רו"ח אורי יוניסי עוזב את מזרחי טפחות; ימונה כחבר הנהלת בנק לאומי

לאומי הודיע על החלטת דירקטוריון הבנק, שקבע כי יוניסי יפעל בכפיפות לראש החטיבה הבנקאית • המינוי - "כחלק מיישום האסטרטגיה של הבנק לאור התמורות המהותיות שחלות בתחום"

שיתוף הכתבה
רו"ח אורי יוניסי בכנס יועצי המשכנתאות שהתקיים בדצמבר האחרון (דרור סיתהכל)רו"ח אורי יוניסי בכנס יועצי המשכנתאות שהתקיים בדצמבר האחרון (דרור סיתהכל)

רו"ח אורי יוניסי, סגן ראש החטיבה הבנקאית במזרחי טפחות ומנהל זרוע המשכנתאות של הבנק, מונה כחבר הנהלה בבנק לאומי. כך הודיע הבנק לרשות לניירות ערך אתמול (ד'). על פי החלטת דירקטוריון הבנק, יוניסי יהיה חבר הנהלה שיפעל בכפיפות לראש החטיבה הבנקאית, אילון דחבש. 

הצעד שמבצע הבנק, כחלק משינויים תפקודיים בחטיבה הבנקאית, נעשה "כחלק מיישום האסטרטגיה של הבנק, לאור התמורות המהותיות שחלות בתחום הבנקאות והעצמת התחרות, לרבות בשל כניסתם של שחקנים חדשים לתחום, ובכללם פינטקים וענקיות הטכנולוגיה".

הודעה זו ממחישה את המוניטין שצבר רו"ח יוניסי, בעיקר בעיני ראשי ענף הבנקאות, בשנים שבהן עמד בראש זרוע המשכנתאות של בנק מזרחי טפחות. הדו"ח השנתי המסכם של הבנק שאותו עוזב יוניסי, שפורסם רק שלשום, ממחיש זאת היטב – עם מספרים אשר מעידים היטב על הצמיחה של תחום המשכנתאות בבנק בהובלתו.

הצעד נעשה כחלק מיישום האסטרטגיה של הבנק, לאור התמורות המהותיות שחלות בתחום הבנקאות והעצמת התחרות, לרבות בשל כניסתם של שחקנים חדשים לתחום, ובכללם פינטקים וענקיות הטכנולוגיה"

על פי נתוני הדו"ח, היקף המשכנתאות במגזר משקי הבית שניתן על ידי הבנק בשנה החולפת עמד על 24.1 מיליארד שקל, לעומת 21.77 מיליארד שקל ב-2018 ו-20.1 מיליארד שקל ב-2017. מדובר על עלייה של 10.9% מ-2018, ועלייה של כמעט 20% בין 2017 ל-2019. כשבוחנים את כלל ההלוואות שניתנו על ידי הבנק, כולל הלוואות שמוחזרו, ההיקף צומח ל-28.01 מיליארד שקל – 16.6% יותר מ-2018, ו-28.8% יותר מ-2017. מספר הלווים צמח גם הוא, ב-12.7% בהשוואה ל-2017, והגיע ל-46,883 איש.

יוניסי עצמו השתתף בדצמבר האחרון בכנס יועצי משכנתאות של מרכז הנדל"ן שהתקיים במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. יוניסי הרצה בכנס על שוק המשכנתאות ב-2020, ואף השתתף בפאנל בנושא פתרונות מימון ארוכי טווח לבעלי נכסי נדל"ן, ושם הצהיר כי "התחרות בתחום המשכנתאות היא התחרות המשמעותית ביותר בעולם הפיננסי". עוד ציין יוניסי כי בענף ישנה גאות של ממש, כתוצאה משני תהליכים הקשורים בתוכנית מחיר למשתכן : "הצטרפות של לקוחות זוכי התוכנית, שדירתם לאט-לאט נבנית, והצטרפות של זוכי דירות שהתפכחו, כי אינם יודעים מה יקרה ומתי יזכו לדירה". 

נזכיר בהקשר זה כי לפני כשבוע הודיע מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, אלדד פישר, כי בכוונתו לסיים בחודשים הקרובים את תפקידו, לאחר כשבע שנים. מהבנק נמסר כי מועד סיום הכהונה של המנכ"ל טרם נקבע – אך בינתיים מונתה ועדת דירקטוריון לאיתור מועמדים לתפקיד.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רו"ח אורי יוניסיבנק מזרחי טפחותאילון דחבשאלדד פישרזרוע המשכנתאותהחטיבה הבנקאית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...