חזרה
להורדת אפליקציה

התנגדויות לתוכנית החדשה במתחם הצוק: "ניפוח היקפי הבנייה"

המתנגדים, בעלי יחידות הדיור בפרויקט סי אנד סאן, מוחים נגד הכוונה להקים במקום 116 דירות וכ-200 חדרי מלון • "תוכנית שערורייתית ותמוהה"

עודכן לאחרונה:
מתחם הצוק

דיירי פרויקט סי אנד סאן היוקרתי בצפון תל אביב מתנגדים לאישור התוכנית החדשה למתחם הצוק במתכונתה הנוכחית. התוכנית תקום במפגש הרחובות שמעון סאמט והרצל רוזנבלום, בסמוך לפרויקט היוקרתי. חברת הניהול סי אנד סאן מנג'מנט, המייצגת את בעלי הדירות בפרויקט סי אנד סאן, הגישה לאחרונה התנגדות לתוכנית, באמצעות עורכות הדין עו"ד ענת בירן ועו"ד סיגל לחמני ממשרד ענת בירן עורכי דין. 

בתוכנית מתחם הצוק מתוכננות לקום 116 דירות יוקרה וכ-200 יחידות מלונאיות. התוכנית כוללת כ-21 אלף מ"ר שטחים עיקריים, 8,600 מ"ר שטחי שירות, וחניון תת-קרקעי בהיקף של כ-47 אלף מ"ר. עיקר טענותיהם של המתנגדים עוסקות בכך שהתוכנית המופקדת  משלשת את היקפי הבנייה לעומת התוכנית התקפה, שאותה נדרשו היזמים לתקן על מנת לצמצם את היקף הבנייה בה.

[quote]

לטענת המתנגדים, "התוכנית מנפחת את היקפי הבנייה במתחם הצוק בכלל ובמיוחד בחזית המערבית והדרומית שלו. המלון במתחם, המכונה בניין C, הוא בניין עצום ורחב ממדים באופן מוגזם, הפוגע אנושות בדיירי סי אנד סאן. שטחו של הבניין גדל רק מתוך רצון לשמור על יחסיוּת בין שטחי המלונאות במתחם לבין שטחי המגורים שהוענקו ליזמים, כפיצוי על כך שארבעה דונם הופקעו מהתוכנית המקורית לטובת העירייה לשם הקמת פארק חופי. 

אותו בניין C, שמוסדות התכנון ביקשו מלכתחילה לבטל או לצמצם על מנת להבטיח פתיחת שטחים ונצפות לים, ואשר רק מסיבה זו נדרשו היזמים לפתוח בהליכים תכנונים לשינוי התוכנית המקורית, תא/1700ב, זהו הבניין ששטחו הוכפל ויותר מזה. הוא עלה בגובהו, הוגדל בתכסיתו ומתוכנן כחומת בטון בצורה המקיפה את המתחם מכיוון דרום, מערב וצפון, כך שהוא גורם נזק אדיר לציבור בכלל ולמתנגדים בפרט".

[quote]

המתנגדים כינו את התוכנית "שערורייתית ותמוהה", וקראו לוועדה המחוזית לדחות אותה במתכונתה הנוכחית ולאפשר ליזמים את הבנייה בהתאם לתוכנית התקפה, כפי שביקשו מלכתחילה. "לחלופין יש להחזיר את התוכנית לשולחן התכנון, תוך מתן הנחיה לפיה כל תוספת בנייה מעבר למותר בתוכנית התקפה תהייה בבניין המגורים בלבד, באופן שניתן יהיה לתכננו מחדש בעירוב שימושים למגורים ומלונאות, ובכל מקרה לא בחזית המערבית והדרומית של המתחם", הוסיפו.

המתנגדים הזכירו עוד כי לאחר פנוי שדה דב הסמוך אין כל מניעה לאשר בנייה לגובה באזור זה, ועל כן ניתן לאשר את בניית המלון בדרך של תוספת קומות לבניין אחר במתחם, בניין B, מבלי לחסום את החזיתות המערבית והדרומית של המגרש. לבד מהתנגדות דיירי סי אנד סאן הוגשו לתוכנית התנגדויות נוספות, בין היתר מטעם עמותת אדם טבע ודין, אשר טוענת כי אין מקום לאשר תוספת שימושים פרטיים בצמוד לחוף, במיוחד לאור גידול האוכלוסין וצמצום השטח העומד לרשות הציבור.

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search