התמ"א למתקנים פוטו-וולטאיים עוברת שלב

המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה על קידומה של התוכנית במעלה ההליך התכנוני, לקראת אישורה

שיתוף הכתבה
שדה סולארי. התוכנית תעודד הצבת פאנלים גם במקומות קונבנציונליים פחות (שאטרסטוק)שדה סולארי. התוכנית תעודד הצבת פאנלים גם במקומות קונבנציונליים פחות (שאטרסטוק)

כשלושה חודשים לאחר עדכון תוכנית המתאר הארצית למתקנים פוטו-וולטאיים, מעבירה המועצה הארצית לתכנון ובנייה את תמ"א 10/ד/2/10 לשלב הבא – שלב הערות הוועדות המחוזיות והשגות הציבור. התוכנית נועדה לבסס את מקומה של האנרגיה הסולארית כמקור ייצור חשמל משמעותי בישראל, כחלק מהיעד שהציבה הממשלה: הפקת 17% מהאנרגיה בישראל באמצעות אנרגיות מתחדשות עד לשנת 2030.

כאמור, המועצה עדכנה את התוכנית בתחילת דצמבר האחרון, כדי שזו תאפשר לראשונה הקמת מתקנים פוטו-וולטאים בשטחים כלואים של מחלפים, בשטחי מטמנות, על גבי מיגון אקוסטי, על קירות תמך, במאגרי מים ובבתי עלמין - כל זאת תוך פישוט הליך אישור ההיתרים. נוסף על כך, התוכנית תאפשר להקים מכוחה מתקני אגירת חשמל בתחומי תוכניות למתקנים פוטו-וולטאיים שכבר אושרו.

קידום התיקון לתוכנית מהווה צעד משמעותי לעידוד הפקת חשמל מאנרגיה סולארית, ומהווה נדבך חשוב במדיניות שמקדם מנהל התכנון לייעול השימוש בקרקע תוך צמצום הפגיעה בשטחים הפתוחים"

בעת אישור עדכונה של התוכנית אמרה מנכ"לית מנהל התכנון , דלית זילבר, כי "קידום התיקון לתוכנית מהווה צעד משמעותי לעידוד הפקת חשמל מאנרגיה סולארית, ומהווה נדבך חשוב במדיניות שמקדם מנהל התכנון לייעול השימוש בקרקע תוך צמצום הפגיעה בשטחים הפתוחים. תוכנית זו מקודמת לצד תוכנית המתאר הארצית לתשתיות האנרגיה - תמ"א 41, המתווה את המדיניות התכנונית לכלל תשתיות האנרגיה, ונותנת מענה לצרכים הלאומים של משק האנרגיה, לרבות בתחום האנרגיה המתחדשת".

יו"ר המועצה הארצית וראש מטה הדיור, זאב בילסקי: "פיתוח השטחים הלא מנוצלים לטובת אנרגיה מתחדשת הינו אינטרס לאומי. אנו חייבים לפעול באופן מהיר ויעיל ככל שניתן כדי לנצל את כלל השטחים שאינם מנוצלים לטובת הקמת פאנלים סולאריים. הטכנולוגיה מתקדמת מהר וכיום ישנם פאנלים סולאריים יעילים יותר, המפיקים אנרגיה גבוהה יותר ובעלויות נמוכות יותר. ככל שנקדים ונדביק את קצב הטכנולוגיה כך נוכל להביא להתייעלות המשק ולעמידה ביעדי הממשלה, וכן להפחית שימוש בחומרים מזהמים ויצירת איכות חיים טובה יותר".

נזכיר כי בימים האחרונים הפקידה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה שתי תוכניות מפורטות להקמת שדות פוטו-וולטאיים בדרום: התוכנית הראשונה היא תוכנית להקמת שדה סולארי בשדה דוד שליד שדרות, שיציע הספק של עד 16 מגה-ואט; התוכנית השנייה היא תוכנית להקמת שדה סולארי במושב שקף שבמועצה האזורית שפיר, סמוך לקריית גת, שיציע הספק של 16 מגה-ואט.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןזאב בילסקיהמועצה הארצית לתכנון ובנייהדלית זילברתמ"א 10/ד/2/10מתקן פוטו-וולטאי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...