אחים דוניץ רוכשת חברת בת של גינדי השקעות תמורת 55 מיליון שקל

לחברה, הפועלת בתחום ההתחדשות העירונית, זכויות לבניית כ-1,000 דירות ברמת השרון ובגבעתיים, וזכויות בחניון בת"א • מחזיקה בנכסים בשווי 16.8 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
נסים אחיעזרא, מנכ"ל חברת הנדל"ן אחים דוניץנסים אחיעזרא, מנכ"ל חברת הנדל"ן אחים דוניץ

חברת אחים דוניץ הודיעה באחרונה כי רכשה חברת בת של חברת גינדי השקעות, תמורת 55 מיליון שקל. אחים דוניץ ביצעו את הרכישה במטרה להרחיב את פעילותם בתחום ההתחדשות העירונית, שכן החברה שרכשו פועלת שנים מספר בתחום ההתחדשות העירונית.

מפרטי העסקה עולה כי לחברה שנרכשה על ידי אחים דוניץ זכויות לבניית כ-1,000 דירות בפרויקטים לפינוי-בינוי ברמת השרון ובגבעתיים, וכן 25% ממניות חברה המחזיקה בחניון בתל אביב. הפרויקט ברמת השרון, אם יצא לפועל (שם מחזיקה החברה הבת ב-75% מההון המונפק של החברה המבצעת), יכלול 435 יחידות דיור, מתוכן 327 יחידות דיור חדשות; הפרויקט בבת ים, אם יצא לפועל, יכלול 500 דירות, לכל הפחות, מתוכן כ-330 דירות חדשות.

אחים דוניץ מעדכנת כי לפרויקטים של החברה הנרכשת יש תב"ע מאושרת וחתימות מצד יותר מ-80% מהדיירים. על פי דו"חות 2018 שהגישה החברה הבת, היא מחזיקה בנכסים שווי של כ-16.8 מיליון שקל, וסך ההתחייבויות שלה עומד על כ-84 מיליון שקל. בשנת 2017 עמדו הפסדי החברה על כ-14 מיליון שקל, וב-2018 על 9.8 מיליון שקל. מחברת אחים דוניץ נמסר כי "ההפסדים בשנים אלו נובעים בעיקר מהוצאות מימון".

יש לציין כי בהסכם הרכישה נקבע שאם חברת אחים דוניץ לא תממש את אופציית החניון, היא תשלם עוד עשרה מיליון שקל לגינדי השקעות. בהודעת החברה הרוכשת לרשות לניירות ערך נכתב כי הרכישה תמומן באמצעות הלוואת בעלים לחברה הנרכשת, שתשמש לפירעון הלוואה קיימת שנטלו גינדי השקעות והחברה הנרכשת מגוף מוסדי. 

נסים אחיעזרא, מנכ"ל אחים דוניץ , מציין: "שני הפרויקטים הללו מייצגים את מדיניות החברה - לבנות באזורי ביקוש, והניסיון הרב שלנו בהתחדשות עירונית יאפשר לנו לעשות זאת על הצד הטוב היותר. הפרויקטים ממוקמים באזורים טובים בערים שלהן, ושניהם כבר עברו את השלבים הבירוקרטיים המשמעותיים של חתימות ואישור תב"ע , שמעכבים פרויקטים לשנים רבות, דבר שאנו מאמינים שיאפשר להוציא את אלו לדרך בקרוב".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתגינדי השקעותאחים דוניץניסים אחיעזראזכויות בנייהתב"ע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...