חדשות הנדל"ן: Florentin Square מתקדם; 2 עסקאות מגורים למנרב

חברת אלקטרה בנייה נבחרה להקים את הפרויקט בפלורנטין, שעלות הקמתו מוערכת בכמיליארד דולר • מנרב תבנה בי-ם ובהרצליה • ומלון גלי כינרת – של קנדה-ישראל?

שיתוף הכתבה
מנרבמנרב

• חברת נכסים ובניין מכרה השבוע 5.14% מהונה המונפק של חברת הבת גב ים – בהמשך למכירת 11.7% בתחילת יולי האחרון, כך שחלקה בחברה הוא כעת 34.9%, במטרה לעמוד בדרישות חוק הריכוזיות. כעת, נכסים ובניין כבר אינה בעלת השליטה בגב ים, והאחרונה היא חברה ללא בעל שליטה. המניות נמכרו תמורת 224 מיליון שקל.

• חברת אלקטרה בנייה נבחרה לבצע את פרויקט "Florentin Square" של קבוצת טריגו נדל"ן וקבוצת סיטאל. כך הודיעה החברה לפני ימים ספורים. אלקטרה בנייה, חברה-בת מקבוצת אלקטרה בע"מ, תהיה הקבלן המבצע של הפרויקט שייבנה בשכונת פלורנטין בתל אביב. פרויקט Florentin Square ימוקם בין הרחובות דרך שלמה, הרצל, סמטת הש"ך ואבולעפיה, ויכלול חמישה מבנים מרכזיים על שטח כולל של 6.5 דונם. יהיו בו 200 דירות, 4,500 מ"ר של שטחי תעסוקה ו-2,330 מ"ר של שטחי מסחר שיפנו אל הרחובות המקיפים את הפרויקט, וכן פיאצה ציבורית במרכזו. הפרויקט תוכנן על ידי האדריכל אילן פיבקו ועלות הקמתו הכוללת מוערכת בכמיליארד שקלים.

• חברת ריט 1 הודיעה השבוע כי הושלמה העסקה לרכישת מבנה התעשייה שבו החזיקה ביבנה, תמורת כ-46 מיליון שקל. השטח נמצא באזור התעשייה הצפוני של העיר, ובעקבות העסקה צפויה ריט 1 להכיר בדו"חותיה הכספיים ברווח חשבונאי בסכום של כ-8 מיליון ש"ח.

• גם ישראל-קנדה וחברת האחים נקש הודיעו השבוע על השלמת עסקה משלהן – העסקה לרכישת בית אמריקה שבשדרות שאול המלך בתל אביב. חברת האחים נקש תחזיק ב-64% מהנכס, וקנדה-ישראל ב-36%. העסקה הושלמה תמורת 140 מיליון שקל.

• חברת בת של ישראל-קנדה, ישראל-קנדה מלונאות, סיכמה על השכרה והפעלת בית המלון גלי כינרת בטבריה, שבו 120 חדרים וסוויטות. מדובר בהסכם שכירות ל-10 שנים, החל ב-1 בינואר 2020, בתוספת שתי תקופות אופציה בנות 10 ו-4 שנים. ישראל-קנדה מלונאות תשלם 7 מיליון שקל דמי שכירות שנתיים, למעט ב-12 החודשים הראשונים אז תיהנה מדמי שכירות מופחתים. היא התחייבה לשפץ את המלון בהשקעה של 23 מיליון שקל. ההסכם תלוי באישור רשת מלונות רימונים, השוכרת והמפעילה הנוכחית במלון, לסיומו המוקדם של הסכם השכירות הקיים בינה לבין הגוף המשכיר, וכן באישור הממונה על התחרות.

• שכונה חדשה נחנכה השבוע ביישוב נעלה, שנמצא צפונית למודיעין. 124 יחידות דיור מתאכלסות בימים אלה בשכונה הצפונית בנעלה, 36 דירות בבניינים המדורגים ועוד 88 וילות חד-משפחתיות. בסך הכול יהיו בשכונה כ-250 יחידות דיור בגדלים שונים. נוסף על כך, ייחנך בקרוב במקום פארק בגודל 8 דונם, שהוקם בהשקעה של יותר מ-3 מיליון שקלים. בימים אלה החלו ההכנות להקמתו של מרכז מסחרי חדש, בסמוך לשכונה, בשטח של כ-5,000 מ"ר בנוי, שצפוי להיפתח בעוד כשנתיים.

• חברת מנרב פרויקטים השלימה השבוע שתי עסקאות נדל"ן בתחום המגורים: האחת – רכישת קרקע להקמת פרויקט בן 170 דירות במגדל מגורים בגבעה הצרפתית בירושלים, תמורת 100 מיליון שקל; השנייה - עסקת קומבינציה להקמת 90 יח"ד בשני בניינים ברחוב הרב קוק בהרצליה. החברה מעריכה כי הפרויקטים צפויים להניב הכנסות בהיקף מצטבר של כ-510 מיליון שקל, ורווח של כ-70 מיליון שקל.

• מפעלי זוגלובק בנהריה עוברים לשלומי – כך הודיעה לאחרונה החברה. המהלך נעשה כחלק מתהליכי מודרניזציה, שדרוג והכנסת ציוד חדש למפעלי החברה, ועלותו מוערכת ב-60 מיליון שקל. החברה מבטיחה כי תמשיך להעסיק את עובדיה מהמפעל בנהריה, גם במפעל החדש – שנמצא מרחק 10 ק"מ מהעיר. לאחר העברת המפעל מנהריה לשלומי, הקרקע בנהריה, בשטח של כ-11 דונם, תצא למכרז.

• קבוצת נתיב פיתוח נדל"ן זכתה השבוע במכרז של רשות מקרקעי ישראל במסגרת תוכנית מחיר למשתכן , לבניית 238 דירות במתחם לכיש בקרית ים. לאחת תוספת שבס יעמוד מספר הדירות בפרויקט על 261 דירות. מכלל הדירות, 143 ישווקו לזכאי מחיר למשתכן והיתר ישווקו לשוק החופשי. 20% מהדירות בפרויקט יהיו דירות קטנות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גב-ים קרקעות בע"מחברת מנרבנתיב פיתוחשכונת פלורנטיןריט 1אילן פיבקו אדריכליםנכסים ובנייןאלקטרה בנייהישראל קנדה בע"מקבוצת טריגו השקעותהאחים נקשמפעלי זוגלובק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...