"תחום ההתחדשות העירונית טרף את כל הקלפים במקצועיות הנדרשת"

עו"ד אדם צסוואן ממשרד עורכי הדין גינדי-כספי: "התחדשות עירונית היא 'הסטארט-אפ' של ענף הנדל"ן, והיא דורשת את הביצועים הטובים ביותר מהאנשים הטובים ביותר"

שיתוף הכתבה
התחדשות עירונית התחדשות עירונית

*** הכתבה בשיתוף משרד עורכי הדין גינדי-כספי ***

תחום הנדל"ן בכלל, ותחום ההתחדשות העירונית בפרט, הינם מורכבים במיוחד. מערך היחסים המורכב בין הרשויות, היזם ובעלי הזכויות מחייב דיוק, מקצועיות, ניסיון מעשי והיכרות מעמיקה של החוקים והתקנות שבמסגרתם ניתן להקים פרויקטים בישראל. 

לפיכך, ליזם שפועל בתחום ומבקש לבנות פרויקטי נדל"ן, מומלץ להיעזר באנשי המקצוע הטובים ביותר שיסייעו לו לקדם את הפרויקט בצורה המיטבית, תוך מקסום רווחים וצמצום עלויות.

בשנים האחרונות תחום ההתחדשות העירונית מתפתח ותופס חלק גדל והולך מענף הנדל"ן המקומי – בעידוד הממשלה. בכירים בשוק הנדל"ן ובין מקבלי ההחלטות, מבינים, כי עקב חוסר בקרקעות פנויות בישראל ובאזורי הביקוש בפרט, התחדשות עירונית היא אחת הדרכים הטובות להגדיל היצע המגורים ושימושים אחרים מתאימים.

כיום, מרבית יזמי הנדל"ן המובילים בישראל לוקחים חלק בהתחדשות עירונית וזאת גם נוכח רווח פוטנציאלי צפוי אל מול השקעה יחסית נמוכה. נציין, כי מדובר בתחום די "צעיר" שבו יש הרבה מה לשפר לרבות בנושאי קיצור לוחות הזמנים ושיפור הוודאות. יזם שיידע לנווט בים הבירוקרטיה ובנחלי החוקים והתקנות, יצליח לקדם את הפרויקטים שלו בצורה היעילה ביותר, המהירה ביותר ואף הרווחית ביותר.

לדברי עו"ד אדם צסוואן, שותף במשרד עורכי הדין גינדי-כספי שמייצג ומלווה יזמים ובעלי דירות בפרויקטי התחדשות עירונית , "תחום ההתחדשות העירונית טרף את כל הקלפים בכל הנוגע לידע ולמקצועיות הנדרשים - זה ממש 'הסטארט-אפ' של ענף הנדל"ן, והוא דורש את הביצועים הטובים ביותר מהאנשים הטובים ביותר".

משרד גינדי-כספי הוא משרד עוה"ד הגדול בישראל לנדל"ן, המייצג חברות נדל"ן מובילות, יזמים וגם בעלי דירות. המשרד מטפל במקביל בלמעלה מעשרה פרויקטי פינוי-בינוי מאושרים או שקרובים לאישור. עד עת זו הוביל המשרד כ-5,000 יחידות דיור לאישור, כאשר חלקן כבר מצוי בבנייה. המשרד מונה למעלה מ-45  עורכי דין ומשפטנים אשר עוסקים בנדל"ן ובתכנון ובנייה, על כל תחומי המשנה הנכללים בהם.

לדברי עו"ד צסוואן, "ייצוג לקוח בהתחדשות עירונית כרוך בהרבה מעבר לעריכת חוזים – בפועל, אנו היועצים שלהם בכלל התחומים, החל מהעסקיים, התכנוניים, המיסויים, החברתיים ועוד. עורך דין שמחזיק בניסיון ובידע הרלוונטיים ממלא חלק חשוב ומשמעותי בייזום פרויקט נדל"ן ותפקודיו שווים הרבה זמן וכסף ללקוח".

