זינוק במספר עסקאות הנדל"ן לאורך אפריל: 37% יותר מאפריל 2018

כך על פי נתוני משרד האוצר, המצביעים גם על גידול חד במכירות הקבלנים בשוק החופשי – בשיעור של 51% • המשקיעים רכשו רק 970 דירות, מספר מהנמוכים זה עשור 

שיתוף הכתבה

גידול משמעותי במספר העסקאות שבוצעו בתחום הנדל"ן למגורים בחודש אפריל 2019: משרד האוצר מפרסם היום (ב') כי לאורך החודש בוצעו 8.3 אלף עסקאות, מהן 7.3 עסקאות בשוק החופשי (כלומר ללא עסקאות בסבסוד ממשלתי) – מספר המבטא גידול של 37% לעומת אפריל 2018. בתוספת העסקאות המסובסדות מגיע שיעור הגידול ל-43%.

עוד מציינים במשרד האוצר כי בהשוואה לחודש הקודם אומנם נרשמה ירידה בסך העסקאות, אולם זו הושפעה ממיעוט ימי עבודה באפריל על רקע חג הפסח. "בהשוואה לחודשי אפריל בשנים קודמות, זוהי הרמה הגבוהה ביותר במספר העסקאות מאז אפריל 2016", כך נכתב בהודעת המשרד.

מספר הדירות החדשות שנמכרו בחודש אפריל האחרון עמד על 2.9 אלף, מזה כאלף דירות בסבסוד ממשלתי – נתונים המשקפים ירידה של 2% בהשוואה לחודש מרץ (וזאת למרות ימי החופש במהלך הפסח). נתונים אלו באים על רקע הפרסום האחרון מטעם הלמ"ס, על ירידה של 9.9% במספר העסקאות למכירת דירות חדשות בחודשים פברואר-אפריל 2019.

מבחינת מכירות הקבלנים בשוק החופשי נרשם זינוק של 51% בהשוואה לאפריל אשתקד, וגידול מרשים של 67% בסך מכירת דירות חדשות - כולל אלו שנמכרו בסבסוד ממשלתי. בהמשך לכך, תזרים המזומנים הפוטנציאלי של הקבלנים ממכירת דירות חדשות עמד בחודש אפריל על 4.5 מיליארד שקל, עלייה ריאלית של 45% בהשוואה לאפריל אשתקד. במשרד האוצר מציינים כי 29% מתזרים המזומנים של הקבלנים בחודש אפריל נובע ממכירות במסגרת " מחיר למשתכן ", בעוד באפריל אשתקד ריכזו מכירות אלו 18% בלבד מסך תזרים זה. 

רכישת דירות על ידי משקיעים באפריל – מהנמוכות מאז 2010

רק אתמול פורסמו נתוני משרד האוצר הנוגעים לשנת 2018, אשר מעידים על שפל היסטורי מבחינת רכישות משקיעים ברבעון האחרון של השנה – וגם הנתונים העדכניים מציגים תמונה דומה: על פי נתוני המשרד, בחודש אפריל 2019 נרכשו 970 דירות ע"י משקיעים - אחת הרמות החודשיות הנמוכות ביותר מאז תחילת העשור הקודם לפחות. "רק בשישה חודשים מאז תחילת העשור הקודם נרכש מספר נמוך יותר של דירות על ידי משקיעים", כך מדווח המשרד. "בהשוואה לאפריל אשתקד גדלו רכישות המשקיעים ב-17%, אבל זאת בעיקר על רקע הרמה הנמוכה במיוחד שנרשמה באותו חודש".
 
מכירות המשקיעים בחודש אפריל הסתכמו ב-1.6 אלף דירות, גידול חד של 22% בהשוואה לאפריל אשתקד, אף כי שיעור גידול זה נמוך מזה שנרשם בסך מכירת דירות יד שנייה - משמע משפרי הדיור רשמו גידול חד יותר במכירות. חרף הגידול ברכישות המשקיעים הוסיף לרדת גם בחודש זה מלאי הדירות הנמצא בידי משקיעים. סך הדירות שנגרעו ממלאי זה בחודש אפריל עמד על כ-600 דירות, גבוה ב-33% ממספר הדירות שנגרעו ממלאי זה באפריל אשתקד. 

הרכישות של דירה ראשונה הסתכמו בחודש אפריל ב-4.5 אלף דירות, מהן 3.4 אלף דירות בשוק החופשי. בהשוואה לאפריל אשתקד מדובר בגידול משמעותי מאוד, של 52%. בפילוח גיאוגרפי נמצא כי הגידול החד הקיף את כל האזורים, ומכולם אזור המרכז בולט במיוחד, עם שיעור גידול של יותר מ-70%. כאלף דירות נרכשו במסגרת תוכנית " מחיר למשתכן ", כמות כפולה מזו שנרשמה אשתקד. 

רכישות משפרי הדיור הסתכמו בחודש אפריל ב-2.9 אלף דירות, עלייה של 30% בהשוואה לאפריל אשתקד. העלייה ברכישות אלו הקיפה את כל האזורים, והיא בולטת במיוחד באזור ת"א ובאזור נתניה. מספר "חודשי המדף" של הדירות הנמכרות על ידי משפרי הדיור, כאלו שהקדימו לרכוש דירה טרם מכרו את דירתם הקודמת, עמד בחודש אפריל על 17 חודשים - עלייה של חודש בהשוואה לחודש הקודם ועלייה של יותר מחצי שנה בהשוואה לאפריל אשתקד.


 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד האוצרמשפרי דיורתזרים המזומנים הפוטנציאלי של הקבלניםמספר העסקאות בשוק הנדל"ןרכישת דירה ראשונה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...