"חוצפה ועזות מצח": מארגני קבוצת רכישה חויבו ב-330 אלף שקל

בפסק בוררות נקבע כי השניים, עובד מזרחי ויוסף חביב, משכו 1.85 מיליון שקל מחשבון הנאמנות מבלי לעדכן את חברי הקבוצה – וישלמו להם את הוצאות הבוררות

שיתוף הכתבה
עו"ד מיזל חובבעו"ד מיזל חובב

עובד מזרחי ויוסף חביב, מארגני קבוצת רכישה לפרויקט ברחוב מקור חיים בירושלים, ישלמו לחברי הקבוצה סכום של 300 אלף שקל כהחזר הוצאות בוררות – כך קבעה הבוררת עו"ד מיזל חובב, בפסק בוררות שהוציאה לאחרונה.

חברי הקבוצה חשדו במשך תקופה ארוכה כי מזרחי וחביב מושכים מקופת חשבון הנאמנות כספים בהיקפים ניכרים, עוד בטרם התחלת הבנייה, אך לא זכו לשיתוף פעולה כאשר ביקשו מהשניים לקבל דו"חות המפרטים את היקף ההוצאות. בעקבות כך תבעו חברי הקבוצה את המארגנים, באמצעות עורכי הדין אביעד שוב וליאור קיל ממשרד שוב ושות' ועו"ד יעקב מטודי, וההליך הגיע לבוררות.
 
הבוררת, עו"ד מיזל חובב, קבעה כי המארגנים - שמשכו כ-1.85 מיליון שקלים מחשבון הנאמנות ושילמו מתוכם רק 1.1 מיליון שקל לדייר מוגן - ישיבו את ההפרש, בסך 750 אלף שקל, לקופת הפרויקט, בתוספת ריביות מיום משיכת הכספים. נוסף על כך היא חייבה את הנתבעים בהוצאות משפט ובשכר טרחת עורכי דין בסך של 300 אלף שקל.

פסק הדין בנוגע להחזרת הכספים אושר בבית המשפט המחוזי בירושלים, אך בשל מחלוקת בנוגע לגובה ההוצאות הוחזר עניין זה לפתחה של הבוררת. זו קבעה כי מארגני הקבוצה ישלמו את ההוצאות שנפסקו - בתוספת של 30,000 שקל בגין ההליך הנוסף.

בפסק הבוררות נכתב: "הנתבעים נקטו בכל דרך שהדעת כלל אינה סובלת כדי שהחשבונות לא יתגלו וכדי שלא יתברר מה עשו בכספי התובעים. חשבתי שמן הראוי לפסוק סכום גבוה מאוד בפסק דין זה, כדי שיהא בו כדי לבטא את ההסתייגות ואת שאט הנפש מחוצפתם ומעזות מצחם של הנתבעים, ומהתעללותם בתובעים - שלא זו בלבד שעינם כלה לראות את הדירות שרכשו לפני שנים רבות, הם עוד נאלצים להוציא הוצאות מרובות כדי שיוחזרו כספים שנועדו לבניית דירותיהם ושנגזלו על ידי הנתבעים מקופת הנאמנות".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת רכישהמשרד שוב ושות' עורכי דיןבית המשפט המחוזי ירושליםאביעד שובעובד מזרחייוסף חביבמיזל חובבליאור קיל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...