"לגודל ולכמות כוח האדם יש אפקט"

כאמור, תחום ההתחדשות העירונית הוא תחום מורכב ביותר וכולל שלבים רבים וסבוכים, וכן גורמים רבים ושונים שיש להתנהל מולם - מתחילת קידום הפרויקט, דרך המשא-ומתן עם בעלי הדירות, חתימת החוזה, אישור התב"ע מול ועדות התכנון השונות, קבלת היתרי הבנייה, ועד לבניית הפרויקט ומסירת הדירות, ולאחריות במסגרת חוק המכר אחריה. 

בכל שלב ושלב כאלה, מומלץ ליזם נדל"ן וכן לבעלי הדירות להיעזר בשירותיו של עורך דין ראוי שיסייע להם לפעול מול אותם גורמים ביעילות ובמהירות. עו"ד צסוואן אומר, כי "מדובר בתחום שמשלב את את כל תחומי המשפט והעסקים: מסחר, מיסוי, תכנון, מוניציפלי, ועוד – ומשרד עורכי דין שמייצג יזמים ובעלי דירות חייב להחזיק בידע ובניסיון נרחבים בכל אחד מתחומי המשפט האלה כדי לשמור על האינטרסים של הלקוח שלו ולהביא לפרויקטים מוצלחים. משרדנו רואה לנגד עיניו ליווי כלל ההליכים ומעורבות שלמה ומלאה בדרך, בתכנון, במתווה הכלכלי ובכלל".  

עוד מוסיף עו"ד צסוואן, כי "עורך דין שפעיל בתחום ההתחדשות העירונית, יודע איך חושב היזם, מה חשוב לו, על מה הוא לא יוותר ועל מה אפשר לדבר מכיר את תהליך קבלת ההחלטות ומה עומד מאחוריו. כאשר מדובר במשרד כמו שלנו המכיר היטב את כלל האינטרסים, יודע עורך הדין גם, מה חשוב לבעלי הדירות, על מה הם חייבים לשים לב ולהילחם מול היזם ומה אפשר להשיג במשא ומתן מולו. בנוסף, עורך דין שליווה פרויקטים מתחילתם ועד סופם יודע לייעץ ללקוח כיצד לפעול בשיתוף פעולה יעיל עם הרשויות השונות, גופי המימון ויתר הגורמים המעורבים בפרויקטים, כדי להביא לביצוע נכון, מהיר ויעיל של התהליכים הנדרשים בפרויקטים של התחדשות עירונית ".

בגינדי-כספי מציינים, כי במשרד ישנן מחלקות שונות שמעסיקות עורכי דין הבקיאים ושולטים לעומק בכלל הנושאים המשפטיים הנדרשים בענף הנדל"ן בכלל ובתחום ההתחדשות עירונית בפרט: "לגודל ולכמות כוח האדם יש אפקט. כשמעורבים בתהליך גם בעלי דירות מפלחי אוכלוסיה שונים כמו קשישים, מיעוטים, וכדומה, שדורשים טיפול ויחס אישי ורגיש תוך הסתכלות חברתית; כאשר מנגד מעורב יזם שמשקיע את מיטב כספו ומרצו על הפרויקט, חייב להיות משרד עורכי דין שמסוגל לתת טיפול משפטי מקצועי מאין כמוהו, ולספק מענה לכל הסוגיות האלה בעת ובעונה אחת", מציין עו"ד צסוואן.

כפי הנראה, תחום ההתחדשות העירונית ימשיך ויתפתח באופן משמעותי ויתפוס מקום של כבוד בעולם הנדל"ן הישראלי. בתקווה שהשינויים הרגולטוריים שבפתח יובילו לשיפור של ממש ביכולת ליישם פרויקטי התחדשות עירונית בדרך מיטבית. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גינדי כספי ושות‘התחדשות עירוניתעו"ד אדם צסוואןענף הנדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...