אושרה להפקדה תוכנית נורוק-טהון; 514 יח"ד חדשות וכ-4,000 מ"ר

האישור ניתן על ידי הוותמ"ל, כ-11 חודשים לאחר שהמתחם הוכרז על ידי קבינט הדיור • במתחם ייבנו שישה מבנים חדשים בני 9 עד 34 קומות

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם נורוק-טהון (אלונים גורביץ אדריכלים וטוטם הדמיות אדריכליות)הדמיית מתחם נורוק-טהון (אלונים גורביץ אדריכלים וטוטם הדמיות אדריכליות)

הוותמ"ל אישרה אתמול (ד') להפקדה את תוכנית ההתחדשות העירונית לפינוי-בינוי במתחם נורוק-טהון בשכונת מכנס שבצפון נתניה. המתחם חולש על שטח של כ-24 דונם, במתחם הרחובות יהושע טהון ממזרח, רחוב הרב נורוק מצפון, ורחוב שלמה המלך ממערב. 

התוכנית כוללת הקמת שישה מבנים חדשים בני 9 עד 34 קומות, ובהם 514 יחידות דיור חדשות. כיום מצויים במתחם עשרה מבנים בני 5-4 קומות, במצב תחזוקתי ירוד, ובהם 166 יחידות דיור שיפונו לטובת הפרויקט. תמהיל הדירות מגוון וכולל דירות קטנות (עד 80 מ"ר כולל ממ"ד) ודירות גדולות, ובכך מאפשר לאוכלוסייה הקיימת ולאוכלוסייה חדשה ומגוונת להוות חלק מהשכונה. במנהל התכנון מציינים כי המתחם נמצא באזור בעל צפיפות בנייה נמוכה יחסית, ובעל נגישות תחבורתית טובה וקרובה יחסית לחוף הים. 

דיירי המתחם משוועים לבשורה ואנו מקווים שהתוכנית החדשה, שנערכה על פי עקרונות תכנון מובילים, תאפשר מגורים במבנים ראויים וחדשים, וחשוב לא פחות - תביא לחידוש המרחב הציבורי כולו"

עוד כוללת התוכנית חניה בתת הקרקע, הגדלת שטחי הציבור - שישולבו הן בבנייני המגורים עבור שימושים קהילתיים ותרבותיים, והן במגרשים נפרדים המאפשרים בניית בית ספר - גני ילדים ומבני קהילה. כמו כן, התוכנית כוללת כחמישה דונם של שטחים ציבוריים פתוחים המהווים חלק בלתי נפרד מהמערך השכונתי, תוך מתן תשומת לב מיוחדת לחיבור ולקישור לשבילים קיימים המובילים לחוף הים - קישור אשר חסר כיום, לדברי המתכננים. נוסף על כך, כ-4,000 מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר יוקמו כחזית מסחרית ברחוב טהון. התוכנית קודמה ע"י קבוצת 'ישראל אירופה' ו' בן דוד הרצלקבלן בניין', בשיתוף העירייה, ונערכה על ידי "אלונים גורביץ אדריכלים".

התוכנית נערכה בהתאם לעקרונות תוכנית המתאר הכוללנית המקודמת על ידי עיריית נתניה, אשר מגדירה את השכונה כאזור להתחדשות עירונית תוך שילוב בנייה גבוהה עם בנייה נמוכה יותר, הגדלת ציפוף תוך שמירה על מרקם עירוני והגדלת מגוון הדירות וההיצע העירוני. כפי שפורסם כאן, ביוני 2019 הוכרז המתחם כמתחם התחדשות עירונית על ידי קבינט הדיור. במנהל התכנון מוסרים כי המתחם הוגש לדיון בוותמ"ל לאחר עבודת תכנון מקיפה, תוך שיתוף הדיירים במתחם.

נזכיר כי בשלישי האחרון פורסם הדו"ח המסכם את פעילות הוותמ"ל בשנת 2019, המצביע על שיא במספר יחידות הדיור שאושרו במסגרת פעילות הוועדה, וכן על שיא במספר יחידות הדיור הכלולות בתוכניות הפינוי-בינוי שהוכרזו על ידי הוועדה לאורך השנה החולפת – 31,179 יח"ד בסך הכול. 

נתניה היא אחת הערים המובילות בהתחדשות עירונית במדינה. הרשות להתחדשות עירונית עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם היזמים, עם העירייה ועם ראשת העיר, וסייעה בקידום המתחם ובביצוע בדיקות כדאיות כלכלית"

מתכננת הוותמ"ל, דקלה פרסיקו, ציינה כי "התוכנית, שהינה מהראשונות בשכונת מכנס בנתניה, מהווה סנונית באזור הולך ומתחדש בעיר נתניה. דיירי המתחם משוועים לבשורה ואנו מקווים שהתוכנית החדשה, שנערכה על פי עקרונות תכנון מובילים, תאפשר מגורים במבנים ראויים וחדשים, וחשוב לא פחות - תביא לחידוש המרחב הציבורי כולו".

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, חיים אביטן, ציין כי "נתניה היא אחת הערים המובילות בהתחדשות עירונית במדינה, ואני שמח שהתנופה בה ממשיכה. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית עובדת בשיתוף פעולה הדוק עם היזמים, עם העירייה ועם ראשת העיר, מרים פיירברג, וסייעה בקידום המתחם מולם וכן בביצוע בדיקות כדאיות כלכלית. אנו מברכים על החלטת הוותמ"ל להפקיד את התוכנית".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתחיים אביטןעיריית נתניהדקלה פרסיקומתחם נורוק-טהוןמרים פיירברגאלונים גורביץ אדריכליםטוטם הדמיות אדריכליותפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...