קרקע משמעותית המתוכננת בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית והוועדה המקומית, בדגש על אזור מעורב שימושים הכולל תעסוקה, מתחמי מגורים, הקצאות משמעותיות לשטחים ציבוריים ופיתוח סביבתי מוטה הולכי רגל. פיתוח המתחם יחזק את חוסנה הכלכלי של העיר וייצר רובע עירוני שוקק עבור התושבים".

26 קומות ו-100 יח"ד במתחם מעורב שימושים בחולון

לצד הפקדת התוכנית בבת ים החליטה הוועדה המחוזית על הפקדת תוכנית גם בחולון – לטובת הקמת מגדל בן 26 קומות בשכונת קריית שרת, בדרום-מזרח העיר. התוכנית משתרעת על פני כ-3.2 דונמים וממוקמת על רחוב משה שרת, במקום המשמש כיום לחניה ציבורית, ובסמוך למרכז המסחרי, בית תרבות שטיינברג ותיכון מקיף קריית שרת. התוכנית הוגשה על ידי חברת אזורים בניין ונערכה על ידי משרד ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים.

הוועדה המחוזית תל אביב הפקידה שתי תוכנית חדשות בבת ים ובחולוןהוועדה המחוזית תל אביב הפקידה שתי תוכנית חדשות בבת ים ובחולון

המגדל המתוכנן כולל 100 יחידות דיור, מתוכן 20 דירות קטנות ועוד 20 דירות נוספות שישמשו לדיור להשכרה או לדיור מוגן. "התוכנית משתלבת בבינוי הקיים, זאת בין היתר באמצעות חזיתות מסחריות לכיוון המרכז המסחרי ובית התרבות וכן באמצעות הדופן הדרומית הפונה לאנדרטת הגולות לזכר ילדי השואה, שתשמש גם היא כחזית ציבורית פעילה", נכתב בהודעת מנהל התכנון . "התוכנית מצויה במקום מרכזי בשכונת קריית שרת, המשמש כבר כיום מוקד פעילות. התוכנית מיטיבה, משפרת ומעצימה אותו כמוקד כזה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמנהל התכנוןעיריית חולוןעיריית בת יםדניאלה פוסקצביקה ברוטעירוב שימושיםהוועדה המחוזית לתכנון ובניהאביסרור משה ובניומרכז העסקים החדש בבת יםמשרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי עריםמשרד טיטו אומן אדריכליםאזורים בנייןמשרד ברעלי, לויצקי, כסיף אדריכלים ובוני ערים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...