אושרו תקנות המחייבות תשתית לעמדות טעינה לרכב חשמלי בכל מבנה חדש

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תקנות שיחייבו הכנת תשתית לעמדות טעינה לרכב חשמלי בבניינים חדשים שאינם למגורים הכוללים מעל 30 מקומות חניה. כעת התקנות יתפרסמו להערות הציבור ולאחר מכן לחתימת שר הפנים. בין המטרות: פיזור שעות הטעינה והסטת ביקושים לשעות היום, וטעינת רכב לאלו שאין להם אפשרות להטעין בביתם

שיתוף הכתבה
עמדת טעינה לרכב חשמלי (שאטרסטוק) עמדת טעינה לרכב חשמלי (שאטרסטוק)

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות נתן אלנתן, אישרה אתמול (ג'), תקנות שיחייבו הכנת תשתית לעמדות טעינה לרכב חשמלי בבניינים חדשים שאינם למגורים הכוללים מעל 30 מקומות חניה. התקנות קודמו על ידי מינהל התכנון , בשיתוף עם משרד האנרגיה, משרד הכלכלה, משרד הבינוי והשיכון . כעת, התקנות יעברו לפרסום להערות הציבור ולאחר מכן לחתימת שר הפנים. ההחלטה התקבלה בהמשך לתקנה 7א אשר עוסקת בהכנות הנדרשות במבני מגורים, ואשר נכנסה לתוקף בחודש מרץ 2023. 

המטרות העיקריות של התוכנית, כהכנה לכניסתו של הרכב החשמלי לארץ, הן פיזור שעות הטעינה והסטת ביקושים לשעות היום -  שימושים שאינם למגורים מאופיינים יותר בשעות הבקר; טעינת רכב חשמלי למשתמשים שאין באפשרותם לטעון בביתם או בסמיכות אליו (כ-40% מהנהגים על פי נתוני משרד האנרגיה והתשתיות); הקמת התשתית לאחר גמר הקמת הבניין עלולה להיות יקרה יותר, ובמקרים מסוימים קשה או בלתי אפשרית לביצוע.

התקנה מגדירה את ההכנות המבניות הנדרשות לצורך הבטחת תשתית לטעינת רכבים חשמליים, בהתאם להספק החשמל הנדרש בהתייחס לסוג השימוש ולמספר מקומות החניה. התקנות מפרטות את סוגי ההכנות המבניות הנדרשות במצבים שונים, תוך התייחסות למצבים שבהם יש צורך בהקמת חדר שנאים או בהגדלת חדר שנאים קיים; יש צורך בהקמת לוח חשמל; או יש צורך במובל (צינור להעברת כבלי חשמל) לאזור חניה שאינה מקורה. המצב ייקבע בהתאם להספק החשמל הנדרש ובהתייעצות עם יועץ חשמל.   

כדי לאפשר תקופת היערכות מתאימה, הוחלט כי תקנות אלה יחולו על בניינים שהבקשה להיתר לבנייתם תוגש חצי שנה לאחר פרסום התקנות.   

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, נתן אלנתן: "כחלק מההיערכות של מדינת ישראל להגדלת מספר הרכבים החשמליים שיגיעו לארץ, אישרנו תקנות  שיסדירו עמדות טעינה של רכבים חשמליים בכל מבנה חדש שייבנה בין אם למגורים ובין אם לשימושים אחרים. התקנות יקלו על התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי בכל בניין שייבנה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהמועצה הארצית לתכנון ובנייהרכב חשמליאנרגיה ירוקה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...