אושרה תוכנית להקמת חווה סולארית בשדה ניצן; תייצר 16 מגה-ואט

הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית המפורטת להקמת המתקן הפוטו-וולטאי במושב שבנגב המערבי • החווה, יוזמה משותפת של המושב ושל חברת אנלייט, תשתרע על 250 דונם

שיתוף הכתבה
חווה סולאריתחווה סולארית

המדינה ממשיכה לקדם יוזמות להקמת מתקנים סולאריים לייצור חשמל: הוועדה המחוזית דרום אישרה לאחרונה את התוכנית המפורטת להקמת חווה סולארית במושב שדה ניצן שבנגב המערבי, אשר מתוכננת לייצר 16 מגה ואט חשמל באמצעות אנרגית השמש. המתקן הפוטו-וולטאי ישתרע על פני 250 דונם.

מדובר ביוזמה משותפת למושב עצמו ולחברת "אנלייט אנרגיה מתחדשת" – חברה המתכננת הקמה של חוות טורבינות רוח בגולן (פרויקט שעל הקמתו כבר חתמה עם שתי חברות מבצעות, מנרב ונקסטקום). המתקן הפוטו-וולטאי יוקם בשטחים החקלאיים של היישוב, ולכן התוכנית המאושרת כוללת גם שינוי ייעוד קרקע לייעוד מעורב קרקע חקלאית. בהוראות התוכנית נכתב כי קו החשמל אשר יחבר את החווה לרשת החשמל הארצית יוקם ויופעל על ידי חברת החשמל.

בדברי ההסבר לתוכנית נכתב כי "הצורך הלאומי בהגדלת היקפי הייצור של חשמל באנרגיה מתחדשת נקבע בהחלטות ממשלה וביעדי תוכנית האב למשק החשמל של משרד האנרגיה והמים. הניצול של אנרגיית השמש כאנרגיה מתחדשת מקטין את התלות של מדינת ישראל ביבוא דלקים, מקטין את זיהום האוויר ואת השפעותיו בתחום בריאות הציבור ותורם להפחתת פליטת גזי חממה התורמים להתחממות כדור הארץ". 

עוד נכתב בתוכנית כי להקמת המתקן נבדקו חלופות שונות, כולל חלופות צמודות-דופן למגורים, אך "החלופה המיטבית נבחרה לאחר בחינת מכלול השיקולים, ובהם שיקולים הקשורים להמשך העיבוד החקלאי של שטחי משבצת מיטביים והשקעות שבוצעו בשטחי המשבצת של המושב".

יש לציין כי ב-2018 חוברו לרשת החשמל 5 מתקנים דומים ברחבי הנגב, אשר מפיקים יחד 100 מגה-ואט, בעלות של 300 מיליון שקל. עוד נזכיר כי לאחרונה קיבלה חברת שיכון ובינוי רישיון להפעלת שדה סולארי ענק לא רחוק משדה ניצן, מתקן "שניאור צאלים", אשר יפיק לבדו 120 מגה-ואט חשמל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תוכנית להקמת חווה סולאריתאנלייט אנרגיה מתחדשתחברת החשמלמנרב אחזקות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...