מנהלי הגוש הגדול לרוה"מ: "כבד את החלטת העליון לפינוי שדה דב"

בעוד מועד הפינוי של שדה התעופה הולך ומתקרב והלחצים לדחותו מתגברים, מפצירים מנהלי קרקעות הגוש הגדול בראש הממשלה: "הכרז שהפעילות בשדה תיפסק ב-1.7"

שיתוף הכתבה
מנהלי הגוש הגדול לרוה"ממנהלי הגוש הגדול לרוה"מ

הסיפור שאינו נגמר, גרסת שדה דב: באחרונה נשמעו קולות רבים הקוראים לביטול התוכנית לפינוי השדה עד למציאת חלופות ראויות – עד כדי פתיחה בשביתת מחאה מצד עיריית אילת (לכתבה מורחבת בנושא לחצו כאן); למרות זאת, החליטה בתחילת השבוע הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב לקדם את התוכנית. כעת נשמעים קולות מזווית נוספת – זו של בעלי הקרקעות שעליהן נמצא בין היתר גם שדה התעופה.

במכתב ששלחו הבוקר (ב') לראש הממשלה בנימין נתניהו המנהלים הממונים מטעם בית המשפט על ניהול הקרקעות המדוברות – אזור שנקרא גם "הגוש הגדול" או חלקה 204 בגוש 6896 – הם מפצירים בו ובממשלה לכבד את פסקי הדין שניתנו בנושא, כולל פסק הדין מטעם בית המשפט העליון, אשר הורה על הפסקת הפעילות בשדה דב ב-1.7, כלומר בעוד כחודשיים.

"מהודעות וידיעות המתפרסמות בתקשורת אנו למדים על מערכת של לחצים כבדים המופעלים על ידי גורמים אינטרסנטיים שונים (ביניהם ראשי הערים תל אביב ואילת וחברי כנסת)", כך פותחים מנהלי הגוש את המכתב לנתניהו, "במטרה לסכל ולמנוע את הפסקת הטיסות משדה דב כפי שנקבע בשורה של החלטות שיפוטיות חלוטות ובחוק מפורש של הכנסת. הלחצים המופעלים מטרתם, כך פורסם, לעגן בהסכמים קואליציוניים שעליהם שוקדים עתה העוסקים במלאכה, את השארת שדה דב על כנו ועל מכונו".

המנהלים הגדירו את הפנייה כבעלת דחיפות רבה, "על מנת למנוע תקלה ושגגה חמורים הנוגעים לפינוי שדה דב". בין היתר הם כותבים במכתב כי "מדובר בקרקע פרטית, שבכל הכבוד אין לאף גורם רשות לעשות בה שימוש ללא הסכמת המנהלים - שניתנה לפנים משורת הדין ובעקבות פניית שופטי בג"צ, לדחיית הפסקת הטיסות (שהייתה אמורה להתבצע עד 30.6.2016) עד ל-30.4.2017 בלבד!"

נוכח לוח הזמנים הקצר העומד בפני כל מקבלי ההחלטות, מבקשים המנהלים את תשומת ליבו של ראש הממשלה ואת התערבותו הדחופה "במתן הנחייה מתאימה לכל גורמי השלטון ולכל העוסקים במלאכת הרכבת הממשלה, לכבד את החלטות ביהמ"ש העליון ואת החוק המיוחד שחוקקה הכנסת – בניגוד מפורש להחלטת ביהמ"ש העליון - ואשר עולה ממנו כי הפעילות התעופתית בשדה דב תיפסק ב-1.7.2019". 
עוד מבקשים המנהלים מראש הממשלה כי יודיע לאלתר כי מועד הפסקת הטיסות משדה דב עומד בעינו היינו ב-1.7.2019, כפי שנקבע גם במכתבו של שר הביטחון מיום 13.6.2018.

במכתב מציגים המנהלים כמה טענות מרכזיות:

•    אלפי בעלי קרקעות בגוש הסכימו, לטענת המנהלים, להעניק באופן חד צדדי מתנה למדינה - זכויות בנייה בשווי יותר מ-4 מיליארד שקל, ובנוסף ויתרו על דמי שימוש בהפעלת השדה לשנים 2016-2000, שמגיעים לסכום של יותר ממיליארד שקל נוספים.
•    16,000 יחידות הדיור שמתוכננות לקום במתחם שדה דב הן בעלות השפעה ניכרת על שוק הדיור בישראל, לדברי המנהלים, וכוללות אלפי דירות המיועדות לדיור בר השגה ולמחיר למשתכן.
•    המדינה עצמה, מזכירים המנהלים, היא בעלים של קרקע המיועדת להקמת למעלה מ-12,000 יחידות דיור העומדות להיבנות במקום.
•    המדינה הוציאה בפועל סכום של כרבע מיליארד שקל שהושקעו בנמל התעופה בן גוריון, כהיערכות להעברת הפעילות התעופתית משדה דב לנתב"ג – מזכירים עוד המנהלים.
•    למדינה צפויה הכנסה של יותר מ-10 מיליארד שקל, לטענת כותבי המכתב, המיועדים למימון העברת מחנות צה"ל לדרום.

"ראוי לה למדינה שתנהג ביושר ובהגינות, תקיים את פסקי הדין, את החלטות הממשלה ואת החוק", מסכמים מנהלי הגוש הגדול, "תכבד את קניינם ואת כבודם של אלפי אזרחים בעלי זכויות הבעלות בחלקה, שהעניקו לה, כאמור, מתנה בשווי מוערך של יותר מ-4 מיליארד שקל".

כאמור, סוגיית שדה דב "נמתחת" זה שנים רבות ולאחרונה עלתה שוב לכותרות ביתר שאת, והשאלה הנשאלת בפי רבים היא מי חזק יותר – הממשלה, או "מדינת תל אביב". גם עו"ד יפעת בן-אריה, מומחית למקרקעין ונדל"ן ממשרד עורכי הדין צבי שוב נדרשה לסוגיה זו. 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןדיור בר-השגהעיריית אילתמתחם שדה דבהגוש הגדולבעלי קרקעות בגוש הגדולהוועדה המחוזית לתכנון בנייה תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...