שפיר הנדסה: עוד חקירה בחשד להונאה בפרויקט ברומניה

הנציבות האירופית פתחה בחקירה נגד שפיר הנדסה בחשד להונאה בפרויקט תשתיות ברומניה • חקירה על פרויקט נוסף ברומניה נסגרה בפסק בוררות לטובת החברה

שיתוף הכתבה
קרדיט Depositphotosקרדיט Depositphotos

חברת התשתיות הציבורית שפיר הנדסה שבבעלות האחים הראל, גיל, חן וישראל שפירא, נחקרת פעם נוספת ע"י הנציבות האירופאית בחשד להונאה בפרויקט ברומניה. החברה דיווחה לבורסה בת"א כי החברה הבת שלה שפיר מבנים קיבלה הודעה מ-OLAF (ר"ת European Anti-Fraud Office – הגוף למניעת הונאות של הנציבות) כי נפתחה חקירה נגד החברה.

נזכיר, כי שפיר נחקרה כבר ע"י הנציבות האירופית בשנה שעברה בחשד להונאה בפרויקט אחר ברומניה – אך התיק לבסוף נסגר בפסק בוררות (הרחבה בהמשך הכתבה).

לפי הודעה של שפיר מהיום, ה-OLAF פתח בחקירה בחשד לאי-סדירות או הונאה לכאורה בביצוע פרויקט 6 - DN ברומניה אשר הסתיים כבר בשנת 2013 ובנק ההשקעות האירופי השתתף חלקית במימונו. נבדק חשד כי שפיר הסבה עבודות בהיקף 390 אלף אירו לחברה הבת בניגוד להוראות החוזה.

שפיר מציינת בדיווח את החקירה הנוספת שביצעה הנציבות האירופית בנוגע לפרויקט האחר ברומניה שהוזמן ע"י אותו מזמין -  18 - DN - במסגרתה הועלתה טענה דומה לטענה הנ"ל ע"י המזמין ונדחתה בפסק בוררות ב-8 באוגוסט 2018. שפיר ביקשה אז מהבורר לבטל את הערבויות מול מזמין העבודות בפרויקט ולחיובו בפיצוי כספי. הבורר מטעם האיחוד קיבל את בקשת החברה הבת, ופסק באוגוסט 2018 על ביטול ערבויות בסך 31 מיליון שקל, ואף הורה למזמין העבודות לפצות את החברה בכ-7.5 מיליון שקל.

שפיר בוחנת את הפנייה שהתקבלה מהנציבות האירופית ושוקלת את הצעדים שתנקוט בנושא. הנציבות תאפשר לחברה להגיב בכתב על הנטען בטרם סיכום מסקנות החקירה. 
החברה מציינת בדיווח כי שפיר מבנים רומניה הינה חברה שהוקמה ברומניה ומצויה בהליך חדלות פרעון ובניהול מפרק ואינה בבעלות החברה או בשליטתה של שפיר הנדסה מאז חודש יולי 2014. 

 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הבורסה בתל אביבשפיר הנדסההנציבות האירופאיתOLAF
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...