רשמית: בית אמריקה של קנדה ישראל והאחים נקש, ב-140 מיליון שקל

שתי החברות השלימו את העסקה לרכישת הבניין בשדרות שאול המלך בתל אביב • הן יפעלו להגדלת הזכויות בנכס, שמניב הכנסות שנתיות של 8 מיליון שקל מדמי שכירות

שיתוף הכתבה
ברק רוזן ברק רוזן

חברת קנדה ישראל הודיעה הבוקר (ד'), בהמשך לפרסומים לפני כשבוע וחצי, כי סיכמה על רכישת בניין "בית אמריקה" שבשדרות שאול המלך בתל אביב, לצד קבוצת אחים נקש, תמורת 140 מיליון שקל. את העסקה בפועל ביצעו שתי חברות בנות של הצדדים, כך שבסופו של דבר תחזיק קנדה ישראל ב-36% מהבניין, וחברת אחים נקש ב-64%.

בית אמריקה הוא בניין שנמצא במתחם בתי המשפט בשדרות שאול המלך, בשטח של 1,916 מ"ר. מדובר במבנה בן 13 קומות ו-11,160 מ"ר בנויים, שכולל גם כ-2,000 מ"ר של זכויות בנייה לא מנוצלות. הוא מושכר לבעלי מקצוע שונים, בעיקרם עורכי דין, ועד היום היה בבעלותה של משפחה יהודית מדרום אפריקה.

התפוסה בבניין, כך על פי דיווח החברה לרשות לניירות ערך, עומדת על כ-80%, ותקופות ההשכרה נעות בין חצי שנה לשנתיים. דמי השכירות השנתיים הכוללים עומדים על סך של כ-8 מיליון שקל.

בהודעתה של חברת קנדה ישראל פורטו עיקרי העסקה. בין היתר נכתב בה כי בעשור הקרוב צפויה להתקבל תוכנית השבחה למבנה, אשר מקנה לבעליו זכויות בנייה של יותר מ-14,000 מ"ר. בהתאם לכך, החברות הרוכשות ישלמו למוכרים סכום של 3,810 שקל על כל מ"ר נוסף מעבר ל-14,000 מ"ר שיאושרו לבנייה במסגרת התוכנית. סכום התמורה הנוספת לא יעלה בכל מקרה על סך של 40 מיליון שקל.

"בשלב הראשון בכוונת החברה המשותפת ליהנות מפירותיו הקיימים של הממכר, ואחר כך לפעול להשבחתו, בדרך של הגדלת דמי השכירות, השכרת השטחים הבלתי מאוכלסים, שיפור הרווח התפעולי מניהול הבניין וכן שיפור ושיפוץ חזיתו ושטחיו הציבוריים", נכתב בהודעה. "כמו כן, בכוונת החברה המשותפת לפעול להגדלת זכויות הבנייה הקיימות בבניין ולהוספת מספר קומות בראשו".

עוד ציינה החברה כי שתי חברות הבת שהוציאו את העסקה לפועל חתמו על הסכם מייסדים להקמת חברה משותפת אשר תנהל את הנכס. החברה המשותפת תנוהל על ידי בעלי המניות, והחלטות בדירקטוריון החברה ובאספות הכלליות תתקבלנה בהסכמה פה אחד.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ברק רוזןקנדה ישראלבית אמריקההרשות לניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...