קבוצת חנן מור תסיים את השנה עם הפסד של 840 מיליון שקל

פרסום הדוח השנתי של הקבוצה נדחה בשבוע ל-7 באפריל, אז יפורסמו גם דוחותיה המתוקנים ל-2022 ולרבעוני 2023, לדרישת הרשות לניירות ערך. בימים אלה מנהלת הקבוצה מגעים עם י.ח דמרי ועם קנדה ישראל למכירת קרקעותיה בשדה דב בלמעלה ממיליארד שקלים

שיתוף הכתבה
חנן מור ודודו זבידה (אייל טואג, תומר לוי)חנן מור ודודו זבידה (אייל טואג, תומר לוי)

קבוצת חנן מור צפויה לרשום הפסד מצטבר בסך של כ-840 מיליון שקל בשנת 2023 וזאת בעקבות הפחתת נכסי הנדל"ן והקרקעות שבבעלותה. זאת לאור מצב החברה ותוכנית ההסדר המתגבשת. את הדוחות המלאים צפויה החברה לפרסם ב-7 באפריל בהתאם לדרישת רשות ניירות  ערך.

כמו כן החברה צפויה לפרסם את התיקונים הנדרשים בדוח השנתי ל-2022 ובדוחות הרבעוניים של שנת 2023 בהתאם לעמדת הרשות לניירות ערך, לאחר פרסום הדוחות הכספיים. ב-18 במרץ דיווחה החברה כי סגל רשות ניירות ערך הודיע לה כי לעמדתו, במועד פרסום הדוח הכספי של הרבעון השני של 2023, שפורסם ב-31 באוגוסט 2023, התקיימו ספקות משמעותיים באשר ליכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה הקיימות והצפויות בעתיד הנראה לעין, ולכן יש להתייחס לכך ולרשום הערת עסק חי. הערת עסק חי נרשמה בדוחות של הרבעוניים העוקבים והדוח השנתי צריך להתייחס לתיקונים אלו.

כזכור, החברה נכנסה בנובמבר האחרון להליך גיבוש הסדר חוב, זאת בין היתר לאחר שלא עמדה בתשלום הריבית הרבעונית של 28 מיליון שקל על הלוואה שנטלה לרכישת שדה דב, ולאחר שבנק לאומי הגיש בקשה לכינוס נכסים הן על שדה דב ועל שתי קרקעות נוספות של החברה – בחיפה וברמת גן.  סך החובות הסתכמו אז ב-2.7 מיליארד שקל. במקביל, צורף מנכ"ל מבנה לשעבר, דודו זבידה, להנהלת הקבוצה כנציג גופי המימון הנושים.

מור האריכה את הבקשה לעיכוב הליכים כמה פעמים ואף הספיקה להגיע להסכמים למכירת קרקעות בחיפה וברמת גן ב-175 מיליון שקל ו-178 מיליון שקל בהתאמה. על הקרקע בשדה דב הציע יגאל דמרי 1.1 מיליארד שקל ועל פי פרסומים ישראל קנדה מציעה 1.2 מיליארד שקל. על פי ההסדר המתוכנן, מור אמור להישאר עם אחזקה של פחות מ-2% מהקבוצה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךדודו זבידהחנן מורקבוצת חנן מור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...