עידוד התחדשות, מיגון הרכבת משדרות וסניף דרומי של וינגייט: תקומה תציג לממשלה את התוכנית לשיקום העוטף

לאחר דחייה, מנהלת תקומה תציג בעוד כשבועיים את תוכנית החומש שלה לממשלה. התוכנית שהוצגה בשבוע שעבר, כוללת כ-1.3 מיליארד שקל לבינוי ושיפוץ מוסדות ציבור, 200 מיליון שקל בסיוע להתחדשות עירונית, וגם 400 מיליון שקל להקמת סניף דרומי של מכון וינגייט

שיתוף הכתבה
ראש מנהלת תקומה משה אדרי, מציג את תוכנית החומש לשיקום העוטף (אמיר ח)ראש מנהלת תקומה משה אדרי, מציג את תוכנית החומש לשיקום העוטף (אמיר ח)

מנהלת תקומה דחתה בשבועיים את הצגת תוכנית החומש שלה לאישור הממשלה, ובמקום שתיערך השבוע, היא צפויה להיערך ב-14.4, "לאור הצורך במספר השלמות מקצועיות", כך על פי המנהלת. בשבוע שעבר הציגה מנהלת תקומה את תוכנית החומש - התוכנית האסטרטגית לשיקום ופיתוח חבל העוטף - בכנס בקיבוץ דורות, שבו השתתפו בין היתר ראש המנהלת, משה אדרי, מנכ״ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, ראשי רשויות ונציג תנועת המושבים והקיבוצים.

תקציב התוכנית עומד על 18 מיליארד שקל ל-5 שנים ומטרתה לחדש ולפתח את חבל תקומה בעקבות מלחמת חרבות ברזל, ליישב מחדש את הקהילות, להרחיב את היישובים ועוד. התוכנית גובשה בשיתוף עם הרשויות המקומיות, יישובי החבל ומשרדי הממשלה השונים.

טיוטת התוכנית, שצפויה לעבור כאמור כמה שינויים, כוללת בין היתר הקצאת כ-1.3 מיליארד שקל לבינוי, שדרוג ושיפוץ מוסדות ציבור ותשתיות - כולל מיגונם, 200 מיליון שקל להשלמת כדאיות כלכלית ליזמים בפרויקטים של התחדשות עירונית ב-5 מתחמים והתחלת תכנון במסלול רשויות, כ-350 מיליון להעלאת אחוז סבסוד הפיתוח, השתתפות בעלות מיגון קו הרכבת משדרות בסכום של 200 מיליון שקל, 251 מיליון שקל למבני חינוך חדשים, 70 מיליון להקמת מרכזים רפואיים, 400 מיליון שקל להקמת סניף דרומי של מכון וינגייט, ו-90 מיליון להקמת מעונות ומגורי סטודנטים.

תקציב משמעותי מוקצה לתקופת הביניים, בתחום הדיור, והוא כולל כ-1.8 מיליארד שקל לפתרונות דיור זמניים, כ-1.5 מיליארד שקל לפינוי הריסות, בנייה מחדש של מבנים שניזוקו, מגורים טרומיים ביישובי הקבע ועוד. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עוטף עזהחרבות ברזלמנהלת תקומה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...