תמורת 145 מיליון שקל: שיכון ובינוי מוכרת 40% מהחברה שבונה ומפעילה את מעונות אונ' ת"א

שיכון ובינוי חתמה על הסכם עקרונות לא מחייב למכירת 40% מהזיכיון בחברה בת שלה - שבונה ומפעילה מעונות סטודנטים במתחמים איינשטיין וברושים, בהיקף אלפי מיטות. החברה חתומה חתומה על הסכמי BOT מול האוניברסיטה, לפיהם כעבור 24 שנה מהאכלוס יעברו המתחמים לידיה

שיתוף הכתבה
מנכ"ל שיכון ובינוי, תמיר כהן (רועי טפר)מנכ"ל שיכון ובינוי, תמיר כהן (רועי טפר)

שיכון ובינוי חתמה היום (א') הסכם עקרונות לא מחייב למכירת 40% מהזיכיון בשותפות "שיכון ובינוי נדל"ן – מעונות סטודנטים ת"א", שבונה ומפעילה מעונות סטודנטים במתחמים איינשטיין וברושים באוניברסיטת ת"א, וזאת תמורת כ-145 מיליון שקל.

לפי הסכם העקרונות הרוכש, שזהותו לא ידועה, ירכוש 40% מהשותפות המוגבלת "שיכון בינוי נדל"ן-מעונות סטודנטים תל אביב", העוסקת בתפעול וניהול מתחמי מעונות הסטודנטים ושטחים נלווים באוניברסיטת תל אביב . בכפוף להשלמת העסקה, החברה צפויה לרשום בדוחותיה הכספיים לשנת 2024 רווח של כ-140 מיליון שקל, הנובע ברובו משערוך יתרת ההשקעה שנשארת בידי החברה (60%).

הסכם הזיכיון שמכוחו בנתה דיכון ובינוי את המעונות נחתם ביולי 2008 עם אוניברסיטת תל אביב, לצורך תכנון, שיפוץ, בנייה, תפעול וניהול של מתחמי מעונות סטודנטים. ההסכם היה בשיטת BOT (בנה-הפעל-העבר) לתקופה של 24 שנים ו-6 חודשים, לשיפוץ 237 דירות במתחם הקיים, מתחם "איינשטיין", וכן לבניית מתחם חדש, מתחם "ברושים", הכולל כ-1,670 דירות, שטחים המיועדים למסחר וכיתות לימוד. בספטמבר 2008 קיבל הזכיין את מעונות הסטודנטים לתפעולו השוטף. 

במסגרת ההסכם נקבע כי החברה תקבל את ההכנסות הנובעות מהדירות שבהן יתגוררו הסטודנטים לתקופה של 24 שנים וחצי מתום ההקמה וכן תהיה זכאית להכנסות משטחים מסחריים. במסגרת ההסכם ניתנה לחברה, על ידי האוניברסיטה, רשת ביטחון להבטחת קבלת 50% מההכנסות החזויות על פי התוכנית העסקית, בכפוף להתקיימותם של מספר תנאים. אך נכון לדצמבר 23 לאור ההכנסות בפועל מהפרויקט החברה לא נדרשת לרשת זו. 

בחודש דצמבר 2018 נחתמה תוספת עם אוניברסיטת תל אביב, אשר כללה תכנון ובניית שלושה בניינים נוספים שיכללו כ-532 מיטות, מתחם "ברושים שלב ג'". כמו כן נקבע במסגרת התוספת להסכם, כי תקופות ההרשאה ביחס לבניינים הקיימים וביחס לבניינים הנוספים הן במתחם איינשטיין והן במתחם ברושים יסתיימו עד ספטמבר.2043 ועודכנו דמי ההרשאה.

בחודש יוני 2023 נחתמה תוספת נוספת להסכם עם אוניברסיטת תל אביב. התוספת להסכם כוללת תכנון ובניית בניין נוסף במתחם ברושים הכולל 10 קומות באגף המערבי ו-5 קומות באגף המזרחי שיכללו כ-479 מיטות. את המעונות בונה סולל בונה , חברה בת של הקבוצה. בנוסף במרץ דיווחה שיכון ובינוי על קיום מו"מ עם שלושה גופים מוסדיים, למכירת 50% מזכויותיה בשותף המוגבל ובשותף הכללי, בפרויקטים בנגב ובסמוך לרמלה שמבוצעים עבור משרד הביטחון — בעבור 200 מיליון שקל. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינוימעונות סטודנטיםאוניברסיטת תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...