חדשות הנדל"ן: עדכון בכללי הגרלת מחיר למשתכן; משכן הכנסת יורחב

שינויים שביצע משרד הבינוי והשיכון מיועדים לשפר את סיכויי זכאי סדרה ג' • משכן הכנסת יורחב בכ-102 מ"ר • ואושר פרויקט תמ"א 1/38 בתל גיבורים בחולון

שיתוף הכתבה
חדשות הנדל"ן: עדכון בכללי הגרלת מחיר למשתכן; משכן הכנסת יורחבחדשות הנדל"ן: עדכון בכללי הגרלת מחיר למשתכן; משכן הכנסת יורחב

משרד הבינוי והשיכון מודיע על שינוי בכללי ההגרלות של תוכנית מחיר למשתכן , מההגרלה הבאה.  על פי המשרד, כדי לשמור על עדיפות מסוימת לזכאי סדרות א' וב', ובד בבד להעניק אפשרות זכייה ממשית גם לזכאי סדרה ג', הוחלט כי החל בהגרלה הגדולה הבאה תינתן עדיפות בשיעור של 50% מן הדירות לזכאי סדרות א' וב', ללא העדפה פנימית בין הסדרות. יתרת הדירות (50%) תוגרל בין כלל חסרי הדירה מסדרות א', ב' וג', ללא מתן העדפה לסדרה מסוימת. במשרד מבהירים כי העדפה זו תינתן רק בהגרלת המקור (הראשונה) לכל פרויקט, ולא בהגרלת המשך. אם תתקיים הגרלת המשך, לכל הזכאים חסרי הדירה משלוש הסדרות יהיו סיכויים שווים לזכות בפרויקט.

• עיריית ירושלים אישרה לאחרונה את עבודות ההרחבה של משכן כנסת ישראל. העבודות יוסיפו למשכן עוד 102,270 מ"ר, מתוכם 23,260 מ"ר עיקריים (עבור משרדים, אולמות וכו'). שאר השטחים מיועדים לשירות. במסגרת ההחלטה ממליצה הוועדה המקומית ירושלים לוועדה המחוזית להפקיד תוכנית המאפשרת הרחבות עתידיות למשכן, המתבססות על תכנון מקיים, ירוק וסביבתי, שיבוא לידי ביטוי באמצעים כמו בנייה שתעמוד בתקן הישראלי המחמיר לבנייה ירוקה, בנייה משמרת מים להשבת מי הגשמים חזרה לקרקע, שמירה חיסכון אנרגטי בכל מערכות האוויר והחשמל, שימוש בגז טבעי, התקנת מתקנים לשימוש באנרגיה סולארית על גגות המשכן, לצד צמחייה ומקומות ישיבה, מנוחה ותצפית.

• בתוך כך, אושרה לאחרונה הקמת שני מתחמי תעסוקה חדשים בירושלים – בגבעת שאול ובצומת הגבעה הצרפתית. בגבעת שאול מציעה התוכנית הריסת מבנה קיים והקמת מבנה עבור מסחר ושני מגדלים בני 26 קומות בשטח של כ-100 אלף מ"ר עבור מבני ציבור, מסחר ותעסוקה. בצומת הגבעה הצרפתית ממליצה הוועדה המקומית להקים מתחם מעורב של תעסוקה עם חזית מסחרית, דרכים חדשות ושטח למתקן הנדסי, בגובה בינוי של עד 18 קומות. התוכנית תוסיף 60 אלף מ"ר בנויים.

• אושר פרויקט תמ"א 38 בשכונת תל גיבורים בחולון: פרויקט "מתחם הצעירים" ברחוב האצ"ל 28-20 בעיר זכה לאחרונה להיתר בנייה. במסגרת הפרויקט, שיוזמת חברת אלד פסגות , ישופצו ויחוזקו חמישה בניינים ישנים אשר נבנו בסוף שנות ה-60. הבניינים, בני 4 קומות על עמודים, כוללים 80 דירות קיימות בגודל ממוצע של כ-50 מ"ר. השיפוץ והחיזוק במקום ירחיב כל דירה קיימת ל-85-80 מ"ר, וכל בעל דירה יזכה גם למרפסת שמש. הפרויקט יוסיף לחמשת הבניינים יחד 59 דירות חדשות.

