רשמית: רבוע כחול מממשת עסקת השוק הסיטונאי תמורת 225 מיליון שקל

החברה הודיעה על רכישת 50% ממניות קבוצת גינדי בקניון TLV וממניות של חברת מגדלי לב תל אביב • תחזיק ב-100% מהונן המונפק והנפרע של "חברות השוק הסיטונאי"

שיתוף הכתבה
מנכ"ל רבוע כחו"ל, מיקי זיסמן, על רקע קניון TLV (שאטרסטוק; יח"צ)מנכ"ל רבוע כחו"ל, מיקי זיסמן, על רקע קניון TLV (שאטרסטוק; יח"צ)

על אף תחזית הדירוג השלילית שניתנה לה – חברת רבוע כחול מודיעה היום (ב') כי הגיעה להסכם רכישה של "חברות השוק הסיטונאי" – חברת קניון TLV וחברת מגדלי לב תל אביב, מקבוצת גינדי. החברה רוכשת 50% מהמניות של החברות שלא נמצאות ברשותה, כך שלאחר השלמת העסקה תחזיק ב-100% מהמניות של החברות הללו.

"לצורך ההסכם התקשרה החברה ושני תאגידים שבשליטתה המלאה בהסכם עם גינדי מגורים ועם גינדי מסחר תל אביב לרכישת כל אחזקותיהן בחברת קניון העיר תל אביב, בחברת מגדלי לב תל אביב ובחברת ניהול בניינים מגדלי לב תל אביב", כך נכתב בהודעת החברה לרשות לניירות ערך, "וכן, בין היתר, לרכישת זכויותיהן של המוכרות בגין יתרת הלוואות בעלים ושטרי הון שהועמדו על ידן לחברות השוק הסיטונאי ולא נפרעו במועד השלמת העסקה". התמורה הכוללת לעסקה – 225 מיליון שקל, כפי שכבר פורסם בחודש האחרון.

החברה מגדירה את קניון TLV "נכס מניב מהותי מאוד של החברה". העסקה כוללת את קניון האופנה, את מגדלי המגורים שמעליו ואת מלוא הזכויות על חטיבות הקרקע הנוספות במתחם שמיועדות לדיור, להשכרה ולמסחר. עם השלמת העסקה הופכת רבוע נדל"ן לבעלים היחיד של הקניון והמתחם כולו, למעט ארבעת מגדלי היוקרהGindi TLV  בני 48 הקומות - שמעולם לא היו חלק מהשותפות בין הצדדים.

למרות התחזית השלילית של מעלות, בחברה מציגים:
עלייה ברווח התפעולי, עלייה בתזרים המזומן, עלייה בהכנסות

כזכור, בחודש אפריל האחרון פרסמנו כאן כתבה אשר מעידה על ירידה בביצועי קניון TLV ובשוויו. אם זה לא מספיק, הגיעה בסוף החודש שעבר – על רקע הידיעות כי רבוע כחול מתכוונת לרכוש את הקניון – חוות הדעת של חברת דירוג האשראי מעלות S&P, אשר קבעה את דירוג החברה על ilA+ עם תחזית שלילית, בשל "היתכנות להרעה ביחסים הפיננסיים במקרה של מימוש הרכישה המדוברת".

למרות זאת, החברה מתעקשת כי מדובר בעסקה שתאפשר לה לגדול ולצמוח עוד. תחת הכותרת "הפוטנציאל הגלום בעסקה", במסגרת מצגת לשוק ההון שגיבשה החברה סביב רכישת קניון TLV, היא צופה בין היתר קצב NOI (רווח תפעולי) של 78-78 מיליון שקל בשנה – עלייה של כ-27% בשנה, זאת על בסיס נתוני הרבעון השלישי של 2019 והתחזיות לרבעון הרביעי.

