הנפקה ב-414 מיליון שקל לקרן הריט מגוריט; הריבית - 0.7% בלבד

ההנפקה צפויה להגדיל את הונה העצמי של החברה, הפועלת בשוק הדיור להשכרה, ביותר מפי שניים • בסך הכול הונפקו כ-552 מיליון מניות, לפי מחיר מניה של 75 אגורות

שיתוף הכתבה
יו"ר מגוריט, ארז רוזנבוך. "אירוע מכונן מבחינת החברה"יו"ר מגוריט, ארז רוזנבוך. "אירוע מכונן מבחינת החברה"

הנפקה חשובה לקרן הריט מגוריט: החברה הודיעה היום (ב') כי הנפיקה כ-552 מיליון מניות לגופים מוסדיים, לפי מחיר מניה של 75 אגורות – ובסך כולל של כ-414 מיליון שקל. הריבית במסגרת העסקה נמוכה במיוחד – 0.7% צמוד למדד. החברה מדווחת כי בעקבות הגיוס צפוי הונה העצמי להכפיל את עצמו ואף למעלה מכך. הוא ישמש את החברה ברכישות נדל"ן למגורים בהיקפים מהותיים.

 

עוד נמסר מהחברה כי הגיוס כלל את הגורמים המוסדיים הבכירים בשוק, וכן בתי השקעות בולטים לצד גופים וגורמים נוספים. במסגרת הגיוס סוכם מול המוסדיים כי לא ייגבו דמי ניהול בגין מזומן ההנפקה עד להשקעתו, וכן כי חברת הניהול של הקרן תישא בחלק נוסף מהוצאות הקרן. את הגיוס הובילו דיסקונט חיתום ופועלים איביאיי.

 

"הרוח הגבית מצד המוסדיים באשר לפועלה של החברה עד כה ולעקרונות התוכנית העסקית שעליה היא מתבססת, כוללים לצד הנחות המיסוי המשמעותיות ביצוע עסקאות נכונות באזורי ביקוש המלוות בהנחות כמות מהמוכרים", נמסר בהודעת החברה. "שילוב של יתרונות אלו, עם מינוף של עד 80% בריבית אג"ח נמוכה במיוחד של כ-0.7% צמוד למדד, המצביעה על הסיכון הנמוך בהשקעה, מאפשרים תשואה גבוהה על ההון".

 

קרן מגוריט פועלת בתחום השכירות ארוכת הטווח, והיא מחזיקה בנכסים מניבים באזורי ביקוש כדוגמת תל אביב, רמת גן, גבעת שמואל, רמלה, פתח תקווה והרצליה. תוספת של יחידות דיור מפרויקטים בתכנון והקמה צפוי להגדיל את מצבת הנכסים הנוכחית של הקרן ליותר מ-800 יחידות דיור - היקף שצפוי לגדול משמעותית הודות לגיוס הנוכחי. נכון לדו"ח המסכם של הרבעון השלישי, מחזיקה החברה בנכסים בשווי של כ-106 מיליון שקל. הון החברה, לפי נתוני אותו דו"ח, עומד על כ-357 מיליון שקל.

 

במהלך השנה דיווחה החברה על שתי עסקאות חשובות: האחת – רכישת 11 דירות בפרויקט הרצליה הילס הסמוך למחלף הסירה, תמורת 28 מיליון שקל; השנייה – רכישת 56 דירות בפרויקט הפרדס בפתח תקווה, תמורת 130 מיליון שקל.

 

תמורת ההנפקה תאפשר לנו להמשיך לצמוח ולמסד את שוק השכירות למגורים בישראל. כולי תקווה כי גם המדינה תבין את מה שהמוסדיים כבר הפנימו: שמדובר בענף בעל פוטנציאל עצום שיש לעזור לו רגולטורית להמשיך להתפתח, ולהפוך לאלטרנטיבה אמיתית ולפעמים עדיפה על רכישת דירה"

 

"מדובר באירוע מכונן מבחינת החברה, ובעל השפעה דרמטית גם על שוק המגורים והשכירות ארוכת הטווח בישראל", כך אמר היום יו"ר מגוריט ישראל, עו"ד ארז רוזנבוך. "ההשקעה המוסדית במגוריט איננה רק הבעת אמון בקברניטיה של הקרן ובפעילותה עד כה, כי אם גם הבנת הפוטנציאל האדיר הגלום בשוק השכירות ארוכת הטווח בארץ, אשר אותו מובילה מגוריט".

 

מתי דב, מנכ"ל מגוריט, מספר כי "הביקוש הקשיח למוצר שאנו מקדמים, בשילוב תנאי מאקרו, מרמזים על אטרקטיביות ההשקעה שביצעו המוסדיים בשוק השכירות המקומי דרך מגוריט. כעת, בעקבות הגיוס הרחב, תוכל מגוריט להרחיב את המסה הקריטית של נכסיה ולשפר את יעילותה התפעולית של הקרן.

 

תמורת ההנפקה תאפשר לנו להמשיך לצמוח ולמסד את שוק השכירות למגורים בישראל. כולי תקווה כי גם המדינה תבין את מה שהמוסדיים כבר הפנימו: שמדובר בענף בעל פוטנציאל עצום שיש לעזור לו רגולטורית להמשיך להתפתח, ולהפוך לאלטרנטיבה אמיתית ולפעמים עדיפה על רכישת דירה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מגוריטמתי דבארז רוזנבוךקרנות ריט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...