זילבר: "משרד המשפטים מקדם 60% הסכמה בפינוי-בינוי"

מנכ"לית מנהל התכנון עדכנה על כך במפגש כתבים במטה המנהל • על החלטת מטה הדיור לבחון כבר כעת הארכת תמ"א 38 אמרה: "לא נכון לעשות זאת כשיש עוד זמן לעבוד"

שיתוף הכתבה
דלית זילברדלית זילבר

משרד המשפטים, בשיתוף מנהל התכנון , בוחן יישום סדרת הקלות בפינוי-בינוי במטרה לקצר את תהליך התכנון של פרויקטים מסוג זה – כולל הפחתת שיעור הסכמת הדיירים בפרויקט ל-60%. כך שיתפה היום (ה') מנכ"לית מנהל התכנון, דלית זילבר, במפגש כתבים במטה המנהל בירושלים, בתשובה לשאלה בנוגע להליכי התכנון הארוכים להתחדשות עירונית במסלול זה.

זילבר ענתה במהלך המפגש על שאלות סביב ביטול תמ"א 38 , ולא חסכה במילים: "עמדתנו בנוגע לביטול התוכנית היא עמדה מקצועית, שלא נאמרה סתם. אנחנו מכירים את התמ"א באופן מאוד אישי, ויודעים היום בוודאות שתמ"א 1/38 (חיזוק ותוספת) עושה יותר נזק מאשר תועלת – וזו קביעה שמגובה בדעתם המקצועית של קונסטרוקטורים ואנשי מקצוע אחרים. 

[quote]

אנחנו יודעים שתמ"א 1/38 אסור לה להתקיים. זו תהיה בכייה לדורות, זו תמ"א רעה. הפתרון להתחדשות עירונית הוא לא תמ"א 38 . זו תוכנית שמטרפדת את ההתחדשות הנכונה, זו שמתבוננת גם על שטחי ציבור, על תמונה גדולה קצת יותר מהבניין הבודד. בתמ"א 38 כל הנושא של צורכי הציבור לא נלקח בחשבון. היא לא נותנת מענה מעבר לרמה הנקודתית, גם לא ברמת הרחוב הספציפי".

מנכ"לית מנהל התכנון אף העבירה ביקורת מסוימת על החלטת מטה הדיור מהימים האחרונים, לבחון את הארכת תמ"א 38 בחמש שנים נוספות, ואמרה: "להחליט החלטה כזו בספטמבר, כשתמ"א 38 אמורה להסתיים רק במאי הבא, זה מהלך לא נכון לדעתי. אנחנו ממשיכים לעבוד ברמה המקצועית כדי לקבוע מה צריך לעשות, זאת העמדה שלנו והיא מגובה מקצועית. 

ההתחדשות העירונית נמצאת בראש מעיינינו, אך היא צריכה להיות טובה ונכונה – באופן שיהיה נכון גם לשנים הבאות. יש ניואנסים רבים שאנחנו עוסקים בהם בעניין, כדוגמת קידום מכינים תוכניות לפי סעיף 23, גיבוש הוראות לתקופת מעבר לתוכניות ולהיתרים שכבר הוגשו ועוד.
 
איננו יודעים נכון להיום מתי יתקיים הדיון במועצה הארצית לתכנון ובנייה. אנחנו נביא זאת למועצה, והיא תצטרך להכריע. מקסימום נפסיד – וזה יהיה חבל, הן למדינת ישראל והן לתושבים שלה".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה

 

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןמשרד המשפטיםדלית זילברפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...