כלל משקיעה במתחם כורזין בגבעתיים: רוכשת 70% מזכויות המסחר

חברת הביטוח רוכשת את הזכויות תמורת 101 מיליון שקל, מחברת הבת של צמח המרמן ואורוקום, אבן השהם • תשקיע עוד כ-250 מיליון שקל בהקמת הפרויקט 

שיתוף הכתבה
חיים פייגלין, רן בן אברהםחיים פייגלין, רן בן אברהם

כחצי שנה לאחר שחברת צמח המרמן הודיעה על הכוונה למכור חלק מאחזקותיה במתחם כורזין בגבעתיים, זה אכן קורה: חברת הביטוח כלל ביטוח ופיננסים הודיעה היום (א') כי היא רוכשת 70% מהזכויות לשטחי המסחר, התעסוקה והחניונים בפרויקט מהמסקרנים באזור. כלל רוכשת את הזכויות מחברת אבן השהם, חברה בת המוחזקת בחלקים שווים על ידי צמח המרמן ואורוקום אסטרטגיות, תמורת 101 מיליון שקל.

מחברת כלל נמסר כי עלות הקמת הפרויקט הינה כ-600 מיליון שקל, וכלל ביטוח תשקיע בו כ-250 מיליון שקל, נוסף על הסכום שתעביר לחברת הבת בעבור רכישת הזכויות בקרקע. לאחר הרכישה תיוותר חברת אבן השהם – שצמח המרמן ואורוקום מחזיקות בה בחלקים שווים - עם 42.23% מהזכויות בפרויקט כולו: 30% משטחי המחסר והתעסוקה, 100% משטחי המגורים ו-50% מזכויות הבנייה הנוספות בפרויקט, אם יאושרו. בכוונת החברות המעורבות ליזום תב"ע נוספת למתחם, הכוללת הוספת זכויות משמעותיות בתעסוקה.

מתחם כורזין בגבעתיים הוא פרויקט מעורב שימושים הכולל כ-44 אלף מ"ר תעסוקה, כ-1,100 מ"ר מסחר, חניון תת קרקעי ו-46 יח"ד בקומות הגבוהות של המגדל הנבנה בו. הוא נמצא בשדרות אלוף דוד שבמזרח העיר, לא רחוק ממחלף אלוף שדה ומכביש 4. בעתיד צפוי לקום בסמוך אליו הקו הסגול של הרכבת הקלה. בשלהי 2017 רכשו החברות צמח המרמן ואורקום אסטרטגיות את הקרקע בכורזין מחברת מצלאוי ב-83.5 מיליון שקל.

עבור חברת כלל ביטוח ופיננסים זוהי כמובן לא הרכישה הראשונה בתחום הנדל"ן. בתחילת השנה, לדוגמה, הודיעה על רכישת 50% מהזכויות במגדל Studio Tower במתחם BBC בבני ברק, תמורת 120 מיליון שקל. 

יוסי דורי, משנה למנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים, ומנהל חטיבת ההשקעות בחברה, מסר: "כלל ביטוח ופיננסים מנהלת כיום נכסים בהיקף של כ-207 מיליארדי שקלים, גידול של כ-6% מתחילת שנת 2019. ההשקעה בנדל"ן מניב היא פועל יוצא של יישום האסטרטגיה של החברה להגדלת ההשקעות ארוכות הטווח של החברה, באמצעות פרויקטים מניבים של נכסים איכותיים ותזרימיים, המייצרים תשואה מותאמת סיכון בתיקי העמיתים והנוסטרו. אנחנו שמחים שהתאפשר לנו להשקיע בפרויקט משמעותי זה, שיינתן מענה מגוון באזור שוקק פעילות". 

דוד אמור, סמנכ"ל הכספים של צמח המרמן , ציין כי "החברות רואות בעסקה זו הבעת אמון בפרויקט ובחברות מצד חברת כלל ביטוח ופיננסים, ומברכות על שיתוף פעולה ראשון זה ביניהם". 

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רן בן אברהםחיים פייגלין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...