מה קורה לבתי היוקרה בארה"ב? צניחה של 16% במכירות מתחילת 2019

הירידה במכירות ברבעון הראשון של השנה - החדה ביותר מזה עשור • המחיר הממוצע בשוק ירד ב-1.6% והיצע בתי היוקרה ב-14% - מגמה אשר נמשכת כבר שנה שלמה

שיתוף הכתבה
בית יוקרה בארה"ב בית יוקרה בארה"ב

נתונים שליליים במיוחד בשוק בתי היוקרה בארה"ב בחלקה הראשון של שנת 2019: על פי הנתונים, ירד היקף המכירות של בתי יוקרה באמריקה ב-16% ברבעון הראשון של השנה – הירידה החדה ביותר מאז 2010. מחירי בתי היוקרה ירדו בממוצע ברבעון הראשון ב-1.6%, לסכום של 1.55 מיליון דולר, זאת בעד הבתים שאינם בתי יוקרה דווקא נהנו מעלייה – המחיר הממוצע ברבעון הראשון בסקטור זה היה 300 אלף דולר, עלייה של 2.7%.

אחד ההסברים – או הסממנים – לירידה בהיקפי המכירות בשוק בתי היוקרה משתקף בהיצע הקיים בשוק בארה"ב: ברבעון הראשון עלה היצע בתי היוקרה ב-14%, וזאת בהמשך לשלושת הרבעונים האחרונים של 2018, שגם בהם חלה עלייה מבחינה זו.

אחת הסיבות לירידה המשמעותית, כך טוענים מומחים רבים, היא החלטתו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לבטל הקלות מס שונות – שאמורות, לטענתו, להיטיב עם רוב העם, אך פוגעות בעשירים. בשל כך ניתן לראות כי במדינות מסוימות ובאזורים מסוימים, שבהם מושת מס הכנסה פדרלי אישי, הירידה בהיקפי המכירות של בתי יוקרה הייתה משמעותית יותר. כך למשל, בבוסטון חלה ירידה של 22.4% ברבעון הראשון, ובקליפורניה ב-21.8%. גם במיאמי חלה ירידה משמעותית, של 19.3%, אך מאחר שפלורידה נחשבת מעין 'מקום מפלט' לעשירים לאחר השינויים במדיניות המס אמריקאית, במקרה זה הירידה היא ככל הנראה מסיבה פשוטה יותר: היצע בתי היוקרה במיאמי גדול מאוד, וגדל משמעותית בשנים החולפות.

ישנם גם מקומות בארה"ב שבהם חלה דווקא עלייה משמעותית בהיקפי המכירות של בתי יוקרה – כדוגמת עיר הבירה של איידהו, בויסי, שם עלה היקף המכירות ב-24%. הסיבה לכך, לפי מומחים שונים, היא עליית מחירים משמעותית בערים גדולות סמוכות כמו דנוור, סיאטל ומפרץ סן פרנסיסקו.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דירות יוקרהנדל"ן בחו"לדונלד טראמפ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...