רשות מקרקעי ישראל דוחה את מועדי סגירתם של 48 מכרזים

הרשות הודיעה כי המכרזים, שהיו אמורים להיסגר בעוד שבוע, ייסגרו בכמה פעימות – עד לתחילת חודש יוני הקרוב

שיתוף הכתבה
מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון (שלומי יוסף)מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון (שלומי יוסף)

בשל המשבר והקיפאון במשק – בעיקר בכל הנוגע לביצוע פעולות שבשגרה – מודיעה רשות מקרקעי ישראל היום (ב') כי היא דוחה את מועדי סגירתם של קרוב ל-50 מכרזים שפרסמה בעבר הלא רחוק, "נוכח המצב במשק".
 
"רשות מקרקע ישראל מגלה התחשבות בצורכי השוק ובצורכי היזמים, ועל כן החליטה לדחות מועדי סגירת מכרזים שהיו אמורים להיסגר ב-27.4.2020. מדובר ב-48 מכרזים לדיור, למסחר, לתעסוקה ולמלונאות, שייסגרו בכמה פעימות ובמועדים שונים - עד ל-1.6.2020". ברשות מסבירים כי הצעד נעשה זאת במטרה לשווק באופן מבוקר כ-2,600 יח"ד הכלולות במכרזים אלו.

לצפייה בטבלה המפרטת על המכרזים שמועדיהם נדחו, לחצו כאן
 
נציין כי רמ"י מקפידה להמשיך ולפרסם מכרזים גם בימים אלו, עד כמה שניתן, בתחומים שונים ולייעודים שונים. כך לדוגמה, מתחילת החודש הנוכחי פרסמה הרושת כבר כ-55 מכרזים, רבים מהם בייעוד למגורים, אך גם כאלו בייעוד מסחר, משרדים ועוד. ב-7.4.2020 הודיעה הרשות על פרסום יותר מ-40 מכרזים ביום אחד.

מצד הודעות הזכייה במכרזים, באופן טבעי, המצב קשה יותר. הרשות מקפידה, בימים שבשגרה, לפרסם גם תוצאות של מכרזים זוכים – אך הפעם האחרונה שנעשה פרסום שכזה הייתה לפני חודש בדיוק, ב-20.3.2020.

בעקבות ההחלטה על דחיית המכרזים אמר מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל , עדיאל שמרון: "מדובר בדחייה שנייה של המועדים, המתבקשת לאור מצב המשק. אנו בוחנים את ההתפתחויות על בסיס יומי ומווסתים את הפעילות כך ששיווקי הקרקע לדיור, למסחר ולתעסוקה יימשכו, ובמידת הצורך נוכל להאיץ את הקצב עם התרחבות העבודה במשק".

בתוך כך עדכנה רשות מקרקעי ישראל כי היא דוחה בפעם השנייה את מועדי התשלום המגיעים לה - התשלומים הקבועים בשוברי התשלום, וכי אלו נדחים עד ל-21.5.2020 ללא תוספת הצמדה וריבית, ומבלי שדחיית התשלום כשלעצמה תחשב איחור ו/או הפרה של תנאי העסקה ו/או תנאי המכרז.

"ההחלטה על דחיית התשלומים התקבלה על רקע מצב המשק ורצונה של רשות מקרקעי ישראל להיות קשובה לצורכי המשק ולמצוקת היזמים והקבלנים", נכתב בהודעת הרשות. "יודגש כי ההחלטה על דחיית תשלומים לא חלה על תשלום תמלוגים לרמ"י מכל סוג שהוא".

נזכיר כי בסוף מרץ האחרון הכריזה רמ"י על שורת צעדים ראשונים להתמודדות עם המשבר ולהקלה על היזמים, כולל דחיית תשלומים, אך יוזמה זו נתקלה בביקורת רבה מצד אנשי נדל"ן. בהמשך הורתה הרשות על הטבות והקלות נוספות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמכרזיםעדיאל שמרוןענף הנדל"ןמשבר הקורונה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...