יונייטד שרונה תשלם 4 מ' שקל; "חברי קבוצת רכישה - יזמי בנייה"

זהו העיצום הכספי הראשון אי פעם שמטיל משרד הבינוי והשיכון על קבוצת רכישה • "מכרה את הדירות מבלי להעניק לרוכשים את ההגנות הקבועות בחוק"

שיתוף הכתבה
יונייטד שרונה תשלם 4 מ' שקל; "חברי קבוצת רכישה - יזמי בנייה"יונייטד שרונה תשלם 4 מ' שקל; "חברי קבוצת רכישה - יזמי בנייה"

בפעם הראשונה מאז החלו להתגבש קבוצות רכישה בישראל, משרד הבינוי והשיכון מטיל על חברי קבוצת רכישה עיצומים כספיים כיזמים: המשרד הודיע היום (ד') כי הממונה על חוק המכר הטיל עיצום כספי בסך 4,250,000 שקל על קבוצת הרכישה "יונייטד שרונה", בעקבות הליך מנהלי אשר התנהל בחודשים האחרונים ומצא כי חברי הקבוצה מכרו דירות לרוכשים אשר לא צורפו לקבוצת הרכישה, ושכספם לא הובטח בהתאם להוראות חוק המכר. 

מבחינת קבוצת יונייטד שרונה, זוהי בשורה בבחינת צרה רודפת צרה: החברה נקלעה לאחרונה לצרות משפטיות ידועות ומתוקשרות, בעקבות גירעון של מאות מיליוני שקלים שהצטבר עוד לפני תחילת הבנייה בקרקע שרכשה. חבריה נטלו השלמת הון עצמי קרה כדי לשלם על הקרקע, ומארגן הקבוצה, מוטי פלד, כבר אינו חלק ממנה

הקרקע, באחד האזורים הנחשקים בתל אביב – בין רחוב הארבעה לרחוב קפלן, סמוך למתחם הקריה - נרכשה על ידי הקבוצה בסכום אדיר של 1.24 מיליארד שקל, אך ככל הנראה אנשיה לא ידעו להעריך כמה תעלה הבנייה. הפרויקט נקלע לקשיים רבים, ו-24 מחבריה תבעו את הקבוצה. כעת נוסף לכך העיצום הכספי, אשר הוטל בעקבות הכרת משרד הבינוי והשיכון בקבוצה כיזמית לכל דבר ועניין.

[quote]

"קבוצות רכישה מבטאות שיטה חשובה בענף הנדל"ן בישראל, אשר יש לשמרה", נכתב בהודעת משרד הבינוי והשיכון על העיצום הכספי. "במקביל, יש לעשות כל הניתן על מנת להגן על רוכשי דירות בבואם לקנות דירה חדשה בשוק החופשי. 

לאור מורכבות עסקאות של קבוצות רכישה, נציגות קבוצה נדרשת לנקוט משנה זהירות בכל הקשור לעמידה בחוקים השונים. בכל מקום שבו עולים ספקות בקשר לנאותות העסקאות, יחידת חוק המכר מבצעת בדיקה על מנת לוודא כי ההתקשרויות של הקבוצה נעשו בצורה חוקית וכי כספי רוכשי הדירות מובטחים".
 
בנימין דרייפוס, מנכ"ל המשרד, אמר בעקבות ההחלטה: "המשרד, באמצעות ממונה חוק המכר, יפעל להגן על כספי רוכשי דירות בישראל בכל מקום בו נדרש. חברי קבוצת רכישה נדרשים להבין כי הם יזמים לכל דבר ועניין. כך הם אחראיים להתקדמות הפרויקט על כל מרכיביו השונים כמו גם לעמידה בכל חוקי המדינה".
 
עו"ד אלעזר במברגר, היועץ המשפטי של המשרד: "חוק המכר נועד להגן על רוכשי דירות חדשות בישראל במגוון דרכים, שעיקרן החובה להעניק לרוכש הדירה בטוחה הולמת כנגד כספים ששילם למוכר במסגרת העסקה. ניתוח משפטי של העסקאות שנעשו על ידי קבוצת הרכישה במקרה זה העלה כי מדובר בעסקאות של מכר דירה לכל דבר ועניין, אשר לגביו חלים הוראות חוק המכר. הקבוצה מכרה את הדירות מבלי להעניק לרוכשים את ההגנות הקבועות בחוק. מטעם זה הוטל העיצום הכספי."


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןבני דרייפוסעו"ד אלעזר במברגריונייטד שרונהחוק המכרקבוצות רכישהמוטי פלד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...