חזרה
להורדת אפליקציה

אושרה הקמת "מתחם חבצלת" בצפון נתניה; תוכנית חוף נעורים בוטלה

הוותמ"ל אישרה את קידום הקמת הרובע החדש בעיר, שבו 3,300 יח"ד – אך ביטלה את הקמת שכונת הווילות בסמוך לחוף • השטחים הפתוחים הסמוכים יהפכו לגן לאומי

עודכן לאחרונה:
הדמיית מתחם חבצלת - צפון נתניה

ניצחון מסוים לתושבים ולגופים הירוקים סביב אישור "מתחם חבצלת", הרובע החדש בחלקה הצפוני של נתניה: הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) החליטה לאחרונה על אישור קידומה של התוכנית להקמת הרובע – אך ביטלה את התוכנית להקמת בתים צמודי קרקע על קו חוף נעורים הסמוך. בשבועות הקרובים היא תפורסם לטובת הגשת התנגדויות.

תוכנית "מתחם חבצלת" משתרעת על פני 570 דונם בחלקה הצפוני של נתניה, ממערב לכביש 2 ובסמוך למושב אביחיל. היא כוללת הקמת 3,300 יחידות דיור, 65,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ו-16,000 מ"ר עבור שטחי מסחר. את התוכנית מקדמת רשות מקרקעי ישראל בשיתוף עיריית נתניה. היא מתפרסת על פני שטח של כ-570 דונם המיועדים לפיתוח העיר נתניה, ומהווה את המשך הבינוי של העיר. 

מאחר שמדובר בשטחים שנמצאים בתחום המועצה האזורית עמק חפר, מחו תושבים רבים על פרטי התוכנית, בטענה לפגיעה באופיים הכפרי של השטחים שמצפון לנתניה. מחאות נשמעו גם מכיוון המועצה האזורית עצמה, לאחר הבחירות המקומיות האחרונות.

[quote]

בשל כך כוללת התוכנית "מענה לצורכי היישובים הסובבים את השכונה", כלשון הודעת מנהל התכנון , כך שלצד פיתוח העיר נתניה היא כוללת 415 יחידות דיור ליישובים צוקי ים (170 יח"ד),חבצלת השרון (149 יח"ד) ושושנת העמקים (106) יח"ד. זאת ועוד: במסגרת התוכנית נקבע כי השטחים הפתוחים הסמוכים למושב אביחיל יהפכו לגן לאומי, וכי תוקם "רצועה ירוקה" של שטחים פתוחים שתחבר בין הגן הלאומי החדש לבין חוף הים. כמו כן, בוטלה כאמור התוכנית להקמת בתים צמודי קרקע בחוף נעורים – תוכנית שעוררה את זעמם של רבים, ואשר טרם פותחה. 

בניינים בני 9 קומות ומגדלים בני 22 קומות

ממנהל התכנון נמסר כי במסגרת התוכנית להקמת "מתחם חבצלת" יוקמו 2,800 יחידות דיור, במבנים של כ-9 קומות ובמבנים של 22-15 קומות, וכן 500 יחידות לדיור מוגן. מתוך כלל יחידות הדיור, 560 יוקצו עבור דירות קטנות. התוכנית נערכה על ידי משרד מילוסלבסקי אדריכלים .

"במתחם ניתן דגש על יצירת מרחב עירוני פעיל המתבסס על עירוב שימושים בתמהיל מגורים מגוון ורשת רחובות צפופה", נכתב בהודעה המבשרת על החלטת הוותמ"ל. בהיבט התחבורתי כוללת התוכנית את שדרוג מחלף חבצלת בכביש החוף (כביש מס' 2),לצד הקמת נתיב תחבורה ציבורית לאורך הכביש הראשי, במטרה לתת מענה להיקף הפיתוח הצפוי בצפון העיר.

יו"ר הוותמ"ל וסגן הממונה על התקציבים באוצר, אריאל יוצר, ציין: "הוועדה אישרה להפקדה תוכנית משותפת לעיר נתניה והמועצה האזורית עמק חפר, תוכנית אשר תספק פתרון מיטבי לצורכי הפיתוח של נתניה, לצד השמירה על השטחים הפתוחים במרחב. לאחר תיאום מאומץ עם הרשויות המקומיות הצליחה הוועדה להביא לאיזון של הצרכים השונים. בזכות הישג זה יקום מתחם מגורים איכותי וחשוב לעיר נתניה, אשר מגדיל את היצע יחידות הדיור במרכז הארץ, לצד שמירת מרחב השטחים הפתוחים". 

מנהל אגף תכנון ופרויקטים ברמ"י, רפי אלמליח ציין כי "התוכנית היא פרי תכנון ותיאום מורכב שארך זמן רב. מדובר בחטיבת קרקע נרחבת החוברת למרקם העירוני ותאפשר היקף משמעותי של יחידות דיור לצד מבני ציבור ושטחי פנאי. התוכנית מוסיפה חיבור תנועתי אשר ישרת את המתחם ואת העיר כולה, תוך התחשבות בערכי הסביבה כנדרש - ויותר מכך".
 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
כתבות נוספות שיעניינו אותך
  • © כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ישראל - סקאלה ד.מ בע"מ Scala Group D.M
search