פעילות ענפי הבינוי ירדה – אך היקף העבודות החדשות עלה ב-3.5%

כך על פי נתוני הלמ"ס, נכון לחודש דצמבר 2019 • הפעילות השוטפת ירדה זה החודש השלישי ברציפות – ב-0.6% • אנשי הענף צופים שתעלה ב-4.5% בינואר

שיתוף הכתבה
עלייה בהיקף העבודות החדשות בדצמבר 2019 (שאטרסטוק)עלייה בהיקף העבודות החדשות בדצמבר 2019 (שאטרסטוק)

הפעילות השוטפת בענפי הבינוי ירדה בדצמבר ב-0.6%, זה החודש השלישי ברציפות – אך היקף העבודות החדשות דווקא עלה בחודש זה, לראשונה מאז ספטמבר האחרון. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (ד') במסגרת סקר הערכת המגמות לעסקים שביצעה בקרב חברות הנדל"ן והבנייה בישראל.

על פי נתוני הלמ"ס, הפעילות השוטפת בענפי הבינוי המשיכה לרדת זה החודש השלישי כאמור, אך בקצב מתון יותר: באוקטובר נרשמה ירידה של 0.8%, ובנובמבר ירידה משמעותית של 6.3%. החודש האחרון שבו נרשמה עלייה בפעילות השוטפת היה חודש ספטמבר, עם גידול של 1.4% בהיקף הפעילות השוטפת בענפי הבינוי.

הבשורה המעודדת יותר מגיעה מכיוון היקף העבודות החדשות, הכוללות את התחלות הבנייה ואת היקף ההזמנות בענפי הבינוי לאורך דצמבר. על פי נתוני הלמ"ס, גדל היקף זה ב-3.5%, זאת לאחר חודשיים של ירידות: בחודש אוקטובר ירד היקף העבודות החדשות ב-1.4%, ובנובמבר ב-3.6%. למעשה, ספטמבר היה החודש האחרון שבו נרשמה עלייה גם בהיקף הפעילות השוטפת וגם בהיקף העבודות החדשות בענפי הבינוי.

סקר הערכת המגמות בעסקים כולל גם מעין תחזית של אנשי הענף באשר לצפוי בהמשך: על פי נתונים אלו, העוסקים בענפי הבינוי אופטימיים לגבי החודש הנוכחי, חודש ינואר 2020, ומעריכים כי היקף הפעילות השוטפת יעלה במהלכו ב-4.5%. עוד מעריכים אנשי הבינוי כי מספר המועסקים יעלה החודש ב-1.6%.

הנתונים באשר להיקף העבודות החדשות (הכוללות כאמור גם את התחלות הבנייה) מצטרפים לנתונים המעודדים שפרסמה הלמ"ס באמצע החודש שעבר, ושהצביעו על שיא בהיקף שטחי הבנייה הפעילה למגורים. מנגד נזכיר את נתוני רשות מקרקעי ישראל בתחום המגורים לסיכום שנת 2019, ולפיהם הרשות עמדה ביעדי הממשלה לשנה החולפת בתחום המגורים רק ב-80%

עוד נציין בהקשר זה את נתוני בנק ישראל לחודש נובמבר 2019, שפורסמו בסוף החודש הקודם במסגרת פרסום המדד המשולב לנובמבר, ושם מצוין כי קצב התחלות הבנייה באותו חודש ירד, ב-1.8% - נתון המצטרף לנתוני הלמ"ס באשר להיקף העבודות החדשות בנובמבר 2019.

סקר הערכת המגמות בעסקים של הלמ"ס מנותח באמצעות מאזן - ההפרש המשוקלל בין אחוז מנהלי החברות אשר העריכו את מצב החברה באופן חיובי, לבין אחוז מנהלי החברות אשר העריכו אותו באופן שלילי. הסקר מתבצע בענפים העיקריים של המגזר העסקי, כולל ענפי הבינוי כמובן, באמצעות חמישה שאלונים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקההתחלות בנייהסקר הערכת מגמות בעסקיםהיקף הפעילות השוטפתהיקף העבודות החדשות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...