חזרה
להורדת אפליקציה

עוד 5 מכרזים באזוה"ת נחל שחורת באילת נסגרו בהצלחה

מאז סוף שנת 2013 נסגרו בהצלחה 21 מכרזים באזור התעשייה שבצפון העיר – ללא מכרז יתום אחד • לחמשת המגרשים הזוכים הוגשו בסך הכול 24 הצעות

עודכן לאחרונה:
אזור התעשייה נחל שחורת (משרד הכלכלה והתעשייה)

חמישה מכרזים לשטחי תעשייה באזור התעשייה נחל שחורת שבצפון אילת נסגרו לאחרונה בהצלחה – והם משלימים סדרה של 21 מכרזים מוצלחים לשיווק שטחי תעשייה במקום, מאז סוף 2013. מדובר במכרזים עבור שטח כולל של 19,715 מ"ר, שעבורם ישלמו החברות הזוכות סכום כולל של כ-11 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח.

סכומי הזכייה הכוללים מסתכמים ב-4.76 מיליון שקל, ומעניין לגלות כי בכל המכרזים, שפורסמו על ידי רשות מקרקעי ישראל כמובן, ההצעות היו נמוכות ממחיר השומה שנקבע – לעיתים גם בהבדל משמעותי. כך למשל, במכרז בשטח של 6,000 מ"ר, שבו זכתה חברת שיש ארז אילת, מחיר השומה עמד על 2.499 מיליון שקל, ואילו ההצעה הזוכה נקבעה על 1.1 מיליון שקל בלבד.

ייתכן שזו הסיבה לכך שהמחיר הממוצע למטר במכרזים אלו היה נמוך לעומת ה"סבב" הקודם של המכרזים באזור התעשייה, שלושה מכרזים שנסגרו לפני כשנה בסכום ממוצע של 406.7 שקל למטר, זאת לעומת 241.44 שקל למטר במכרזים האחרונים. ועדיין, מדובר בהבדל עצום לעומת מכרזים שנסגרו במקום לפני כמה שנים: בסוף 2013 ובתחילת 2014 נסגרו שלושה מכרזים באזור התעשייה הצפוני של העיר, והם ביטאו מחיר של 67 שקל למ"ר בלבד – כלומר בתוך כשש שנים חל זינוק של 359% במחירים למ"ר, לכל הפחות.

מאז נפתח שדה"ת, המחירים באזור התעשייה עלו. כך למשל מכרזים לשטחי מסחר ומשרדים במקום, בשטח של 13,681 מ"ר, נסגרו באוקטובר האחרון בהצלחה במחיר כולל של כ-9.4 מיליון שקל - מחיר ממוצע של 687 שקל למ"ר, המבטא עלייה של כ-350% בהשוואה למכרזים קודמים

יש לציין כי אזור התעשייה נחל שחורת נהנה, מן הסתם, מהקרבה לשדה התעופה החדש, שדה התעופה רמון, שנפתח מעט צפונה משם בינואר 2019. ניתן לראות כי מאז נפתח שדה"ת, המחירים באזור התעשייה אכן עלו. כך למשל מכרזים לשטחי מסחר ומשרדים במקום, בשטח של 13,681 מ"ר, נסגרו באוקטובר האחרון בהצלחה במחיר כולל של כ-9.4 מיליון שקל (המחיר כולל הוצאות פיתוח). מכרזים אלו ביטאו מחיר ממוצע של 687 שקל למ"ר, עלייה של כ-350% בהשוואה למכרזים בייעוד דומה באזור התעשייה שנסגרו שלוש שנים לפני כן.

לחמשת מכרזים האחרונים לשטחי תעשייה באזור התעשייה נחל שחורת הוגשו 24 הצעות – מספרים אשר מעידים גם הם על הביקוש הגבוה במקום. סך הוצאות הפיתוח במכרזים אלו הוא 6.24 מיליון שקל, ושאר הזוכים, מלבד שיש ארז אילת (שנבחרה כזוכה בשני מגרשים),הם ס.מ.ח.ר.ר יזמות, שגיא ניהול ויוסף לוי.

אזור התעשייה נחל שחורת נמצא לדרומו של נחל שחורת שאפיקו עובר בין היתר בקניון שחורת המטויל. אזור התעשייה עצמו מוגדר כפארק תעשייתי-לוגיסטי – הגדרה שכיחה עבור אזורי תעשייה הנמצאים בקרבת שדות תעופה מרכזיים. היזמים בפארק נהנים מפטור ממע"מ ומסל הטבות, הן בשל העובדה שמדובר באזור עדיפות לאומית א' והן משום שהאזור מוגדר כאזור סחר חופשי.

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search