"לחדרה תוכניות התחדשות עירונית עם פוטנציאל לכ-60,000 יח"ד"

כך ראש העיר חדרה, צביקה גנדלמן, שהכריז: "נסיעה ברכבת לת"א תארך 35 דקות" • אדר' ליטל שלף דורי: "תוכנית המתאר הזניקה את נתוני התחלות הבנייה בעיר"

שיתוף הכתבה
ראש העיר חדרה, צביקה גנדלמן. "ועדת התכנון ומצליחה לייצר כ-1,200 יחידות דיור בשנה"ראש העיר חדרה, צביקה גנדלמן. "ועדת התכנון ומצליחה לייצר כ-1,200 יחידות דיור בשנה"

אחת המשימות המרכזיות של תחום ההתחדשות העירונית בשנים הקרובות – בייחוד לאחר עידן תמ"א 38 – יהיה להרחיב את 'כיסוי' הפרויקטים מהמרכז, מלב אזורי הביקוש, אל מקומות מרוחקים יותר, בואך הפריפריה (בתקווה שגם היא תיכנס לתמונה בהקדם). התהליך הזה כבר קורה במקומות שונים, ודוגמה אחת לכך היא העיר חדרה, לא בדיוק פריפריה קלאסית אך בהחלט לא עיר באזורי הביקוש המרכזיים, שנדמה כי לאחרונה מתחילה להתעורר בכל הקשור להתחדשות עירונית.

 

"לחדרה תוכניות התחדשות עם פוטנציאל לכ-60,000 יחידות דיור, במסגרת תוכנית מתאר קיימת - תוכנית חד/2020", אמר היום (ה') ראש העיר חדרה, צביקה גנדלמן, בפתח מושב הנדל"ן והתשתיות של כנס חדרה לאנרגיה 19. "אחד היתרונות הבולטים שמאפשרים לעיר לפעול לתכנון בהיקפים גדולים נובע מכך ש-93% מהקרקעות בחדרה הינן בבעלות פרטית - נתון הידוע כמקל ומקדם היתכנות של פרויקטים. ועדת התכנון העירונית פועלת במרץ ומצליחה לייצר על פס הייצור שלה כ-1,200 יחידות דיור בשנה בשנים האחרונות. ועדה זו קרובה מאוד להסמכה".

 

ראש העיר ציין בדבריו את פוטנציאל התפתחות העיר, לאור תוכניות תחבורה ונגישות עתידיות אך קרובות, ובכלל זה הפעלתה מחדש של תחנת הרכבת המזרחית המתחדשת והמרכז התחבורתי שיפעל לצד תחנת רכבת חדרה מערב. "המשמעות היא שנסיעה ברכבת מחדרה לתל אביב תארך 35 דקות בלבד. זהו פרויקט שאנו מקדמים עם רכבת ישראל, שעלותו חצי מיליארד שקלים", ציין גנדלמן.

"מקדמים מתחמי תכנון חדשים, התחדשות עירונית ותעשייה ומסחר"

על תוכניות הבנייה העתידיות דיברה בכנס אדריכלית העיר, ליטל שלף דורי, שציינה בדבריה כי כל תוכניות המגורים בחדרה משלבות תעסוקה ומסחר, "כדי לאפשר למי שמגיעים לגור בחדרה תעסוקה בקרבת הבית וכמובן אפשרות להשכלה גבוהה, פנאי ושירותים קהילתיים. חדרה הכינה תוכנית מתאר לפני כחמש שנים, שהזניקה את נתוני התחלות הבנייה בעיר. כיום אנו מקדמים במקביל מתחמי תכנון חדשים, לצד התחדשות עירונית ומתחמי תעשייה ומסחר.

ליטל שלף דוריליטל שלף דורי

קיבלנו מהרשות להתחדשות עירונית מימון לשתי תוכנית מתאר להתחדשות, מתוך ראייה כוללת. תוכנית אולגה אושרה כבר ובעצם תכפיל את כמות יחידות הדיור בשכונה, ותוכנית מרכז העיר בעבודה; מתחם אלי כהן אושר לאחרונה להפקדה, ובשלבי הריסה נמצא מתחם ששת הימים".

 

בדבריה ציינה אדר' שלף דורי את קידום רובע הים בעיר, אשר יכלול כ-10,000 יחידות דיור, כ-1,500 חדרי מלון ועוד 53 אלף מ"ר למסחר ו-48 אלף מ"ר לתעסוקה. לדבריה, "רובע זה הוא דוגמא לתפיסת העירייה כי מגורים צריכים לבוא בד בבד עם התעסוקה, הפנאי והשירותים הקהילתיים בתוך השכונה". שלף דורי ציינה גם את תוכנית חד/1300 ובה האנרג'י פארק, ואת החלטת העירייה לקדם את הכפלת זכויות הבנייה במתחם.

 

שי ארנט כהן, מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה, ציין כי החכ"ל הקימה מנהלת עסקים המלווה יזמים מרגע שהביעו עניין במיזמים בחדרה, ועד לסיום הפרויקט. "המטרה היא להוביל פרויקטים ולהוציא אותם לפועל בצורה הטובה והמהירה ביותר, בין אם מדובר בפרויקט נדל"ני או בפרויקט אחר".

שי ארנט כהןשי ארנט כהן

מושב הנדל"ן התקיים לראשונה במסגרת כנס חדרה לאנרגיה, שאותו יזמה החברה הכלכלית חדרה. הוא עסק באסטרטגיית התעסוקה והמסחר של העיר ובהזדמנויות העסקיות ליזמים, לבעלי הקרקע ולתושבי העיר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתעיריית חדרהצביקה גנדלמןשי ארנט כהןליטל שלף דורי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...