האם יש תחליף למחיר הגבוה של דירה בפרויקט חדש?

תמ"א 38 לא רק הגדילה את היצע הדירות באזורי ביקוש: היא מאפשרת גם ליהנות מדירה איכותית בבניין מחודש ובמחיר משתלם. כיצד תוכלו לוודא שאתם מקבלים דירה באיכות גבוהה?

שיתוף הכתבה
תמ"א 38. הזדמנות לרכישת דירה באיכות גבוהה - ובמחיר משתלם (שאטרסטוק)תמ"א 38. הזדמנות לרכישת דירה באיכות גבוהה - ובמחיר משתלם (שאטרסטוק)

כולנו חולמים על הדירה המושלמת, במקום המושלם ובמחיר המושלם. במציאות, רכישת דירה היא ניסיון להוציא כמה שיותר מהתקציב שלנו, עם כמה שפחות פשרות. על רקע מחירי הדיור הגבוהים בשנים האחרונות בישראל, כדאי לקחת בחשבון את כל האפשרויות בשוק, על מנת להשיג את חוויית המגורים המתאימה ביותר עבור המשפחה שלנו. לצד שכונות חדשות לחלוטין, תכנית תמ"א 38 הובילה להגדלת היצע הדירות בלב הערים והשכונות הותיקות, מה שמאפשר לישראלים להישאר בשכונות מבוקשות אך לשדרג את איכות החיים שלהם. 

אחד היתרונות הנוספים והחשובים ביותר של התחדשות עירונית הוא המחיר - דירה בפרויקט תמ"א 38 כוללת תג מחיר נמוך באופן משמעותי מדירה מקבילה בפרויקט חדש. איך יודעים לבחור את הפרויקט הנכון כדי להבטיח תמורה מיטבית למחיר? ומהי הדרך של יזמים מבוססים ובעלי איתנות פיננסית להציע ללקוחות חיסכון נוסף של עד 100,000 שקל ברכישת דירה?

התחדשות עירונית היא הזדמנות מצוינת לקבל יותר עבור הכסף שלכם - אך חייבים לשמור על כמה כללים. עבור חלק מהישראלים, דירה בפרויקט תמ"א 38 נתפסת בתור "דירה חדשה בבניין ישן", אך מדובר בטעות מצערת במיוחד. פרויקטים איכותיים במסגרת תמ"א 38 מציעים בניינים משופצים לחלוטין, בעיצוב יוקרתי ועם איכות חיים שלא נופלת מפרויקטים חדשים - אך עם היתרון של מיקום מרכזי ומחיר משתלם.

פרויקט תמ"א 38 הוא פרויקט מורכב וארוך, הדורש ניסיון ודיוק רב. לכן, בחירה בקבלן חדש בתחילת דרכו, ללא פרויקטים קודמים בתחום - עשויה להתברר כהימור גדול בהמשך הדרך"

"בשורה תחתונה, כשבאים ורואים פרויקטים שהסתיימו בהצלחה, לא מבחינים שמדובר בבניין ישן, אם הפרויקט בוצע ברמה גבוהה", אומר אילן כדורי, מבעלי חברת יסודות ב.ל.ב , היוזמת ובונה פרויקטי התחדשות עירונית בפתח תקווה. "גם בפרויקט התחדשות עירונית, בדיוק כמו ברכישה של דירה בפרויקט חדש - צריך לדעת ממי לרכוש", אומר כדורי.

פרויקט של יזם מנוסה, שמכיר את תחום ההתחדשות העירונית, בוחר בקפידה את הפרויקטים ומכיר את האזור - מציע סיכוי גדול יותר לקבל תמורה מעולה עבור המחיר. "פרויקט תמ"א 38 הוא פרויקט מורכב וארוך, הדורש ניסיון ודיוק רב", אומר כדורי. "לכן, בחירה בקבלן חדש בתחילת דרכו, ללא פרויקטים קודמים בתחום - עשויה להתברר כהימור גדול בהמשך הדרך". 

על מנת שפרויקט התחדשות עירונית יהיה איכותי מבפנים ונאה לעין מבחוץ, כדאי לוודא עם היזם מראש על בחירה ברמות גימור ללא פשרות, חיפויי חוץ ופנים ברמה גבוהה, וכד'. "אחרי שרואים פרויקטים קיימים של היזם, הביטחון עולה ולקוחות רבים מבינים שהלכה למעשה מדובר על רכישה של דירה בפרויקט חדש - אבל במחיר נמוך משמעותית".

לכן, ההמלצה היא 'אין כמו מראה עיניים'. קיבלתם המלצה על פרויקט של יזם כלשהו? צאו אל הפרויקטים הקודמים שהוא השלים, אל תהססו לדפוק על הדלת ולשאול לדעתם של הדיירים - לקוחות מרוצים ישמחו לשתף אתכם בחוויה חיובית ובתוצאה האיכותית שקיבלו. 

רק אצל יזמים מבוססים ויציבים - ההזדמנות שלכם לחסוך עד 100,000 שקלים נוספים ברכישת דירה בפרויקט תמ"א 38

אחת הדרכים הנוספות לחסוך בקנייה של דירה בפרויקט תמ"א 38 , היא פנייה ליזמים המשתמשים בהון עצמי. החיסרון באפשרות הזו: העובדה שאין ערבות בנקאית ובנק המלווה את הפרויקט. עם זאת, כשהחברה מספיק איתנה מבחינה פיננסית, וניתן לראות פרויקטים שלה שהסתיימו בהצלחה, מאוכלסים - מדובר על הזדמנות פז לחסוך רבות בעלות הדירה, תוך שמירה על שקט נפשי.

הפרויקטים עוברים ממרכז העיר אל השכונות. עין גנים, לדוגמה, מציעה שילוב של סביבת מגורים שקטה הקרובה למרכז העיר, שירותים קהילתיים מגוונים, לצד מחירים זולים משמעותית מהשכונות המערביות"

איך זה עובד? במקרה של ערבויות, היזמים "קונים" את הביטחון בכסף רב מהבנק - מדובר בעלות של עד 100,000 שקל לכל דירה, המגולגלת במלואה אל הרוכש. לעומת זאת, חברות מוכרות ואיתנות מבחינה פיננסית יכולות לגבות תשלום מהלקוחות לפי קצב ההתקדמות בפועל, בעקבות הביטחון הרב שלהן בפעילות שלהן. הגבייה בפועל נעשית בהתאם לחוק מכר דירות המעודכן, אשר נועד להסדיר את הנושא ולהגן על הצדדים. והבונוס הגדול - אותן חברות יכולות להעביר את החיסכון אל הרוכשים ולהציע דירות במחיר משתלם הרבה יותר.

גם בחירה בשכונה הנכונה יכולה לחסוך הרבה

מעבר לבחירה בפרויקט תמ"א 38 של יזם מנוסה ומבוסס על פני דירה בפרויקט חדש - גם לבחירת השכונה יש משמעות כספית משמעותית. "בפתח תקווה, העיר שבה אנו ממקדים את הפעילות שלנו, עין גנים היא השכונה הבאה בתנופת ההתחדשות העירונית", אומר כדורי. "הפרויקטים עוברים ממרכז העיר אל השכונות. עין גנים, לדוגמה, מציעה שילוב של סביבת מגורים שקטה הקרובה למרכז העיר, שירותים קהילתיים מגוונים, לצד מחירים זולים משמעותית מהשכונות המערביות. אנו גאים לחדש את פני העיר והשכונות בהן גדלנו", מסכם כדורי.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתדירה חדשהיסודות ב.ל.באילן כדוריתמ"א 38
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...