עלייה של 5.1% בפדיון ענף הבינוי ב-2019; בפעילויות בנדל"ן - עלייה של 8.1%

הלמ"ס מסכמת את השנה החולפת מבחינת מדדי הפדיון בענפי המשק השונים • משקל שני הענפים מתוך סך כל ענפי הכלכלה עלה במהלך השנה ב-2 נקודות האחוז

שיתוף הכתבה
עלייה בפדיון - הן בענף הבינוי והן בפעילויות בנדל"ן (שאטרסטוק)עלייה בפדיון - הן בענף הבינוי והן בפעילויות בנדל"ן (שאטרסטוק)

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מסכמת את שנת 2019 מבחינת פדיונות ענפי המשק השונים, וציגה תמונה חיובית למדי בכל הנוגע לתחום הנדל"ן: על פי הנתונים שמפורסמים היום (ה') עלה הפדיון בענף הבינוי ב-2019 בשיעור של 5.1%, ואילו בתחום הפעילויות בנדל"ן – ב-8.1%. 

אם מסתכלים על חלקה האחרון של השנה, הרבעון האחרון - בין החודשים אוקטובר לדצמבר 2019, נתוני המגמה מצביעים על עלייה של 4.7% בפדיון בענף הבינוי, ואילו ברבעון השלישי של השנה (יולי עד ספטמבר) מדובר על עלייה משמעותית הרבה יותר – 5.9%. 

עלייה של 5.1% בפדיון ענף הבינוי ב-2019; בפעילויות בנדלעלייה של 5.1% בפדיון ענף הבינוי ב-2019; בפעילויות בנדל

בתחום הפעילויות בנדל"ן התמונה דומה – ואף חיובית עוד יותר: למרות שברבעון האחרון של השנה הפדיון עלה ב-3% בלבד לפי נתוני המגמה שמציגה הלמ"ס, ברבעון השני מדובר על עלייה מרשימה של 10%, אשר מביאה לאותה עלייה שנתית של יותר מ-8%.

יש לציין כי נתונים אלו טובים מאוד גם ביחס למגמה במשק כולו: על פי נתוני הלמ"ס, העלייה בפדיון בסך כל ענפי הכלכלה עמדה על שיעור של 2.6% ב-2019; העלייה בפדיון בענפי התעשייה, הכרייה והחציבה עמדה על שיעור של 0.4% בשנה החולפת. נזכיר ברקע דברים אלו את הידיעה שפרסמנו הבוקר על דברי האזהרה מכיוון אגף מחצבות ומכרות במנהל אוצרות טבע, לפיהם יש לבחון היטב את הפעילות בתחום הכרייה והחציבה של חומרי גלם לענפי הבנייה, הסלילה והתעשייה, כדי להימנע ממחסור שיביא לעלייה משמעותית בתשומות.

עלייה של 5.1% בפדיון ענף הבינוי ב-2019; בפעילויות בנדלעלייה של 5.1% בפדיון ענף הבינוי ב-2019; בפעילויות בנדל

נתון מעניין נוסף – ומעודד למדי – נוגע למשקלם של שני הענפים מסך כל ענפי המשק. על פי הלמ"ס, בסוף 2019 עמד משקלו של ענף הבינוי על 11.5% מכלל הענפים, עלייה של שתי נקודות האחוז בהשוואה ל-2018; משקלן של הפעילויות בנדל"ן עמד בסוף ב-2019 על 3.4%, לעומת 3.2% ב-2018 – עלייה דומה לזו של ענף הבינוי.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהענף הנדל"ןפעילויות בנדל"ןפדיון ענפי הכלכלהמדדי פדיון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...