3,500 יח"ד ו-16 אלף תושבים; תוכנית אב חדשה לכפר ראס אל-עמוד

אושרה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים, כחלק מקידום שורה של תוכניות במזרח העיר • תוכנית האב מתבססת על תוכנית ירושלים 2000 וחולשת על 1,600 דונם

שיתוף הכתבה
כפר ראס אל-עמודכפר ראס אל-עמוד

עיריית ירושלים אישרה את תוכנית האב החדשה לכפר ראס אל-עמוד שבמזרח העיר, אשר נחשב כיום, הלכה למעשה, לאחת משכונותיה של העיר מעבר לקו הירוק. התוכנית מתייחסת לתכנון השכונה 20 שנים קדימה, עד לשנת 2040, וחוזה כי אוכלוסיית ראס אל עמוד תגדל ב-16 אלף איש, ל-47 אלף תושבים. התוכנית מאפשרת, בהתאם לכך, הקמת כ-3,500 יחידות דיור, שיגדילו את כמות הדירות בשכונה ל-9,500.

תוכנית אב לראס אל עמוד קודמה ביוזמת עיריית ירושלים, באמצעות אגף התכנון, כחלק מהמהלך התכנוני הכולל ליצירת מסגרת תכנונית כוללת לשכונות מזרח העיר, זאת לצד עדכון ופירוט המדיניות הכללית הקיימת כיום בתוכנית המתאר של העיר - תוכנית מתאר 2000. אגף התכנון בעירייה מקדם בימים אלו כמה וכמה תוכניות לשכונות מזרח העיר ולמתחמי תעסוקה בהן, ובכלל זה השכונות בית חנינה-שועפט, עיסאוויה, א-טור, צור באהר ועוד.

[quote]

התכנית כוללת התייחסות למדיניות תוספת יחידות הדיור, מתן מענה פרוגרמתי ופיזי לצרכים ציבוריים הקיימים והעתידיים, חיזוק הכלכלה המקומית ויצירת הזדמנויות למקורות הכנסה לשכונה על-ידי קביעת צירים ראשיים ומוקדים אינטנסיביים לערוב שימושים – מגורים, מסחר תעסוקה וצרכי ציבור, הנחיות לשיפור מערך הרחובות והדרכים, התוויית מעברים ציבוריים להולכי רגל, תכנון מערכת דרכים ירוקה של מצפורים וגנים המתחברים לנחל קדרון, גיא בן הינום ו-ואדי קדום, קביעת הוראות אדריכליות ונופיות לשמירה על אופי הבינוי והנוף הטבעי והחקלאי והתייחסות מעודכנת ומפורטת לנושא אגן העיר העתיקה ולרגישות נופית הנובעת ממנו.

מהעירייה נמסר כי "מטרתה של תוכנית האב היא הסדרת מדיניות התכנון בשכונה בכל היבטי הפיתוח ופוטנציאל תוספות הפיתוח. היא מאפשרת לתושבים וליזמים להגיש תב"עות בהתאם לתוכנית, באופן המותאם והמוסכם עם עיריית ירושלים והוועדה המקומית, ובכך לקדם יותר תוכניות, ובקצב מהיר יותר ומתואם עם הרשות. 

התוכנית מאפשרת מבט מלא ומקיף על תכנון מוסדר של כל השכונה, תאפשר לתושבים להגיש תוכניות מפורטות למגורים, תעסוקה ותיירות בתחום השכונה, תאפשר לעירייה ליזום תוכניות ופיתוח של מבני חינוך החסרים כיום בשכונה, ומתווה את הכלים והכללים לפיתוח השטחים הציבוריים והפתוחים ברחבי השכונה".

תחום התוכנית: הר המשחית ומורדותיו המזרחיים, ראס אל עמוד, ואדי קדום ומזרחית לו - עד גבול מרחב תכנון ירושלים במזרח ועד דרך יריחו-ירושלים צפון. התוכנית חולשת על 1,600 דונם.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אנחנו ממשיכים בנחישות לצמצם פערים במזרח ירושלים. הסדרת תחום התכנון והבנייה בשכונות מזרח העיר, ובכלל זה קידום תוכניות אב, הם אבן יסוד במדיניות שאותה אני מוביל לחיזוק הריבונות ולשיפור איכות החיים בשכונות אלה".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםכפר ראס אל-עמודשכונות מזרח ירושליםמשה ליאון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...