רייסדור זכתה במגרש נוסף במתחם בני ברק צפון; תשלם 55 מיליון שקל

מדובר בשטח המשתרע על פני 4,188 מ"ר – ומצטרף לשטח סמוך שבו זכתה ביוני האחרון, לצד יוסף מוריס החזקות • מכרזים לשטחי תעשייה בטירת הכרמל נכשלו בפעם השנייה

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם בני ברק צפון (שאטרסטוק)הדמיית מתחם בני ברק צפון (שאטרסטוק)

חברת רייסדור יזמות , של היזם יקי רייסנר, זכתה לפני ימים אחדים במכרז שני של רשות מקרקעי ישראל במתחם בני ברק צפון, הידוע גם כתמ"ל 1045 (מתחם מועדף לדיור המקודם על ידי הוותמ"ל). על השטח שבו זכתה החברה היא תשלם סכום של 55 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח.

רייסדור יזמות הייתה היחידה שניגשה למכרז, בייעוד תעשייה, אשר חולש על שטח של 4,188 מ"ר. הצעתה, בסך 15.36 מיליון שקל (ללא הוצאות פיתוח), נבחרה כזוכה ללא מחיר מינימום או מחיר שומה שנקבעו במסגרת המכרז. השטח הוא כאמור חלק מתוכנית בני ברק צפון, במתחם שנקרא גם דן דיזיין, ושבתחומיו אמור לעבור גם גשר הרלינג – שיחבר בין רמת החייל מצפון לבין בני ברק מדרום. במסגרת התוכנית מתוכננות לקום 2,100 יחידות דיור, בפרויקט המתוכנן למגזר החרדי – וכן 120,000 מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. בסך הכול משתרעת התוכנית על פני כ-778 דונם. 

כאמור, ביוני האחרון זכתה רייסדור יזמות במגרש סמוך במתחם, לצד חברת יוסף מוריס החזקות – מגרש שעליו יקימו השתיים מגדל משרדים ומסחר בן 21 קומות. על שטח זה שילמו החברות יחד כ-57 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח.

רייסנר עצמו התארח בפרק 37 של פודקאסט מגדל בבל, ודיבר בין היתר על ההתמודדות במכרזי רמ"י בפרויקטים השונים:

שוב: שני מכרזים לשטחי תעשייה במתחם החותרים בטירת הכרמל – נכשלו

לפני כחמישה חודשים דיווחנו כאן על כישלון לשני מכרזים מתוך שלושה שפרסמה רמ"י במתחם החותרים בטירת הכרמל. היו אלו שני מכרזים בייעוד תעשייה, במגרשים 9002 ו-9003, שנסגרו ללא הצעות. רק שטח אחד במתחם, שפורסם לצד השניים הללו, נסגר בהצלחה. כעת מתברר כי שני המגרשים פורסמו שוב על ידי רמ"י – ושוב נותרו ללא זוכים.

מדובר על שטחים בגודל כ-19,500 מ"ר בסך הכול, במתחם שעליו אמורה לקום שכונה חדשה, שתשלב מגורים ותעסוקה. השכונה תהווה למעשה את הכניסה הדרומית החדשה לעיר טירת הכרמל – עם יותר מ-2,150 יחידות דיור. אבל, נושא שטחי התעסוקה במתחם מסרב להיפתר, כך נראה.

שני השטחים שנותרו יתומים זו הפעם השנייה ברציפות מהווים 76% מכלל שטחי התעסוקה במתחם. במכרזים העדכניים אף הועלו מעט הוצאות הפיתוח המבוקשות – מ-34.4 מיליון שקל הוצאות פיתוח לשני השטחים, ל-34.7 מיליון שקל, וכאמור, שום יזם לא ראה לנכון להגיש ולו הצעה אחת למכרזים הללו. אגב, מחירי המינימום לשני המכרזים עומדים על 6.521 מיליון שקל ועל 3.879 מיליון שקל.

נזכיר בכל זאת התקדמות חשובה במתחם החותרים, שעליה התבשרנו לפני כחודש: חברת רוטשטיין עדכנה כי היא נמצאת במגעים מתקדמים להפחתת שומת דמי ההיוון שקיבלה מרמ"י, בדרך למימוש הפרויקט שלה במתחם שבדרום טירת הכרמל, שבו היא מתכננת לבנות 300 יחידות דיור.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלרוטשטיין נדל"ןמתחם החותריםמתחם בני ברק צפוןרייסדור יזמותיקי רייסנריוסף מוריס החזקותעיריית טירת הכרמלמכרזים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...