מחירי הדירות לא עוצרים מאז יולי: עלו ב-3.4% בהשוואה לאשתקד

על פי נתוני הלמ"ס, מדד אוקטובר-נובמבר עלה ב-0.5% • מדד מחירי הדירות החדשות עלה באותה תקופה ב-0.4%, אך בהשוואה ל-2018 ירד ב-4.2%

שיתוף הכתבה
מחירי הדירות ממשיכים לטפס עוד ועוד (שאטרסטוק)מחירי הדירות ממשיכים לטפס עוד ועוד (שאטרסטוק)

מחירי הדירות שוב עולים ומטפסים – ולא עוצרים מאז חודש יולי האחרון: על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שמתפרסמים הערב (ד'), עלה מדד מחירי הדירות באוקטובר-נובמבר 2019 ב-0.5% בהשוואה לתקופה שלפניו, ספטמבר-אוקטובר 2019. בהסתכלות שנה לאחור עלה המדד ב-3.4% בהשוואה לאוקטובר-נובמבר 2018.

נזכיר כי מדד יוני-יולי 2019 היה האחרון שבו נרשמה ירידה במחירי הדירות, בשיעור מזערי של 0.1%. למעשה, מאז מדד ינואר-פברואר 2019 המחירים לא ירדו למעט אותה תקופה. באוגוסט-ספטמבר האחרונים המדד לא השתנה כלל. נציין כי התקופה המקבילה שאליה אנו משווים את נתוני המדד האחרונים הייתה חלק מרצף של שלושה מדדים שבהם מחירי הדירות ירדו – בין אוקטובר 2018 לינואר 2019, אך כעת נראית המגמה הזו רחוקה מאוד.

עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי שיעור העסקאות שבוצעו בתמיכה ממשלתית והשתתפו בחישוב דווקא ירד בתקופה הנבדקת: 48.6% במדד אוקטובר-נובמבר 2019, לעומת 51.5% במדד ספטמבר-אוקטובר 2019. כך או כך, כפי שניתן לראות, עסקאות אלו עדיין מהוות כמחצית מכלל העסקאות בשוק הדיור.

בפילוח שינויי מחירי הדירות לפי מחוזות במסגרת מדד אוקטובר-נובמבר 2019 מתברר כי עליות המחירים המשמעותיות ביותר היו במחוז תל אביב, שם המדד עלה ב-1.5%. בצפון, באופן מפתיע, עלה המדד ב-0.7%, בהמשך לעלייה דומה במדד ספטמבר-אוקטובר, ואילו במחוז מרכז ב-0.3%. במחוזות דרום וירושלים נרשמה דווקא ירידת מחירים, של 0.6%, ובמחוז חיפה – ירידה של 0.1%. 

בפילוח המחירים לפי מחוזות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, העליות משמעותיות יותר, כמובן: במחוז צפון המפתיע מדובר על עלייה של 4.1%, ובמחוז תל אביב – עלייה משמעותית עוד יותר, של 5%. במחוז ירושלים עלו המחירים ב-2.8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
 
מדד אוקטובר-נובמבר של מחירי הדירות החדשות עלה ב-0.4%, בהשוואה לנתוני התקופה הקודמת. עם זאת, בהסתכלות על התקופה המקבילה אשתקד (אוקטובר-נובמבר 2018) מחירי הדירות החדשות דווקא ירדו באופן משמעותי – ב-4.2%. מדובר בהמשך מגמה מהמדד הקודם, אז מחירי הדירות הציגו ירידה חודשית של 0.6%, וירידה של 5.4% בהשוואה לתקופה המקבילה שנה קודם לכן.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהמחירי הדיורדירות חדשותמדד מחירי הדירות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...