הלמ"ס: היחס בין ההיצע לביקוש בענף הבנייה מוסיף לרדת - 1.5 בלבד

כך ברבעון השלישי של השנה – לעומת 1.6 ברבעון השני ו-2.2 ברבעון הראשון של 2019 • בקרב בוני בתים למגורים, עובדי גימור ועובדי שלד היחס נמוך מ-1

שיתוף הכתבה
היחס בין ההיצע לביקוש ממשיך לרדת (שאטרסטוק)היחס בין ההיצע לביקוש ממשיך לרדת (שאטרסטוק)

היחס בין היצע המשרות לביקוש בענפי הבנייה המשיך לרדת – גם ברבעון השלישי של שנת 2019: על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (ב'), היחס ברבעון זה הגיע ל-1.5 בלבד – כלומר על כל משרה פנויה בענפי הבנייה מתמודד רק אדם וחצי, בממוצע. כזכור, פרסמנו בסוף אוקטובר האחרון כי יחס זה ירד ברבעון השני של השנה ל-1.6, לאחר שברבעון הראשון עמד על 2.2 – כך שלמעשה מדובר בירידה של יותר מ-30% ביחס בין ההיצע לביקוש בין הרבעון הראשון לרבעון השלישי של 2019.

כאשר בוחנים מקצועות ספציפיים בתחום הבנייה, מגלים תמונה עגומה עוד יותר: על פי נתוני הלמ"ס, בקרב בוני בתים למגורים, מניחי לבנים, יוצקי בטון, עובדי גימור, עובדי שלד, רצפים ומניחי אריחים וטייחים, היחס בין ההיצע לביקוש נמוך מ-1 - כלומר מספר המשרות הפנויות במקצועות אלו עולה על מספר המבקשים לעבוד.

יש לציין כי בניגוד לנתונים אלו, היחס בין ההיצע לביקוש בתעשייה ובבינוי גם יחד עלה ל-2, לעומת 1.8 ברבעון השני, דבר המלמד על כך שבתעשייה המצב טוב בהרבה. נתון זה הוא אחד הגבוהים בשנתיים האחרונות. מספר המשרות הפנויות בקרב עובדים מקצועיים בתעשייה ובבינוי עלה ל-20.6 אלף משרות בממוצע לחודש, לעומת 19.4 אלף משרות פנויות ברבעון השני 2019. 

הביקוש לעובדים בבנייה היווה כ-25% מכלל הביקוש לעובדים מקצועיים בתעשייה ובבינוי. המבוקשים ביותר היו בוני בתים למגורים, יוצקי בטון, עובדי שלד, רצפים ומניחי אריחים וטייחים (שכאמור מתמודדים עם יחס נמוך מ-1 בין ההיצע לביקוש), מניחי לבנים, סתתים ועובדים בגימור בטון.

דווקא בקרב העובדים הלא מקצועיים המצב נראה אחרת: על פי הלמ"ס, היחס בין ההיצע לביקוש ברבעון השלישי של השנה בקרב פועלים בלתי מקצועיים בכרייה, בבנייה, בתעשייה ובהובלה עלה ל-3.9, לעומת 3.5 ברבעון השני של השנה. מדובר בבשורה חשובה, שכן היחס ברבעון השני שיקף ירידה ביחס לרבעון הראשון של 2019, אז הוא עמד על 4.4.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהמשרות פנויותענף הנדל"ןהיחס בין היצע לביקוש
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...