בעלי האג"ח יתכנסו שוב: האם רכישת אפריקה תברח ללפידות קפיטל?

הסאגה סביב אפריקה השקעות מסרבת להסתיים: י.ח דמרי הגישה הצעה חדשה לרכישת החברה, בעוד הצעת לפידות עומדת לפקוע • מי יהיה זה שירכוש את החברה בסופו של דבר?

שיתוף הכתבה
יגאל דמרי יגאל דמרי

עוד ועוד התפתחויות במגעים לרכישת אפריקה השקעות: אחרי שנדמה היה כי לפידות קפיטל היא זו שתרכוש את החברה, מתברר היום (ה') כי שום דבר עוד לא סגור, וזאת משום שהערב בשעה 17:00 תתקיים הצבעה חדשה של מחזיקי אגרות החוב של אפריקה ישראל – הצבעה שלישית בתוך פחות מחדש – כדי לדון שוב בהצעות של החברות המבקשות לרכוש אותה, וזאת לאחר שי.ח דמרי, החברה השנייה שהגיעה לישורת הסופית, הגישה הצעה מעודכנת.

נעשה סדר בדברים: לפני כחודש התקיימה הצבעה ראשונה של בעלי האג"ח באפריקה ישראל השקעות, שבמסגרתה הצעותיהן של שתי החברות – לפידות קפיטל של איש העסקים יעקב לוקסנבורג, וי.ח דמרי – זכו בכמות הקולות הגבוהה ביותר, אך זו הייתה פחות מ-50% כנדרש. לכן, ובהתאם לנהוג, זומנה הצבעה חדשה, הפעם רק על שתי הצעות אלו.

ההצבעה השנייה נערכה כעבור כשבועיים, בתחילת החודש, ובמהלכה נבחרה הצעת לפידות קפיטל ברוב קולות: 55% ממחזיקי האג"ח בחרו בהצעת החברה, שהסתכמה ב-1.244 מיליארד שקל. בהתאם, נכנסה החברה של לוקסנבורג למשא ומתן מול חברת הרמטיק נאמנות, המשמשת כנאמן לאגרות החוב של אפריקה השקעות.

על חודם של 50 מיליון שקלים

כשנדמה היה שהסיפור עומד להסתיים, החלו מהלכים מאחורי הקלעים – וגם בגלוי: חברת י.ח דמרי שיפרה את הצעותיה שוב ושוב, כשהיא מודעת לכך שעל פי תקנון ההצבעה, נאמני אפריקה השקעות לא רשאים לקיים משא ומתן עם שום גורם אחר מלבד לפידות קפיטל, אלא אם כן מוגשת הצעה הגבוהה ב-50 מיליון שקל מזו של החברה הנבחרת.

שלשום זה קרה: י.ח דמרי הגישה לאפריקה השקעות הצעה משופרת, שעל פי הפירוט שהגישה לחברה עומדת על 1.294 מיליארד שקל – סכום הגבוה ב-50 מיליון שקל מזה של לפידות קפיטל, כך לטענת דמרי בדיווח שמסרה לרשות לנירות ערך. אם זה לא מספיק, הרי שהיום פוקעת הצעת לפידות קפיטל, אם לא תוגש במהלך היום לבית המשפט. הנאמן של מחזיקות האג"ח כבר הזדרז וקבע כי היום בשעה 17:00 תתקיים הצבעה נוספת של מחזיקי האג"ח, שבה הם יכולים לבחור הפעם את הצעת י.ח דמרי ולשנות את התמונה לחלוטין.

גם בשלב זה הסאגה טרם הסתיימה: אתמול בשעות הערב הייתה זו לפידות קפיטל שפנתה לחברת אפריקה ישראל השקעות ובמכתב רשמי טענה כי למעשה הצעת י.ח דמרי המעודכנת אינה גבוהה ב-50 מיליון שקל מזו שלה, אלא רק ב-47.7 מיליון שקל – זאת לאחר בדיקה שערכה בעצמה.

כך או כך, נראה שלחברת לפידות קפיטל אין ברירה: בשעה 17:00 תיערך הצבעה מחודשת של מחזיקי האג"ח, ובה תוצג להם גם הצעתה המשודרגת של י.ח דמרי. במסגרת הודעת הזימון אף נכתב מפורשות כי לא תוגש הצעת לפידות קפיטל לאישור בבית המשפט. כעת נותר לחכות לתוצאות ההצבעה החדשה – ולראות אילו התפתחויות נוספות תזמן לנו הפרשה המרתקת הזאת.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יגאל דמריאפריקה ישראללפידות קפיטלי.ח דמרי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...