תיירות בדרום? זה לא אטרקטיבי: 1,000 חדרים בתכנון - ללא הצעה

שמונה מכרזי מלונאות של רמ"י בערבה התיכונה ובמצפה רמון נסגרו – אך לאחד בלבד הוגשה הצעה, עבור 60 חדרים • תוכניות ל-960 חדרים נוספים יישארו רק על הנייר?

שיתוף הכתבה

שטחי מלונאות הופכים אט-אט לסחורה הנדל"נית המבוקשת ביותר כיום – אך נדמה שבדרום אין לכך ביקוש של ממש: מתוך שמונה מכרזים שפרסמה רשות מקרקעי ישראל עם רשויות בנגב ובערבה, להקמת 1,020 חדרי אירוח, רק אחד נסגר אתמול (א') עם הצעה זוכה. לכל שבעת המכרזים הנוספים, שכוללים יחד 980 חדרי מלון ואירוח, לא הוגשו כל הצעות.

המדובר הוא בשני פרויקטים תיירותיים חדשים, שאמורים להוסיף מאות חדרי מלון לדרום: האחד בכניסה הצפונית למצפה רמון, שבו מתוכננים לקום בסופו של דבר 1,660 חדרים, והשני בפארק ספיר שליד עין יהב, בערבה התיכונה, אשר אמור להציע 240 חדרי מלון.

המכרזים במצפה רמון כללו חמישה מתחמי מכרזים ושישה מגרשים, שעליהם אמורים להיבנות 780 חדרי מלון מתוך ההיקף הכולל. לכל המכרזים הללו לא הוגשה ולו הצעה אחת. הוצאות הפיתוח המינימליות שנדרשו לכל המגרשים יחד מסתכמות ב-27.8 מיליון שקל, ואילו השטח הכולל של ששת המגרשים הוא כ-121,300 מ"ר.

התוכנית משותפת לרמ"י, למשרד התיירות ולמועצה המקומית מצפה רמון. היא מיועדת לקום בסמוך לכניסה הצפונית לעיירה, במתחם אשר מוגדר כמע"ר התיירותי במצפה רמון. המטרה היא לפתח מרכז מבוסס תיירות שיקשר בין המגורים ביישוב לבין שטחי המלונאות. כלל השטח הבנוי של חדרי המלון אמור להיות 2,500 מ"ר, והתוכנית כוללת גם מעונות סטודנטים ומתחם מגורי אומנים, שטחי משרדים ומסחר, מועדוני ספורט, מתחם מופעים וטיילת.

התוכנית השנייה, בפארק ספיר, משותפת לרמ"י, למשרד התיירות ולמועצה האזורית ערבה תיכונה. מדובר בשלושה מגרשים בסך הכול, שעליהם מתוכננים להיבנות כאמור 240 חדרי מלון. למעשה, מחולק השטח לארבעה מתחמים: מתחם ראשון שבו יהיו מבנים בני קומה אחת המשתלבים בטופוגרפיה הקיימת; מתחם שני שבו יהיו מבנים עד שתי קומות; מתחם שלישי שבו מתוכנן לקום בית מלון עם 60 חדרים לכל היותר; ומתחם רביעי שישמש חניון קמפינג עם 92 יחידות אירוח.

מתוך שלושת המכרזים שפורסמו לאזור זה, נסגר רק אחד בהצלחה: מתחם בשטח של 45,061 מ"ר, שבזכויות החכירה שלו זכתה חברת מורפלד מלונות. ההצעה הזוכה שלה עמדה על סכום של 105,555 שקל, בעוד מחיר המינימום עמד על 100 אלף שקל. החברה הייתה היחידה שהגישה הצעה למכרז זה, ולשני המכרזים האחרים לא הוגשה ולו הצעה אחת.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פארק ספיררשות מקרקעי ישראלמשרד התיירותשטחי מלונאותהשכונה המערבית במצפה רמון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...