חזרה
להורדת אפליקציה

להב LR מעמיקה פעילות בתחום האנרגיה הסולארית

החברות מפעילות 89 מתקנים סולאריים קטנים ומתקן סולארי בינוני אחד, המגיעים יחד להספק מצטבר של כ-4.78 מגה-ואט

עודכן לאחרונה:
אלי להב (יח"צ)

חברת להב LR של איש העסקים אלי להב מעדכנת היום (ה') כי חתמה על הסכם מחייב לרכישת מניות, במישרין ובעקיפין, של שש חברות הפועלות בתחום האנרגיה הסולארית בישראל, אשר בבעלותן, במישרין ובעקיפין, 89 מתקנים סולאריים קטנים ומתקן סולארי בינוני אחד. ההספק המותקן המצטבר של המתקנים - כ-4.78 מגה-ואט. 

"בהסכם נקבע מנגנון לחישוב התמורה המבוסס על שווי המתקנים, בניכוי ההתחייבויות לגורמים הממנים למועד הקובע, בצירוף יתרת מזומנים למועד הקובע, ועל בסיס התאמות נוספות שונות שנקבעו בהסכם", נכתב בהודעת החברה. להערכתה, התמורה הסופית צפויה לעמוד על כ-38 מיליון שקל. עד למועד ההשלמה צפויים להיות בקופות החברות הנרכשות סכומים נוספים בסך כולל של כ-2.5 מיליון שקל, אשר הצטברו בגין פעילות החברות הנרכשות החל מהמועד הקובע.

מועד ההשלמה הצפוי הינו 30.4.2020, אם כי מועד ההשלמה בפועל כפוף להתקיימות תנאים מוקדמים הכוללים, בין היתר, קבלת הסכמת גורמים מממנים על פי הסכמי מימון של החברות הנרכשות, קבלת אישור שר האנרגיה או רשות החשמל על פי רישיון הייצור של המתקן הבינוני, וכן קבלת אישורי צדדים שלישיים נוספים. מהמידע שנבדק על ידי החברה, ה-NOI מהמתקנים (בחלק הנרכש) עמד בשנת 2019 על כ-7.9 מיליון שקל".

עוד נמסר מהחברה כי היתרה הממוצעת של שנות הפעילות במתקנים על פי ההסדרות הינה כ-12.5 שנים מהמועד הקובע. "לאור זאת, התשואה השנתית הצפויה מהמתקנים תעמוד על כ-22.14%, והתשואה השנתית להון העצמי – כ-16.5%".

להב LR נמצאת, כאמור, בבעלות איש העסקים אלי להב, מי שהקים את רשת הסופרמרקטים מחסני להב ומי שהיה בעבר בעליה של קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע. החברה פועלת במערב אירופה, שם היא מתמקדת בתחום הנדל"ן המניב, ובישראל באנרגיה סולארית. החברה מפעילה כבר היום כמה פרויקטים בתחום, ומתמקדת בעיקר במתקנים קטנים יחסית אשר נמצאים על גגות מבנים.

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search