שאמה הכהן: "הביאו את ר"ג העשירה לסף פשיטת רגל בגלל התמ"א"

כך ראש עיריית רמת גן בבית המשפט המחוזי, בדיון בעתירה נגד מדיניות ההתחדשות העירונית בר"ג • "תמ"א 38 היא כבר לא דרך המלך. דרך המלך – פינוי-בינוי"

שיתוף הכתבה
כרמל שאמהכרמל שאמה

"היום רמת גן העשירה נמצאת על סף פשיטת רגל. אנחנו עושים מניפולציות כדי לסיים את השנה מאוזנת". את הדברים הללו אמר אתמול (ב') ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בתל אביב סביב עתירת התאחדות בוני הארץ נגד מדיניות העירייה בנוגע להתחדשות עירונית בתחומה. 

"אין לנו בר"ג גני ילדים שיקומיים לבני שנה עד שלוש", המשיך שאמה הכהן. "כדי לבנות כאלו צריך קרקע, ואחרי הקרקע זה עולה 8 מיליון שקל נוספים – בעוד התקציב שהממשלה נותנת לעירייה מגיע ל-1.2 מיליון שקל. גם אם אוותר על כל המשכורות ונעבוד בהתנדבות, וגם אחרי כל הקיצוצים שעשינו, לא תהיה לנו אפשרות לעשות זאת. זה המצב שאליו הביאו את העיר בגלל התמ"א".

[quote]

שאמה הכהן דיבר בפני נשיא בית המשפט המחוזי, השופט איתן אורנשטיין, והמשיך: "אנחנו מכבדים את התמ"א, ונשקול כל בקשה לגופה. רק אמרנו שבגלל שר"ג הזמינה בעבר יזמים ללכת בדרך הזאת כדרך המלך, מבחינתנו היא כבר לא דרך המלך. דרך המלך היא פינוי-בינוי.

כשמסתכלים על כל מגרש התמ"א נראית 'וואו', אבל כשמסתכלים על כל שכונה שואלים: 'לאיזה גן הילדים הולכים?' כשבאו ותכננו ועשו חשיבה על כל השכונות, גילו שצריך תוספת של 70 גני ילדים. מאיפה נביא את התקציבים לכך? אתמול פתחנו גן ילדים, דחפנו את הילדים בחנות ברחוב ביאליק והם יהיו שם רק ארבעה חודשים ואז נעביר אותם לגן אחר, שזו בעצם דירה מקבלן, ומי יודע אם לא יבנו באזור. זו מציאות לא נורמלית".

[quote]

עוד אסף פריאל, נציג הוועדה המקומית בדיון, אמר: "הוועדה מורכבת מאנשים סופר-מקצועיים שמכירים את העיר שנים. האנשים האלה, בכל דיון ודיון - וזה לא נעשה רק בר"ג אלא בכל הוועדות – בודקים אם יש או אין תשתיות, אם אפשר להקים את הבניין במקום הזה, אם לאפשר את הזכויות או שאי אפשר לעשות זאת. הדברים האלה נלקחים בחשבון בכל בקשה להיתר מכוח תמ"א 38 .
 
לאורך השנים כל גורמי התכנון הבינו את העיוותים שיצרה תמ"א 38 , ואת הצורך לתת שיקול דעת רחב לוועדה המקומית. היום תמ"א 38 צריכה לפנות את מקומה לתכנון מתחמי. גם מנכ"לית מנהל התכנון והבנייה (דלית זילבר) אומרת שהתוכנית הזאת סיימה את תפקידה".

[quote]

נשיא התאחדות בוני הארץ , ראול סרוגו, אמר מנגד: "מה מציעה הוועדה המקומית? עשו פינוי-בינוי במקום תמ"א 38 . אבל בפינוי-בינוי צריך מכפיל דירות גבוה יותר, וזה רק יכביד על התשתית ועל התקציב, ולכן יש כאן בעיה. אפשר לפתור את העניין המתחמי הלא מוגדר: אף אחד לא מונע מהוועדה המקומית לעבור שכונה-שכונה, לקבוע מתחמים ולהוציא אותם לפועל במסגרת תמ"א 38. במקום לבנות מגדלים בכל מקום, יבנו מתחמים צמודים שאפשר יהיה להוציא אותם לפועל לפי התמ"א".

[quote]

עו"ד איל מאמו ממשרד אגמון ושות', נציג ההתאחדות בדיון, אמר: "המדיניות הזאת היא פשוט מדיניות בלתי אפשרית. הוועדה המקומית נמצאת בחוסר הבנה טוטאלי לגבי מה תפקידה בחוק ובסמכויות, ובחוסר הבנה טוטאלי לגבי מה שאומר היועמ"ש (בתשובתו לעתירה). פה מדובר במדיניות שהיא פגומה, בלתי חוקית וחסרת סבירות. העיר לאורך השנים נמצאת באיזון תקציבי, ונתנה הרבה היתרים לתמ"א. לא הוכח שיש לחוסר התקציב קשר לתמ"א וזה גם לא רלוונטי".

כאמור, הדיון בבית המשפט המחוזי נערך אתמול בפני נשיא בית המשפט, השופט אורנשטיין, שצפוי לפרסם החלטה בעניין בימים הקרובים.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:כרמל שאמה הכהןעיריית רמת גןהתאחדות בוני הארץראול סרוגו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...