אלו נתוני הקניון שהובאו במצגת של רבוע כחול:

עוד מציינת החברה כי העסקה תביא להגדלת היקף הנכסים שלה ב-885 מיליון שקל (עלייה של 19%), ולהגדלת ה-FFO של החברה (תזרים המזומנים) ב-30 מיליון שקל; היא צופה ירידה בהוצאות אחזקת הקניון ובהוצאות שיווק, ולירידה בהוצאות הנהלה ובהוצאות כלליות עקב שינוי מבנה תפעולי; היא מעריכה כי תתרחש עלייה של כ-131% בהכנסות מהחניון במתחם, לכ-1,700 שקל לחניה; מעריכה כי הרכישה תביא להקטנת החשיפה לשוכר מהותי, ו"תשפר את מוטת השליטה של החברה בקניון להחלטות אסטרטגיות וניהוליות".

בעל השליטה ברבוע כחול נדל"ן, מוטי בן משה, הבהיר בעקבות העסקה כי החברה "נחושה להמשיך בהטמעת האסטרטגיה העסקית החדשה, שהניבה בחודשים האחרונים גידול ניכר הן במספר המבקרים והן בפדיון בקניון .TLV 

השינויים שהחלנו לבצע בשנה האחרונה בתמהיל העסקים כבר ניכרים בעלייה בפדיונות בהיקף של כ-11% מתחילת השנה, ובצורה משמעותית אף יותר ב-NOI ביחס לשנה שעברה. אין לי ספק שעם השלמת הפיתוח האורבני המסיבי בסביבה, הכולל את שתי תחנות הרכבת הקלה במתחם, ועם השלמת האכלוס של כ-2,500 יחידות דיור בסביבת הקניון ומאות אלפי מטרים חדשים של משרדים ומלונאות הממוקמים בסביבה, נצליח לממש את הפוטנציאל העסקי הגלום בפרויקט".

מנכ"ל רבוע כחול נדל"ן, מיקי זיסמן, מסר כי "המתחם ייהנה כבר בחודשים הבאים מצמיחה מואצת של אלפי יחידות דיור, משרדים וחדרי מלון המתוכננים בסביבה. התוכנית העסקית שלנו סדורה ואנו ערוכים לספק לדיירים החדשים, כמו גם לקהל העצום שיעבור בתחנות הרכבת הקלה, מגוון של חוויות קניה, בילוי ופנאי".

כל חילוקי הדעות שהיו בעבר, קיבלו מענה חיובי ועסקי, ושני הצדדים שמחים לצאת לדרך חדשה. מדובר בסיום של תקופה משמעותית עבורנו, שבמהלכה יזמנו והקמנו את הפרויקט הגדול והמורכב במדינת ישראל. נמשיך לפעול כבעבר באיתור ובייזום פרויקטי נדל"ן מוצלחים"

מקבוצת גינדי נמסר: "חתמנו היום על הסכם למכירת חלקנו בקניון TLV ובפרויקט מגדלי לב תל אביב לשותפינו בפרויקט מיום הקמתו – קבוצת רבוע כחול נדל"ן. כל חילוקי הדעות שהיו בעבר, קיבלו מענה חיובי ועסקי, ושני הצדדים שמחים לצאת לדרך חדשה. מדובר בסיום של תקופה משמעותית עבורנו, שבמהלכה יזמנו והקמנו את הפרויקט הגדול והמורכב במדינת ישראל. מצאנו לנכון בשלב הזה של הפרויקט לממש את החזקותינו בנכס ולהמשיך ולפעול כבעבר באיתור ובייזום פרויקטי נדל"ן מוצלחים".
 
מנכ"ל גינדי TLV, אבי זמיר, אמר היום כי "ארבעת מגדלי היוקרה Gindi TLV הסמוכים, שלא כלולים בעסקה ושייכים לחברה פרטית תחת בעלותם של מנור וכפיר גינדי ואורי לוי, נמצאים בשיא פריחתם ונמצאים במקום אטרקטיבי במיוחד, בלב התרבותי החדש של תל אביב. זהו פרויקט דגל שימשיך להניב תוצאות חיוביות גם בהמשך".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מוטי בן משהקניון TLVמיקי זיסמןהשוק הסיטונאיקבוצת גינדימגדלי גינדי TLVאבי זמיררבוע כחול נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...