שר המשפטים הודיע על מינוי עוד 14 שמאים מכריעים; "הפקק נפתח"

כיום ישנם 21 שמאים מכריעים, כך שמדובר בתוספת תקנים של כ-66% • יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, חיים מסילתי: "מדובר בבשורה חשובה"

שיתוף הכתבה
השר אמיר אוחנה בכנס לשכת שמאי המקרקעין (פוטו מרסל אילת)השר אמיר אוחנה בכנס לשכת שמאי המקרקעין (פוטו מרסל אילת)

הקלה משמעותית בעומס על השמאים המכריעים? שר המשפטים, ח"כ אמיר אוחנה, הודיע היום (ב') בכנס לשכת שמאי המקרקעין, על מינויים של 14 שמאים מכריעים חדשים – נוסף על 21 השמאים המשמשים כיום בתפקיד. מדובר בתוספת תקנים של 66%, שלדברי שר המשפטים "יהוו תוספת כוח אדם משמעותית לקידום החלטות המשפיעות על כל ענף הנדל"ן".

השמאים המכריעים, כידוע, נדרשים לא אחת למתן שומה מכרעת במחלוקות שונות – אך מתמודדים עם עומס רב, שכן כל אותם 21 שמאים אמורים לספק שומות בהליכים המתנהלים בכל הארץ ובכל הערכאות ודיוני הוועדות. רק בשבוע שעבר פרסמנו כאן על הליך משפטי שבמסגרתו התברר כי ועדת ערר המתינה תקופה ארוכה לדרישתה לקבלת שומה מכרעת עבור היטל השבחה לנכס בתל אביב – מבלי שדרישתה התקבלה לאורך כל אותו זמן. בסופו של דבר, מאחר שלא המתינה לתשובת השמאי, נדרשה הוועדה לדון שוב בגובה היטל ההשבחה.

ייתכן שמינויים של 14 שמאים מכריעים נוספים, מהלך שיגדיל משמעותית את מספר השמאים המוסמכים לספק שומה מכרעת בסוגיות חשובות, ימנע מצבים כאלו ויקצר במידה מסוימת את הזמן העובר מרגע בקשת השומה ועד לקבלתה.
 
השר אוחנה התייחס בנאומו בכנס גם לקובץ כללי האתיקה שאותם מקדמת לשכת שמאי המקרקעין עם שר המשפטים, והביע תקווה כי גם בנושא הזה תהיה התקדמות. חברת הכנסת איילת שקד נשאה גם היא דברים בכנס, בירכה את השר על המינויים ואמרה: "אני מאמינה שהשר יחתום בקרוב גם על תקנות האתיקה המעודכנות של הלשכה. מדובר בתוצאות פעילותה הרבה של הלשכה במסדרונות הכנסת".

אמיר אוחנהאמיר אוחנה

חיים מסילתי, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, הודה לשר המשפטים על מינוי השמאים המכריעים ועל קידום נושא תקנות כללי האתיקה. לדבריו, "תיקון הכללים יאפשר לשמאים לקבל שכר על פי הצלחה, דבר שיסייע לאזרחים בישראל. מדובר בבשורה חשובה". מסילתי התייחס גם לחשיבות קידום הצעת החוק לשומות מוסכמות, שתאפשר לאזרח לנקוט בהליך הדומה לגישור והצהיר כי הלשכה תפעל בעניין זה "ללא פשרות".

כנס לשכת שמאי המקרקעין ה-34 נערך מאתמול במלון דן באילת. הכנס יימשך עד ליום רביעי, ויכלול הרצאות ופאנלים בנושאים שונים כמו התחדשות עירונית , מחיר למשתכן , הסכמי גג, מיון, היטלי השבחה ומיסוי ועוד. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אמיר אוחנהמשרד המשפטיםשמאי מכריעאיילת שקדחיים מסילתילשכת שמאי המקרקעיןכנס לשכת שמאי המקרקעין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...