בעלי דירות בשוק הסיטונאי: עיריית ת"א "עוקצת" אותנו במיליון שקל בשנה

עתירה מינהלית: לחייב את עיריית ת"א לקחת על עצמה עלויות תחזוקת השטחים הציבוריים בשוק הסיטונאי • "התנהלות קלוקלת, לא חוקית ובלתי סבירה באופן קיצוני"

שיתוף הכתבה
קרדיט : שאטרסטוקקרדיט : שאטרסטוק

לבעלי הדירות בפרויקט השוק הסיטונאי בתל אביב נמאס לשלם מיליון שקל בשנה על תחזוקת השטחים הפרטיים והציבוריים הפתוחים בפרויקט, וטוענים כי עיריית תל אביב מגלגלת עליהם את שעליה לשלם בעצמה.

נציגות בעלי הדירות בשוק הסיטונאי הגישו אתמול לבית המשפט המחוזי בת"א עתירה מינהלית נגד עיריית ת"א, ובה הם מבקשים מבית המשפט לחייב את העירייה ליטול על עצמה את האחריות לתחזוקת השפ"פ בשטח של 5 דונם והשצ"פ בשטח של 9 דונם במשולש הרחובות קרליבך, החשמונאים ודרך בגין בתל אביב – הלא הוא מתחם השוק הסיטונאי.

בעלי הדירות טוענים ל"התנהלות קלוקלת ולהחלטה לא חוקית ובלתי סבירה באופן קיצוני מצד עיריית ת"א, בניסיונה לגלגל עליהם בדרך מתוחכמת ובחוסר תום לב את האחריות ועלויות התחזוקה של השטחים עד קץ הדורות". 

השטחים כוללים בין היתר מדשאות, פארק חבלים, גינת משחקים, שבילי גישה לבית ספר, אשכול גני ילדים הנמצאים בתוך בנייני המגורים, משרדים של העירייה הנמצאים אף הם בתוך מבנה המגורים, מעליות ומדרגות נעות לקניון TLV, עמודי תאורה, ספסלים וכו'. 

[quote]

יזמי השוק הסיטונאי הם גינדי השקעות ורבוע כחול נדל"ן. בעלי הדירות טוענים בעתירה כי היזמים לא רצו "לריב" עם העירייה מאחר והם היו זקוקים לשירותיה ואישוריה, והיו אדישים לפעולה הבלתי חוקית שלה וממילא "היא היתה 'טיפה בים' מבחינת היזמים לאור היקפו הכספי הגבוה של הפרויקט".

כך, נטען, העירייה מחייבת את כלל בעלי הדירות לשאת בעלות השטחים הציבוריים והפרטיים הפתוחים ולמתקנים והציוד וכן בעלות תחזוקתם – עד עולם, ללא כל הגבלה, תיחום או תקרת עלויות – עלות המסתכמת לדבריהם במיליון שקל בשנה.

לדברי בעלי הדירות, הדברים מקבלים משנה תוקף בגלל שהשטחים המדוברים של כ-14 דונם והמתקנים האמורים משמשים לא רק את דיירי הפרויקט אלא גם את תושבי העיר ואת כל העוברים והשבים וביניהם המבקרים בקניון, תלמידי בית הספר וגני הילדים ומשפחותיהם, ועוד.

לטענתם, לא רק שהפרקטיקה של עיריית ת"א אינה מעוגנת בחקיקה כלשהי ומנוגדת לעקרון חוקיות המינהל, אלא שהיא גם מפלה לרעה את בעלי הדירות בפרויקט ביחס ליתר תושבי ת"א ומהווה כפל מס.
 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט המחוזי בתל אביבמתחם השוק הסיטונאי בתל אביברבוע כחול נדל"ןעיריית תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...