• שכונת אפקה בקריית ביאליק מתאכלסת: בשבוע הבא (26.8) ייערך אירוע אכלוס חגיגי במקום, שבמסגרתו יקבלו 100 משפחות ראשונות את המפתח לדירת החדשה בפרויקט "& קריית ביאליק" של חברת גיא ודורון לוי. בטקס ישתתפו שר האוצר משה כחלון, שרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא-ביטון וראש העיר אלי דוקורסקי. חברת גיא ודורון לוי בונה בשכונה 998 יחידות דיור, והיא צפויה לכלול בסופו של תהליך 4,500 יח"ד, בסמוך לשמורת הטבע עין אפק.

• חברת שרביב הודיעה כי סיימה לאכלס את שני הבניינים הראשונים בפרויקט "מגדלי גבעת אלונים" בקריית אתא. מדובר בבניינים בני 10 ו-18 קומות, בפרויקט שיכלול בסך הכול 622 יחידות דיור. החברה מוסרת כי בניית שני המגדלים הנוספים נמצאת בשלבים מתקדמים.

קרסו נדל"ן, צ.מ.ח המרמן ושמוליק וולדינגר החלו לאחרונה בהקמת החלק החדש של פרויקט אנדרומדה שבגבעת אנדרומדה ביפו, שיכלול 55 דירות יוקרה ב-2 בניינים בני 7 קומות - בהשקעה של כ- 250 מיליון שקל. על פי היזמים, מחירי הדירות במקום זינקו ביותר מ-150% בתוך עשור: דירת 2 חדרים במתחם החדש מוצעת למכירה מ-3.79 מיליון שקל, בעוד על פי נתוני רשות המיסים נמכרה דירה כזו ב-2010 ב-1.5 מיליון שקל. המתחם ממוקם ביפו העתיקה, בין הרחובות לואי פסטר, יפת ויהודה מרגוזה. 

• לצד זה הודיעה השבוע חברת צ.מ.ח המרמן כי החלה במשא ומתן עם צד שלישי למכירת הזכויות על המתחם המסחרי שמתוכנן לקום במסגרת פרויקט "לב גני תקווה" – לאחר שהמשא ומתן מול גורם אחר, שנפתח בתחילת אפריל, לא הוביל להסכמה. החברה דורשת עבור המתחם, לצד שותפתה, 175 מיליון שקל.

• חברת מניבים ריט הודיעה השבוע כי היא מנהלת משא ומתן לרכישת מבנה משרדים, תעשייה ומסחר במרכז הארץ, בשטח בנוי של 4,500 מ"ר, בתמורה ל-51 מיליון שקל. שם המוכר או מקומו המדויק של המבנה לא נמסרו. החברה קיבלה התחייבות לבלעדיות, לתקופה שבמהלכה תבחן את כלל פרטי העסקה.

• חברת שרגאוי ייזום ובנייה SBC הודיעה לאחרונה כי קיבלה היתר בנייה להקמת מתחם ALMOGI SELECTED בחיפה. בפרויקט מתוכננים 5 בניינים מדורגים ברחוב יקינטון שבשכונת רמת אלמוגי, לא רחוק משדרות אבא חושי.

• חברת אביסרור משה ובניו מדווחת כי סיכמה על הסכם השכרה עם בעלי מסעדת "פפה לאון" במגדלי אביסרור שבשדרות רגר – השדרות המרכזיות בבאר שבע. המסעדה שכרה שטח של 138 מ"ר למשך 5 שנים, עם אופציית הארכה ל-5 שנים נוספות. דמי השכירות: 120 שקל למ"ר. לדמי השכירות יתווספו דמי ניהול בגובה של 20 שקל למ"ר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןעיריית ירושליםמשרד הבינוי והשיכוןמניבים ריטצמח המרמןשרביבאלד פסגותקרסו נדל"ןשכונת אפקהאביסרור משה ובניוהתוכנית להרחבת משכן הכנסתתמ"א 38שגראוי ייזום ובניה (אס.בי.סי) (SBC) בע"מתל גיבוריםמתחם הצעירים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...