"מחירי הדירות עלו ב-0.8%; אי-הוודאות מונעת התפרצות מחירים"

כך על פי סקירתו של השמאי אוהד דנוס לרבעון הרביעי של 2019 • סיכום כהונת שר האוצר היוצא כחלון: עלייה של 13.5% מהרבעון השלישי של 2015

שיתוף הכתבה
"כל ארבעת הרבעונים ב-2019 הציגו עליות מחירים" (שאטרסטוק)"כל ארבעת הרבעונים ב-2019 הציגו עליות מחירים" (שאטרסטוק)

"עלייה בשיעור של 0.8% במחיר הממוצע של הדירות ברבעון הרביעי של 2019, לעומת הרבעון שקדם לו; משתני אי-הוודאות המביאים להתעוררות השוק הם גם אלה הממתנים אותו ומונעים מצב של התפרצות מחירים, לפחות בשלב זה" – זהו, באופן כללי, סיכומה של סקירת שוק הדיור לרבעון האחרון של 2019 שביצע השמאי אוהד דנוס, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר.

דנוס ביצע, כמדי רבעון, סקירה של עסקאות נדל"ןב-16 ערים ברחבי הארץ – עסקאות למכירת דירות 4 חדרים, שלהשקפתו מאפשרות "זיהוי מספק של ההשתנות במחיר בשוק הדירות העירוני הכללי", בל היותן המוצר השכיח ביותר בשוק זה. יש לציין כי הסקירה אינה כוללת בתוכה את עסקאות תוכנית מחיר למשתכן .

דנוס סקר בסך הכול כ-3,180 עסקאות שבוצעו במהלך הרבעון האחרון – עלייה של כ-1% בכמות העסקאות ביחס לרבעון השלישי של 2019, ועלייה של כ-9% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2018. "תוצאות הסקירה מעידות כי ברבעון הרביעי של שנת 2019 נצפתה בתשע ערים מתוך ה-16 שנסקרו עלייה במחירי הדירות הממוצעים, ביחס לרבעון הקודם", מציין דנוס. "בארבע ערים נצפתה ירידה, ובשתי ערים, אשדוד וראשון לציון, לא נרשם שינוי".

"שוק הדיור החל להרים ראשו בתחילת שנת 2019 וחשוב לציין שכל ארבעת הרבעונים בשנה זו הציגו עליות מחירים, בשיעורים שונים. נראה כי השילוב של חוסר יציבות פוליטית המשפיעה על תוכניות הממשלה, והיעדר האפשרות של הוצאתן לפועל בכלל, לצד סביבת ריבית נמוכה (שבעקבות משבר וירוס הקורונה צפויה להישאר עימנו עוד לא מעט זמן), גורם לציבור לחזור אל השוק ולבצע רכישות, מי מתוך צורך בדיור ומי מתוך שאיפה למימוש רווחים שנצברו בהשקעות אחרות.
    
סקירה זו אינה כוללת, כאמור, מכירות בתוכנית ' מחיר למשתכן ', ולמרות זאת ניתן לאבחן גידול עקבי בכמות העסקאות, עובדה המצביעה אף היא על התעוררות הביקושים. עם זאת, דווקא משתני אי-הוודאות המביאים להתעוררות השוק הם גם אלה הממתנים אותו ומונעים מצב של התפרצות מחירים, בשלב זה לפחות".

כהונת כחלון: עליות משמעותיות גם בערים שבהם פעלה תוכנית מחיר למשתכן

סקירת דנוס מקדישה הפעם התייחסות ספציפית לתקופת כהונתו של שר האוצר היוצא, משה כחלון, וקובעת כי מהרבעון השלישי של שנת 2015, עם כניסתו של כחלון לתפקיד, ועד לרבעון הרביעי של 2019, מחירי הדיור עלו בשיעור של כ-13.5% - כ-3.2% בממוצע לשנה.

"עליות המחירים הדרמטיות ביותר בתקופתו נרשמו ביישובים רמלה (38%+), רחובות (26%+), אשקלון (21%+) ומודיעין וראשל"צ (18%+ בכל אחת). יצוין כי בכל הערים הללו, למעט רחובות, פעלה תוכנית מחיר למשתכן . העלייה המינורית ביותר נרשמה בערים חיפה (4%+) ובאר שבע (5%+).    עם זאת, כל היישובים הנסקרים הציגו עליות מחירים בתקופתו".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אוהד דנוסמחירי הדיורמשה כחלוןשמאות מקרקעין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...