התוכנית להחלפת תמ"א 38 בכפ"ס אושרה להפקדה: פוטנציאל לתוספת של 6,000 יח"ד לעיר

התוכנית ביוזמת הרשות להתחדשות עירונית ועיריית כפר סבא, מאפשרת התחדשות הדרגתית של המרקם הבנוי בעיר במנגנון של חיזוק ותוספות בנייה או במנגנון של הריסה ובנייה מחדש, וזאת כדי לחזק מבנים מפני רעידות אדמה. בכפ"ס כיום 515 מבנים טעוני חיזוק, בהם 5,900 יח"ד

שיתוף הכתבה
עו"ד מיכה גדרון (רועי טפר)עו"ד מיכה גדרון (רועי טפר)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז, בראשות עו''ד מיכה גדרון, אישרה היום (א') להפקדה תוכנית "התחדשות בניינית" בעיר כפר סבא, שמטרתה מיגון וחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה לכל מרחב העיר. התוכנית שצפויה להחליף את הוראות תמ"א 38 כאשר תיכנס לתוקף, צפויה לאפשר תוספת של כ-6,000 יחידות דיור חדשות לעיר.

התוכנית, שביוזמת הרשות להתחדשות עירונית ועיריית כפר סבא, מאפשרת התחדשות הדרגתית של המרקם הבנוי בעיר במנגנון של חיזוק ותוספות בנייה או במנגנון של הריסה ובנייה מחדש. התוכנית מקודמת מכוח סעיף 23 לתמ"א 38, וקובעת את התנאים להתחדשות בניינית בעיר. סעיף 23 מאפשר לרשות המקומית לקבוע לעצמה מה יהיו תנאי ההתחדשות העירונית בשטחה, ובין היתר כמה יח"ד יתווספו, גובה הבנייה וכו'. התוכנית נערכה על ידי משרד גוטמן-אסיף אדריכלים ומתכנני ערים.

התוכנית מקודמת מכוח סעיף 23 לתמ"א 38, המאפשר לרשויות המקומיות לקדם ולאשר תוכניות שקובעות את הכללים למימוש ההתחדשות ברחבי העיר, כך שכל רשות תוכל להגדיר לעצמה את תנאי ההתחדשות העירונית בתחומה, בכלל זה שטחי הבנייה, מספר יחידות דיור, גובה הבנייה ועוד.

כפר סבא (שאטרסטוק)כפר סבא (שאטרסטוק)

בכפר סבא יש כיום 515 מבנים טעוני חיזוק, בהם 5,900 יח"ד. מכוח התוכנית, ניתן יהיה לקדם כ-6,000 יחידות דיור חדשות נוספות. מהתוכנית הוחרגו אזורים בעיר שלא יתחדשו מכוחה, ובכלל זה אזורי תעסוקה, שכונות של צמודי קרקע, שכונות שהוקמו אחרי 1984 ומתחמים המיועדים להתחדשות מתחמית.

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר, אמר היום כי "כפר סבא מצטרפת היום ל-7 ערים שכבר אושרו בהן להפקדה תוכניות עירוניות מחליפות תמ"א 38 , במסגרת המהלך הכולל של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית להחלפת תמ"א 38 הארצית בתוכניות עירוניות. תוכניות אלו מתוכננות בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות ולוקחות בחשבון את הצרכים והמאפיינים הספציפיים של כל עיר ועיר. המהלך נמצא בעיצומו, ואנו צופים שנאשר להפקדה עד סוף השנה תוכניות מחליפות תמ"א 38 גם לערים לוד, קריית ביאליק, חיפה, באר שבע, ראשון לציון, בית שמש ואשקלון. בכך נייצר לערים אלה אופק של התחדשות לשנים ארוכות".

מתכננת מחוז מרכז במנהל התכנון, טלילה הראל, אמרה כי "מדובר בתוכנית משמעותית להתחדשות עירונית בכפר סבא, תוכנית המשפרת את אפשרויות ההתחדשות הבניינית לעומת תמ"א 38 , שהוחלט על ביטולה, על ידי התאמת הוראות הבינוי לאופי העירוני, מתן אפשרות להקצאה של שטחי ציבור, קביעת חזיתות פעילות והקמת מעברים חדשים לטובת שיפור הנגישות עבור הולכי הרגל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תמ"א 38הרשות להתחדשות עירוניתכפר סבאהוועדה המחוזית מרכז
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...