רשות מקרקעי ישראל: "היזהרו מרכישת קרקעות בעסקאות פיקטיביות"

רמ"י יוצאת באזהרה חריגה – בייחוד לתושבי הצפון "ובעיקר ביישובים עראבה וסכנין" • על פי אנשי הרשות, לאחרונה התגלתה תופעה של עריכת עסקאות פיקטיביות ביישובים אלו

שיתוף הכתבה

רשות מקרקעי ישראל מפרסמת היום (ב') אזהרה חריגה באופייה, המכוונת לתושבי הצפון – ובייחוד לתושבי היישובים עארבה וסכנין הסמוכים לכרמיאל: הרשות מזהירה את התושבים מפני רכישת קרקעות מדינה בעסקאות פיקטיביות. על פי ההודעה, משווקות לאחרונה קרקעות אלו בשכיחות גבוהה באזור הגליל, ובעיקר בשני היישובים הללו, על ידי נוכלים ובניגוד לחוק.

מנהל מחוז צפון של רשות מקרקעי ישראל , תמיר ברקין, התייחס לעניין ואמר: "לאחרונה הבחנו בתופעה של עסקאות פיקטיביות במקרקעי המדינה, שבמסגרתן אנשים פרטיים, שאינם מוסמכים מטעם הרשות, פועלים תוך הטעיית הציבור ובניגוד לחוק כאשר הם מציעים למכירה קרקעות ומגרשים שבניהול רמ"י לתושבי הצפון, וגובים מהם כספים שלא כחוק.
 
אנו קוראים לתושבי האזור לנקוט משנה זהירות ולשים לב כי הרשות מוכרת קרקעות בעיקר במכרזים פומביים המפורסמים באתר הרשות. מכירה שלא מתבצעת באמצעות מכרז ולא באמצעות מסמכים רשמיים, ושהתשלום במסגרתה מבוצע על ידי שובר פורמלי בלבד, צריכה  לעורר חשד. יש להגיע למשרדי הרשות, או לפעול באמצעות עו"ד, ולוודא מול הרשות שהקרקע שאותה אותו אדם עומד לרכוש, אכן מוצעת למכירה על ידי הרשות וכי הרכישה מתבצעת באופן חוקי ומסודר מול רשות מקרקעי ישראל ".

נדגיש כאן כי היום מאגרי המכרזים של רמ"י נגישים לכול באתר הרשות, http://land.gov.il, וכי מומלץ בהחלט להסתמך על הנתונים המפורסמים בו באשר לעסקאות ולמכרזים בכל רחבי הארץ. כפי שציין ברקין, כך או כך רצוי לבצע עסקאות נדל"ן בליווי עורך דין, רצוי כזה המעורה בענייני רשות מקרקעי ישראל ותקנותיה, כדי להבטיח שהעסקה מתבצעת על פי חוק.

נזכיר כי תופעת הזיופים היא סוגיה המטרידה רבות את מקבלי ההחלטות במדינה. בפברואר 2016 הוקם צוות משולב מיוחד, מטעם אגף רישום והסדר מקרקעין, הפרקליטות והמשטרה, למאבק בזיופים במרשם המקרקעין ולהגשת תלונות בעניין.

אך לפני כארבעה חודשים הואשם תושב באר שבע במעשי מרמה שביצע במשך שלוש שנים, ובמסגרתם מכר מגרשים וקרקעות תוך הצגת מצגי שווא. על פי כתב האישום, שהוגש בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, גרף האיש במסגרת אותן עסקאות סכומים של כ-2.3 מיליון שקל.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעיןתמיר ברקיןרמ"י
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...