54 דונם, 280 אלף מ"ר: תוכנית התחדשות לאזור התעשייה הצפוני בנתניה

מטרת התוכנית – להפוך את אזור התעשייה למתחם המשלב מתחמי הייטק, מגורים, מלונאות, מסחר ודיור מוגן • התוכנית מתוכננת על קרקע שרכשה השנה חברת קנדה ישראל

שיתוף הכתבה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה נתניה אישרה את קידומה של תוכנית מקיפה להתחדשות אזור התעשייה הצפוני בעיר. הוועדה מקדמת תוכנית המתפרסת על פני 54 דונם באזור התעשייה, במטרה להפוך אותו למתחם המערב מגורים, תעסוקה, תעשייה נקייה, מסחר ועוד. השטחים הבנויים שיתווספו לאזור התעשייה במסגרת התוכנית מסתכמים ב-280 אלף מ"ר (כ-670% ביחס למצב הקיים כיום),ובעת בחינת התוכנית בידי הוועדה המחוזית, תישקל הגדלתם ב-750% ביחס להיום.

התוכנית נועדה, כאמור, להפוך את מתחם אזור התעשייה למגוון וחדיש יותר, כזה שיכלול מגורים מיוחדים, דיור מוגן, תעשיות עתירות ידע, מרפאות, מלונאות, מסחר ומבני ציבור. התוכנית כוללת כמה עקרונות מרכזיים: הקמת 300 יח"ד של מגורים מיוחדים להשכרה או למעונות סטודנטים, בשטח שלא יעלה על 15,000 מ"ר; דיור מוגן בשטח כולל של כ-20,000 מ"ר; 200 חדרי מלון בשטח שלא יעלה על 15,000 מ"ר; שטחי מסחר בשטח שלא יעלה על 15,000 מ"ר; שטחי ציבור בהיקף של כ-8,000 מ"ר, הכוללים בין היתר מבני חינוך, תרבות, רפואה, ספורט ודת; מגדלים בגובה 40 עד 50 קומות.

יש לציין כי המתחם המיועד לחידוש נמצא על קרקע בבעלות חברת קנדה ישראל – קרקע של 72 דונם בסך הכול, שאת רכישתה השלימה החברה בסוף ינואר האחרון, תמורת 134 מיליון שקל. מאז רכישת הקרקע, מכרה החברה כ-5.3 דונם ממנה תמורת כ-32 מיליון שקל (לפי מחיר ממוצע של כ-6 מיליון שקל לדונם).

בעת רכישת הקרקע כתבה החברה בהודעתה לרשות לניירות ערך כי בכוונתה "לפעול להשבחת המקרקעין על ידי תוספת משמעותית של זכויות בנייה בשימושים מעורבים, באמצעות קידום תכנית מפורטת בוועדות התכנון, וכן לפעול לשיווק שטחים או זכויות הבנייה שייווצרו מכוח התוכנית המשביחה".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךזכויות בנייההוועדה המקומית לתכנון ובנייה נתניהקנדה ישראלאזור התעשייה נתניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...