אלי גרונר: "יומרני לחשוב שאפשר להמציא מנגנון למחירי הנדל"ן"

מנכ"ל משרד רוה"מ לשעבר ביקר את מדיניות הממשלה והאוצר בתחום הנדל"ן, בוועידת DLA PIPER לנדל"ן • "מקווה שהממשלה הבאה תעודד השקעות ומשקיעים בינלאומיים"

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

אלי גרונר, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוצא נגד מדיניות הממשלה ומשרד האוצר בנוגע לענף הנדל"ן. במהלך ועידת הנדל"ן הגלובלי השביעית של פירמת DLA PIPER שנערכה אתמול (ד') אמר גרונר: "הניסיון של האוצר לומר לשוק החופשי מה יהיה המחיר הסופי של דירה הביא להורדת סטנדרט הבנייה. זו יומרנות שמובילה מדינאים לחשוב שאפשר להמציא מנגנון מחירים. אף מדינה בעולם לא עשתה יותר מישראל כדי להוריד חסמי רגולציה, אך תחום הנדל"ן, אשר נמצא כיום בשליטת האוצר, אינו נהנה מאותה הורדת חסמים. ועדות התכנון, הרשויות המקומיות והגופים האמונים על מדיניות המקרקעין אינם עובדים בתיאום, וכל אחד מתנהל בקצב שלו".

גרונר שימש כמנכ"ל משרד ראש הממשלה בשנים 2018-2015. באחרונה הוא מונה לעמוד בראש השלוחה הישראלית של KDT (ר"ת Koch Disruptive Technologies) - זרוע ההון סיכון של חברת קוך תעשיות (Koch Industries) האמריקאית. הדברים שנשא בוועידת DLA PIPER מהווים למעשה את התבטאותו הראשונה מאז מונה לתפקיד.

עוד אמר גרונר בוועידה: "אני מראה לאחים קוך טכנולוגיות ישראליות, לא רק בתחום הסייבר, והם נדהמים. יזמים שמנסים לנצל שדה אלקטרומגנטי, כאלו שיכולים לזרז קצב גידול והנבטה של זרעים. אם רוצים לנחש לאן העולם יתקדם צריך להמציא – ויזמים ישראלים ממציאים כיום את העתיד. אין לי ספק שזה יגיע גם לנדל"ן".

גרונר התייחס גם לצעדים שצריכה לבצע לטעמו הממשלה הבאה: "בחודשים האחרונים, במסגרת תפקידי החדש, ראיתי המון הזדמנויות ליזמים שרוצים להתפתח לשווקים אחרים. נחשפתי למגוון טכנולוגיות חדשות. אני תקווה שהממשלה הבאה תעודד השקעות ומשקיעים בינלאומיים, ותמשיך לעודד שוק חופשי. כך נבטיח שהשוק העולמי יימשך אלינו לא רק בגלל החופים וחיי הלילה, אלא גם בגלל הזדמנויות לרווח ועסקים". 

ועידת DLA PIPER לנדל"ן, שהתקיימה אתמול במלון רויאל ביץ' בתל אביב, היא השביעית במספר בישראל. לפירמה נציגויות ביותר מ-30 מדינות ברחבי העולם – באמריקה, באירופה, באפריקה ובאסיה – כולל נציגויות במזרח התיכון ובישראל.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד האוצרDLA PIPERאלי גרונרKDT
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...