המועצה הארצית מבטלת מגבלות סביבתיות על מנת לאפשר קידום תעסוקה ותיירות ביישובי העוטף

בישיבתה היום (ג') החליטה המועצה בראשות יו"ר מטה התכנון נתן אלנתן לקדם תיקון לתוכנית המתאר הארצית, במסגרתו ביישובים כפריים בטווח של 7 ק"מ מהגדר יבוטל התנאי שמאפשר לתכנן פיתוח רק "בצמידות דופן" לאזורים שבהם כבר אושר פיתוח. השינוי יאפשר לקדם תוכניות למתחמי תעסוקה בנחל עוז ואור הנר

שיתוף הכתבה
רפי אלמליח ונתן אלנתן (אביגיל מתתוב, לע"מ)רפי אלמליח ונתן אלנתן (אביגיל מתתוב, לע"מ)

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה היום (ג') לקדם תיקון בתוכנית המתאר הארצית 35 ( תמ"א 35 ), לעידוד ולהקמת מתחמי תעסוקה ותיירות באזור עוטף עזה (חבל התקומה), בשטח המצוי בטווח של עד 7 קילומטרים מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה. על פי התיקון שהחליטה המועצה בראשותו של נתן אלנתן לקדם, ניתן יהיה לתכנן שטחים נוספים לפיתוח עבור תעסוקה, מלונאות או שירותי תיירות, גם אם אינם צמודי דופן למתחם אשר כבר מיועד לפיתוח לפי תוכניות קודמות.

כיום קובעת תמ"א 35 כי "תכנית מתאר מחוזית לתוספת שטח לפיתוח, תופקד רק אם תוספת השטח לפיתוח היא צמודת דופן לשטח באותו מרקם המיועד לפיתוח בתכנית מתאר מחוזית תקפה או בתכנית מתאר מחוזית כוללת מופקדת".

בהחלטת המועצה הארצית, נכתב כי "עקב התקופה החריגה בה אנו מצויים, קם צורך בחיזוק כלכלי של הרשויות המקומיות המצויות באזור העימות הדרומי, בין היתר באמצעות אזורי תעסוקה ותעשייה, אכסון מלונאי ושירותי תיירות.  לאור הצורך האמור ובהתחשב בין היתר במגבלות ביטחוניות החלות במרחב, מוצע לאפשר בתנאים תוספת שטח לפיתוח המיועדת לצרכים אלה, אף לא בצמידות דופן לשטח המיועד לפיתוח, זאת כהוראת שעה, לתקופה של חמש שנים מיום אישור השינוי".

עוד לפי ההצעה, "שינוי זה יחול רק בתחום המרקם הכפרי המצוי באזור העימות הדרומי... אליו יכוון פיתוח של יישובים כפריים ומיוחדים, לרבות שטחי תעסוקה ושטחים לתיירות ובלבד שלא יפגע אופיו הכפרי-חקלאי הכולל ויישמר, ככל האפשר רצף שטחים פתוחים וחקלאיים".

"עוגן כלכלי שיאפשר המשך קיומם שיקומם וחיזוקם של הקיבוצים"

בעקבות אישור ההחלטה, מסר מינהל התכנון כי כבר כיום נמצאות על שולחן הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה של מחוז הדרום שתי תוכניות להקמת מתחמי תעסוקה שייתנו מענה לקיבוצים נחל עוז ואור הנר, שלא ניתן היה לאשר אותם לאור המגבלות הקודמות. "עם אישור התיקון, תוכניות אלה יוכלו לצאת לדרך, ולהוות עוגן כלכלי שיאפשר את המשך קיומם שיקומם וחיזוקם של קיבוצים אלה", נמסר.

עוד נאמר כי "השינוי יאפשר למוסד התכנון בעת אישור תוכניות לתעסוקה ותיירות באזור העימות הדרומי, גמישות לתוספת שטח לפיתוח שלא בצמידות דופן בתחום מרקם כפרי, וזאת לטובת חיזוק כלכלי של הרשויות המקומיות שספגו פגיעה באירועי השבעה באוקטובר, תוך שימת דגש על משיכת אוכלוסייה לאזור בין היתר באמצעות אזורי תעסוקה ותעשייה, אכסון מלונאי ושירותי תיירות".

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, נתן אלנתן, אמר כי "מטה התכנון הלאומי פועל ללא לאות כדי לשחרר חסמים  וביורוקרטיה בתחום התכנון והבנייה בוודאי בעת הזאת, ומסתכל קדימה אל העתיד. ההחלטה שהתקבלה תחזק כלכלית את הרשויות בעוטף ישראל ותעודד אוכלוסייה חדשה לאזור. כל אלה יחזקו וישקמו חבל ארץ זה שספג פגיעה קשה בשבעה באוקטובר".

מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח מסר כי "מינהל התכנון פועל בהתאם להחלטת הממשלה לתכנון חבל תקומה, כדי לתת מענה לשילוש היקף האוכלוסייה אשר מתגוררת בו, לרבות בהיבטי תעסוקה, תשתיות, חקלאות ותיירות, שיקומו והפיכתו לחבל משגשג. ההחלטה שהתקבלה היום היא צעד נוסף שתבטיח זאת".

 

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהרפי אלמליחנתן אלנתן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...